Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal bij alweer de 236ste editie van Build Your Card!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Tussen alle Spongebob, Spiderman en Final Fantasy slop is het je misschien wel al opgevallen: we keren terug naar Tarkir. In het originele Tarkir block waren er vijf clans. De Jeskai, de Sultai, de Mardu, de Abzan en de Temur.
Jullie opdracht voor deze build your card is om een kaart te maken die zo goed mogelijk een van deze clans belichaamt, of waarvan jij vindt dat ze goed past in de clan. Je mag natuurlijk helemaal zelf kiezen welke clan je neemt
Veel succes allen! De deadline is Zondag 23 maart, 23:59!
Choose three. You may choose the same mode more than once.
• Creatures target player controls get +1/+1 and prowess until end of turn
• Deal 2 damage to target creature and gain 2 life.
• Counter target noncreature spell
—————————————————————————————————
Omdat ze de charms al hebben leek het me leuk om een confluence te doen.
PS: de titel van de topic is verkeerd. Het moet BYC 236 zijn in plaats van 235.
Creatures you control have Haste.
Creatures you control with power 4 or greater have Trample.
Whenever you cast a creature spell with power 8 or greater, draw 2 cards.
Horns of War
Enchantment
Each creature card in your hand has dash
At the start of your battle phase, target creature gains menace until end of turn.
At the start of your postcombat main phase, if you attacked with a creature this turn, each opponent that was dealt damage discards a card. For each card discarded this way, you draw a card and gain 1 life.
"Attack with aggression, but always have a plan of retreat" - unknown Mardu warlord
------
Gemaakt op basis van t idee van hit-n-run tactics en plunderen van voorraden.
Whenever a nontoken creature you control dies and when ~ enters, up to one target creature you control Endures 1. (put a +1/+1 counter on it or create a 1/1 Spirit creature token with flying)
Creatures you control with counters on them have trample.
---
De Abzan vereren hun overleden voorouders, dus iedere keer als een clan member sterft worden de nabestaanden sterker.
Heb de casting cost expres toegankelijk gelaten zodat niet alleen Abzan, maar ook Mardu het zou kunnen gebruiken in Limited.
Creatures you control with +1/+1 counters have Afterlife X, where X is the number of +1/+1 counters on them. (When that creature dies, create X 1/1 white and black Spirit creature token with flying.)
"Don't steal work from your ancestors" - Abzan proverb for dwelling on the past
Cobaltius met Jeskai Confluence
Leuk idee om ook confluences te maken van de guilds. Ik denk dat de abilities op zich goed bij Jeskai passen en balanced als niet underpowered zijn, maar mijn grootste probleem zit er in dat de abilities niet goed samen werken; de eerste ability wil je liefst in je eigen beurt spelen, maar de anderen eigenlijk niet echt. Meerdere keren een noncreature spell counteren lijkt me ook een beetje fringe. Toch echt heel leuk bedacht!
Left4Doner met Rhythm of the Temur
Fijne, simpele kaart. Ik denk dat hij een klein beetje underpowered is, want als je geen eldrazi speelt is je creatures haste en soms trample geven niet bijzonder sterk voor 3 mana. Echter in eldrazi ben ik nu al bang! Ook interessant dat het op cast triggert, dat kan wel eens van pas komen.
Daedalon met Horns of War
Deze kaart lijkt me hoewel leuk net iets té sterk. Een mini-Sneak Attack is al best goed, maar dan ook nog menace erbij gooien én card draw/discard lijkt me brutal voor 3 mana. Het belichaamt wel precies de Mardu, dat loopt heel goed.
BluezamX met Might Beyond Death
Een hele fijne, elegante kaart. Ik weet niet of Mardu het zou willen gebruiken, maar voor de Abzan is dit wel heel leuk (en de hybrid mana maakt het idd wat gemakkelijker in bijvoorbeeld een limited format). Een fijne manier om de nieuwe Endure te gebruiken! Als ik een negatief puntje zou moéten geven, dan is het misschien net niet creatief genoeg, maar dat heeft iedereen al eens bij ByC.
Jared03840 met Temur War Mammoth
Inderdaad een simpel design, maar dat is goed voor een common. Langs de ene kant denk ik meteen; Leuk voor de Temur, met wat trample in een limited environment kan dit wel wat damage doen, en het triggert ferocious. Maar langs de andere kant draaien de Temur natuurlijk niet over creatures die enteren, behalve als ze een power van 4 of groter hebben, waardoor je dit eerder met tokens zou willen spelen.
Bartist met Orzhov Undertaker
Leuke kaart en past heel goed bij de Abzan. Zowel doodgaande creatures als tokens als counters komen daar voor, dus in dat opzicht lijkt het mij een geslaagde opdracht. In terms of power level ben ik een beetje bezorgd; dit gaat, mits er geen "nontoken" staat, infinite met een ham sandwich. Eenderwelke sacrifice outlet en iets dat je creatures met counters doet binnenkomen (waar er meerdere effecten van bestaan, de laatste zelfs in DFT) en je bent infinite. Met dat woordje zou de kaart echt heel gaaf zijn.
Jasper90 met Back to Former Glory
Ook weer een simpele maar fijne kaart. Inspiratie is duidelijk gehaald uit TDM, wat helemaal prima is natuurlijk. ook hier ben ik een beetje bang dat het best snel infinite of obnoxious kan worden, omdat deze kaart zichzelf niet exilet (en zelfs dan kan je met 2 van deze blijven chainen). Ga maar even na, alle instants en sorceries die voor power level redenen zichzelf exilen. Vooral denk ik dan aan extra turn spells en Harness Infinity.
Goed, dan nu de top drie in willekeurige volgorde:
Left4Doner met Rhythm of the Temur
BluezamX met Might Beyond Death
Bartist met Abzan Undertaker