Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat is het thema van deze keer?
De release van Oath of the Gatewatch is dit weekend en ik zie hier best naar uit. Echter, ik zie nog meer uit naar de nieuwe Innistrad set. Als horror en griezel liefhebber sprak de lore van deze set mij echt enorm toe.
Kaarten zoals Delver of Secrets (The Fly), Army of the Damned (Reanimator) en Civilized Scholar (Dr Jeckyl en Mr Hyde) waren allemaal voorbeelden van bekende horror en griezel tropes die door het Innistrad block heen gewoven waren.
De uitdaging voor BYC#35?
Bedenk een kaart die refereert naar een horror/griezel trope!
Laat jullie fantasie los en kom maar op met de duistere ideeën.
En denk eraan, horror zit in alle hoeken (en kleuren)....
Leprechaun attacks each turn if able.
Leprechaun doesn't untap during your untap phase.
You may untap Leprechaun only after you polished a shoe during one of your main phases.
Leprechaun cant be target of spells or ability's unless a opponent polishes a shoe.
Artifact
, , Sacrifice a creature: Put a blood counter on Blood Bath.
, , Remove a blood counter: Target creature you control becomes red and gets +3/+0 and gains trample, haste and indestructible until the beginning of your next turn. It must attack if able this turn. The power of blood is not to be denied.
Bogeyman enters the battlefield tapped and doesn't untap during your untap step.
At the end of each turn during which a creature an opponent controls was tapped, untap Bogeyman.
, : Exile target tapped creature until Bogeyman leaves the battlefield.
Bogeyman's base power is equal to the number of creature cards it has exiled.
The sole reason why everyone in Thraben sleeps with a poker under their pillow.
*/4
Blijkbaar zijn er heel veel varianten van de Bogeyman, maar de (voor mij) meest bekende verstopt zich onder je bed en neemt je mee als je slaapt. Naarmate hij meer kinderen heeft ontvoerd neemt de angst voor hem toe en dat maakt hem een steeds gevaarlijkere tegenstander. Ik weet niet zeker of de poker ook een horror trope is, maar in Terry Pratchett's Hogfather slaat Susan (de kleindochter van de Dood, don't ask) meerdere Bogeymen helemaal lens met een poker. Blijkbaar werkt het
bijgewerkt door Sunitram 9 jaren geleden (Cost van de ability verlaagd)
Jason Voorhees
Legendary Creature - Zombie Slasher
: Jason Voorhees has Fear untill end of turn
: Jason Voorhees is Indestructible untill end of turn
: Destroy target creature with total power less than or equal to 3
: Return Jason Voorhees from your graveyard to the battlefield
Don't go swimming, Don't have sex, Don't drink.
If you trip, get up and RUN! 4/5
Whenever a Horror creature enters the battlefield under your control, put a Fear counter on Enclosing Darkness.
Creatures your opponents control with power equal or less than the amount of Fear counters on Enclosing Darkness can't block.
Remove 5 Fear counters from Enclosing Darkness, Sacrifice Enclosing Darkness: Put a 5/5 Embodiment of Fear creature token with flying onto the battlefield.
"Man's greatest enemy aren't the scores of foul beasts that roam these lands, but the fear we have in our hearts."
Het beste aan horror is het gevoel van angst dat zich steeds meer meester van je maakt. Buildup na buildup wordt de spanning opgevoerd. Uiteindelijk wordt alles losgelaten in een perfect shitstorm: "Heeeeeere's Johnny!"
bijgewerkt door Thompiedom 9 jaren geleden (Niet teveel ------ achter elkaar graag, dat verpest de layout.)
Het beste aan horror is het gevoel van angst dat zich steeds meer meester van je maakt. Buildup na buildup wordt de spanning opgevoerd. Uiteindelijk wordt alles losgelaten in een perfect shitstorm: "Heeeeeere's Johnny!"
De titel is Enclosing Darkness maar in de kaart gaat het over Uncontrollable Paranoia?
Bij het Embodiment of Fear token moet nog erbij dat het een creature token is.
Shuffle Fatal Game into target opponnent's library.
If you draw Fatal Game, reveal it.
If you draw Fatal Game and don't own it, you lose the game.
The game is unfair,
partaking isn't optional,
avoid all the gaps...
------------------------
Ik heb geprobeerd het verhaal achter "The girl from the gap" te verwerken in een kaart.
Quote:
The Girl From The Gap is a ghost that inhabits gaps between furniture (Doors, drawers, furniture of all types).
It’s said that you will find her looking at you from these dark gaps in your house and she will ask you to play hide and seek. If you see her again however, the game ends and you get dragged into the gap…or Hell.
Het spelen van de kaart stelt het eerste oogcontact voor. Het pakken van de kaart de tweede ontmoeting.
Bij de gedachte of dit te krachtig is, kon ik een paar manieren vinden om er omheen te spelen. Tutor's, Scry, self-mill en kaarten als Anticipate en Fact or Fiction helpen je om rond de kaart heen te spelen. Toch leek het mij leuk dat het trekken van een kaart een lichte vorm van Russisch Roulette wordt
Sidenote: gewoon omdat ik er zin in had, is de flavortekst een haiku geworden. Dat en Japan
Okee ik ben niet zo thuis in de horror, ik hou er totaal niet van. Wel zijn er een paar horror iconen bij mij bekend zoals leatherface. voor zover ik bekend met leatherface naait hij de huiden van zijn slachtoffers aan elkaar en heeft hier een masker van gemaakt. (sorry als dit niet klopt) Daar is mijn kaart dus ook op gebaseerd, een legendary creature die beestjes sloopt en vervolgens iets terug pakt. (ik heb een assassin als creature type gepakt omdat ik een bestaand creature type wilde gebruiken)
Leatherface
Legendary creature - Human assassin
intimidate
: Destroy target creature. Put X +1/+1 counters on Leatherface, where X is the destroyed creature's power.
3/3
Met Shadows over Innistrad in de nabije toekomst, waag ik me ook eens aan een transformkaart! Omdat deze mechanic zomaar eens zou kunnen terugkeren?
Nina, White Swan
Legendary Creature - Human
Whenever Nina, White Swan attacks, it gets +1/+1 until end of turn. Put a feather counter on it.
At the beginning of your upkeep, you may remove five or more feather counters from Nina, White Swan. If you do, transform it.
2/3
-
Nina, Black Swan
Legendary Creature - Human Bird
Nina, Black Swan is black.
Flying, intimidate, menace
6/6
Zoals jullie snel zullen doorhebben is deze kaart gebaseerd op de film Black Swan. Misschien niet door iedereen beschouwd als 'horror', maar op zijn minst een thriller en dus vond ik het zeker in het rijtje passen.
At the begining of your end step a opponent at random gains controle of the stab.
At the beginning of your opkeep sacrifice a creature, if you cant sacrifice the stab and you losse 5 life.
those mobiel are always so predictable *stab* was this so predictable?
Ik zou m'n kaart nog even nalezen als ik jou was, vooral bij die flavor heeft volgens mij je autocorrect toegeslagen Oh en een rarity is ook zeer aan te bevelen
Artifact
, , Sacrifice a creature: Put a blood counter on Blood Bath.
, , Remove a blood counter: Target creature you control becomes red and gets +3/+0 and gains trample, haste and indestructible until the beginning of your next turn. It must attack if able this turn. The power of blood is not to be denied.
Niet om deze inzending teniet te doen, maar ik moest heel erg lachen net toen ik op TVTropes de Blood Bath pagina tegen kwam en de afbeelding herkende... Ik ben zelf niet echt into horror en was op TV Tropes op zoek naar een horror trope waar ik wat mee kon. Ik denk dat ik niet de enige was...
MagnusMagicus 20-01-2016 om 15:17
Yup . Komt precies van die pagina vandaan .
Ik heb heel, heel erg weinig met horror. Ik heb ooit The Grudge gezien en ik kijk nu The Walking Dead, maar dat is mijn limiet .
Ik heb hetzelfde probleem, was ook daarom daar gaan kijken. Ik heb dan ook deze inzending bedacht:
Eaten Alive
Enchantment - Aura
Enchant Creature
When Eaten Alive enters the battlefield, put a blood counter on enchanted creature.
Whenever enchanted creature is dealt damage, put a blood counter on enchanted creature.
At the beginning of each upkeep, Eaten Alive deals damage to enchanted creature equal to the amount of Blood counters on it. Blood draws the bats. Bats draw blood. Blood draws more bats.
Het idee van de kaart is dat een beestje langzaam wordt opgegeten door in dit geval vleermuizen (omdat dat bij de art past, maar het zouden ook andere bloeddorstige beesten kunnen zijn). Ik had een paar manieren bedacht waar op dat kan en dit is er een van. Elke hap die genomen wordt trekt meer vleermuizen aan. Het is mogelijk om de vleermuizen weg te jagen (de enchantment weghalen), maar je zit nog steeds onder het bloed. Als je weer ontdekt wordt komen ze gelijk in grote getalen terug. Een eerste uitvoering die ik had bedacht gaf gewoon in de upkeep een counter en deed dan damage, maar het leuke aan deze vind ik dat op deze manier je het beestje eens flink in de arm kan snijden om meer vleermuisjes aan te trekken.
Edit: alhoewel damage doen niet extreem zwart is, vind ik het sadistische aan deze kaart wel heel erg zwart. Ik heb er daarom voor gekozen om deze kaart expres niet rood te maken. Waar rood veelal handelt uit emotie is dit veel meer het uit voorbedachte rade doodmartelen van een beestje. Omdat het zo traag is om grote beesten hiermee te slopen vind ik ook de 1 mana absoluut geen probleem.