Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Ik weet niet of iedereen erin geinteresseerd is, maar: Blade and Soul is uiteindelijk gereleased hier in het westen! Een gave action-combat MMO met een Aziatisch thema, en ik heb een hoop lol met het managen van een guild en natuurlijk gave kung-fu moves doen! Dit gaf me mijn inspiratie voor deze BYC: Verzin een kaart met een Oosters thema!
Seppoku, Kung-Fu? Anime? (Ik noem gewoon wat termen op die me aan het verre oosten doen denken, geen expert xD). You name it! Hopelijk verzinnen jullie weer wat toffe kaarten, zoals altijd!
Chang'e, the Gracious One
Legendary Human -
Whenever this creature enters the battlefield, you may draw a card and gain 2 life
Whenever Chang'e, the Gracious One, is targeted by a spell, if Chang'e, the Gracious One isnt Godly, she gains +2/+2, flying, indestructible and shroud and becomes Godly.
2/2
Deze kaart is gebaseerd op een Chinese mythe van Hou Yi en Chang'e. Even samengevat, Hou Yi is een held, en Chang' e is een "gewone" gerespecteerde vrouw. Zij zijn getrouwd. Op een dag krijgt Hou Yi als dank voor zijn heldendaden een onsterfelijkheids drankje. Hij wordt wel gewaarschuwd, dat hij het nooit in zijn eentje mag drinken. Hij laat het drankje thuis liggen, en gaat jagen (because priorities i guess?). Chang'e komt thuis, en doet wat elk nieuwsgierig persoon zou doen. Ze pakt het op en drinkt het. Plotseling wordt zij zo licht dat ze naar de maan zweeft. Als Hou Yi dat ziet, maakt hij maan cakes, en probeert Chang'e zo ver te krijgen terug te komen, maar dat kan ze niet. Hou Yi blijft elk jaar op dezelfde dag maan cakes maken, en uiteindelijk wordt het een traditie, genaamd:"中秋节" of midherfstfestival
Ik heb voor deze mythe gekozen omdat Chang'e nu als maangodin wordt beschouwd. En omdat er laats nog wat fuss was over het feit dat Blood Moon niet was geband, wou ik gewoon iets met de maan doen.
Play Ao only when you control 3 or more legendary lands.
Ao has the same abilities as all legendary lands you control
Islandwalk.
Whenever Ao attacks it and any number of creatures you control become exiled counters aura's and equipments remain on those creatures. Return them to the battlefield under your control tapped and attacking a opponent. (this ability doesn't target)
5/10
Is that... a mountain rising out of the ocean?
Ao is een mythisch wezen uit de chinese mythologie. Het was een reuzenschildpad die ooit geleefd zou hebben. Sommige geloven dat hij nog leeft bij de 3 eilanden van de 8 onsterfelijken (Penglai, Fangzhang en Yingzhou) vandaar de 3 legendary lands.
"Play Ao only when you control 3 or more legendary lands" is een beetje overbodig; je kunt'm toch niet casten omdat hij geen casting cost heeft
De tweede abbility maakt'm wel een beetje sterk met Dark Depths...
"Whenever Ao attacks it and any number of target creatures you control become exiled ... (this ability doesn't target)" Je kunt denk ik niet zeggen dat een abbility targets nodig heeft en dat de abbility niet target, dat is net zo vreemd als een ability die zou zeggen "Target permanent becomes red and colorless"
"Return them to the battlefield tapped and attacking any opponent under your control." Dus je moet control hebben van de tegenstander die je aan wil vallen?...
Je returned de creatures under your control en niet under die van een opponent. Ook cast je Ao niet je 'played' hem dus als je land drop (meer info bij MagnusMagicus). En je exiled de creatures dus inderdaad en dan komen ze terug en vallen ze iemand aan.
Edit: Even de verwoording aangepast. Ik hoop dat het nu duidelijker is.
Sacrifice a creature: put a food counter on Heat of Oni's Kitchen. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Sacrifice a land: put a spice counter on Heat of Oni's Kitchen. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
, remove 2 food counters and 1 spice counters from Heat of Oni's Kitchen: Untap target you control. That creature gets +2/+2 untill end of the turn.
Eating the Oni's cooking can make every creature go beserk
-------------
Het oosten heeft natuurlijk een rijke historie en mythologie, maar toen besefte ik mij ook dat het nog iets anders heeft: een rijke keuken! vooral getypeerd door goed gebruik van de kruiden.
In combinatie met sacrifice om aan de juiste "ingredienten" te komen, kan er door middel van goed koken (op heet vuur) een maaltijd gemaakt worden om al je creatures een boost te geven.
bijgewerkt door bartist 9 jaren geleden (naamwijziging doorgevoerd)
Enchantment Creature - Illusion
Flying, phasing
When Relentless Mirage enters the battlefield or phases in, put three 1/1 red Survivor creature tokens onto the battlefield.
When Relentless Mirage dies or phases out, sacrifice two creatures.
Whenever Relentless Mirage becomes the target of a spell or ability, sacrifice it. When it's real, it saves lives. When it's not, it takes lives away.
8/8
Het is een luchtspiegeling van een oase, die misschien toch echt is.
seppuku is een vorm van rituele zelfmoord. samoerai die faalde in het gevecht deden dit vaker, om zo de schande aan de clan ongedaan te maken. dit heb ik verwoord naar het sacrificen van een creature wat damage heeft ontvangen deze beurt.
edit: kleine aanpassing gedaan. kaart is nu zwart wit en geeft jou leven. waarom? je herstelt je eer door seppuku te plegen, dit heb ik vertaald naar leven krijgen.
Choose a creature on the battlefield. Target creature you control becomes a copy of that creature until end of turn, except that creature is a white Fox in addition to its other colors and types.
Draw a card.
Only the wisest of kitsune have the power to transform for the better.
Deze kaart is gebaseerd op de Japanse 'kitsune', vossen in de Japanse mythologie. Vaak werden zij voorgesteld met magische krachten, waaronder gedaanteverwisseling, een kracht die deze kaart uiteraard uitbeeldt. Om sommigen onder jullie voor te zijn: ja ik weet dat creaturecopies niet bij de kleur wit horen, maar bijna alle Fox creatures in magic zijn wit. Daarom besloot ik om deze kaart ook wit te houden en te laten aansluiten bij de kitsune uit mtg.
Wither
When Kuchisake-Onna blocks or becomes blocked by a creature, that creature's controller may choose to have it deal no combat damage to Kuchisake-Onna. If they don't, destroy that creature at the end of combat.
2/4
De Kuchisake-Onna is een Urban legend uit Japan over een vrouw wiens gezicht afschuwelijk is verminkt door een ex-geliefde. Als je 's avonds over straat loopt kun je een vrouw tegen komen, meestal in een regenjas gekleed met een kapje voor haar mond.
Ze zal een vraag aan je stellen: "Ben ik mooi?"
Zeg je nee, dan haalt ze een scherp voorwerp tevoorschijn, meestal een scherp lang mes of een schaar en hakt je in tweeën.
Ok, dan zeg je toch ja?
Als je ja zegt, haalt ze het kapje voor haar mond weg en zie je dat haar mond is opengereten, van oor tot oor. Ze vraagt je: "Ben ik nog steeds mooi?"
Zeg je nee, dan eindig je nog steeds in tweeën.
Zeg je ja, dan kom je er niet veel beter af. Ze vermoord je niet, maar verminkt je net zoals haar, ze scheurt je mond open van oor tot oor met haar wapen.... "Nu ben je net zo mooi als ik!"
Sommige geesten kun je dus nooit tevreden stellen... Hoe kom je dan van haar weg zonder dat je einidgt als goedkope sushi?
Als je iets tegen haar zegt in de trend van "Je ben gewoontjes" of "Mwah, niets bijzonders..." raakt ze in de war en dat geeft je de tijd om te maken dat je weg komt. In dat geval zal ze je ook niet achterna zitten.
Hoe vertaal ik dat naar de kaart. Het is een urban legend (Legendary) over een wraakzuchtige angstaanjagende geest (spirit horror, rood vanwege wraakzucht, zwart ivm typing), en elke ontmoeting met haar eindigt niet goed, in het gunstigste geval ben je verzwakt en verminkt (Wither)
Ga je de volle confrontatie aan dan sterf je uiteindelijk (de ability)
De meest vreedzame oplossing is gewoon niet met haar vechten en haar gewoon met rust laten (don't block or attack into it!)
Whenever Yukki-Onna enters the battlefield, tap up to two target creatures, they don't untap during their controller's untap step
(2/3)
--------------------------------
Yuki-Onna is een japanse legende over de geest van een bloedmooie vrouw die zich bevindt op de berg fujiyama (naast tokyo), ze verschijnt alleen 's nachts op de berg, of tijdens sneeuwstormen. ze lijkt over de sneeuw te zweven in plaats van er overheen te lopen (vandaar flying)
als ze tijdens haar actieve uren een verdwaalde reiziger tegenkomt bevriest ze hem met haar ijzige adem (het tap effect is dus dat iemand bevroren is)
---------------------------------
fun fact: de pokemon Frosslass is ook van yuki-onna afgeleid
Hmmm, een Oosters thema?
Mag dat ook een Chinees restaurant zijn?
I'll have the number four please! -
Sorcery
When you play I'll have the number four please!, roll two six-sided dice one after the other.
Put an X/Y Shapeshifter creature token onto the battlefield that is all colors, where X is equal to the first die roll and Y equal to the second.
Shapeshifter omdat je niet weet wat het is.
All colors omdat het voedsel vaak nogal kleurrijk is.
Unglued omdat het een niet al te serieuze kaart is (No Shit, Sherlock!).
Vier mana omdat het gerecht nummer 4 betreft en omdat je gemiddeld een 3½/3½ creature krijgt (waarom dan niet 3 mana? - omdat een 6/6 voor 4 minder broken is dan een 6/6 voor 3! - en het is nu eenmaal gerecht nummer 4, niet 3! )
De power en toughness zijn random omdat de nummer 4 per restaurant verschilt...
(Ik heb ook nog een color indicator toegevoegd, want omdat het token alle kleuren heeft zou de spell ook alle kleuren moeten zijn, maar de manacost is colorless)
Mask of the Myojin enters the battlefield with a divinity counter on it.
When Mask of the Myojin enters the battlefield, you may exile target creature with toughness X or less, or target planeswalker with loyalty X or less. You gain X life.
Remove a divinity counter from Mask of the Myojin: destroy target permanent with converted mana cost equal to or less than the toughness or loyalty of a card exiled with Mask of the Myojin.
----
Gebaseerd op het gevecht tussen Nicol Bolas en Leshrac. Leshrac heeft een masker van de Myojin of Night's Reach gekregen om Nicol Bolas mee te verslaan. Gewapend met het masker en de touch van [k]Phage, the Untouchable[/k] verschijnt Leshrac voor Bolas. Het gevolg is een worsteling die de twee door meerdere werelden heen voert, waarbij Bolas steeds meer huid verliest. Als ze uiteindelijk weer terug zijn op de Meditation Plane, doorboort Bolas Leshrac met wat er over is van zijn staart. Vervolgens vertelt hij hoe hij de Myojin heeft gedood en haar echte (en veel sterkere) masker heeft gejat. Vervolgens sluit hij Leshrac in het masker op en herstelt hij zichzelf met de zojuist geabsorbeerde lifeforce. Later zal Bolas de rest van Leshrac's lifeforce gebruiken om een Time Rift te dichten.
Als iemand een elegantere manier heeft om deze kaart te verwoorden hoor ik het trouwens graag!