Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #37 - Flavor tekst!

AncientOne
9 jaren geleden
Editie vier van Build Your Card 2016 (en de 37e sinds het begin)!

Wat regeltjes:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Tja, nu ik dit ook eens gewonnen heb (BYC #36), notabene met een melige Unglued-kaart, had ik wel een beetje de smaak te pakken.
Wat een doorsnee of zelfs ronduit saaie kaart toch nog leuk kan maken is de flavor tekst! Dit geldt OOK voor niet-Unglued kaarten.

Flavor tekst kan in combinatie met werking van de kaart leuk zijn, bv. Incinerate & Remand.
Maar ook in combinatie met de naam van de kaart, bv. Foul Imp & Goblin Offensive.
Ook leuk is een combinatie van de art met de flavor tekst, bv. Gorilla Titan & Brightstone Ritual.
De beste zijn natuurlijk die kaarten waar de naam, art, werking en flavor tekst een perfecte combinatie vormen: bv. Fodder Cannon & Goblin Welder.

De opdracht is dus relatief simpel, maar door de ruimte die het laat, wellicht ook juist erg lastig: verzin een Magic-kaart met de leukste combinatie van Naam, Art, werking & Flavor Tekst... (mockups MET art maken dus een aanzienlijk grotere kans om te winnen!)
Hopelijk verzinnen jullie weer wat leuke kaarten, zoals altijd!

Deadline is op di. 9/2 om 23:59u, succes!
 bijgewerkt door AncientOne 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Best een lastige opgave! Ik heb maar wat gegoogled tot ik een interessante quote tegenkwam en daar een kaart omheen verzonnen . Als je naar de hemel gaat, krijg je een goed klimaat (5 leven) en als je naar de hel gaat, dan doet dat pijn (lose life), maar je krijgt wel meer vriendjes .

Heaven or Hell

Sorcery
Choose one -
* Put a 5/5 white Angel token with flying onto the battlefield. You gain 5 life.
* Put two 5/5 black Demon tokens with flying onto the battlefield. You lose 5 life.
Go to Heaven for the climate, Hell for the company.
- Mark Twain

EDIT:

Ook maar een mockup gemaakt

bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Even een kaartversie gemaakt en de flavor tekst wat getweakt:

bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
You are the champignon!
Reynaerd
9 jaren geleden
Wauw, dit onderwerp is echt geweldig!
Nu alleen nog wat leuks bedenken
kolonelnick
9 jaren geleden
goblins zijn altijd de leukste voor dit soort onderwerpen. deze heb ik dus ook een gemaakt. het maakt niet uit wat ze platbranden, als ze maar iets platbranden.

hellhound
9 jaren geleden
Contradictory Methods

Sorcery

Contradictory Methods can't be countered by spells and abilities

Deal 1 damage to all creatures, tap those creatures. then, untap all creatures and place a +1/+1 on all creatures untapped this way. then put three 1/1 white human creature tokens onto the battlefield. then, exile all creatures and put them onto the battlefield under their owners' control at the beginning of the next end step. then, deal three damage to all players, all players damaged this way gain 4 life, and lose 1 life. shuffle all lands into their owners' libraries. then, each player may search his or her library for the same amount of lands and put them into play tapped. shuffle all cards in all graveyards into their owners' library. then, each player puts the top 3 cards of his or her library into his or her graveyard. then each player puts all cards in his or her graveyard on the top of his or her library in any order. then, exile all permanents.

put a 0/1 white potato creature token with defender onto the battlefield

sorry for long post, here's a potato

----------------------------

beeld je een aardappel in, dat is het plaatje
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
AncientOne
9 jaren geleden
Helaas nog maar weinig inzendingen tot nu toe (maar wel leuke!).

Bij deze dus een reminder: nog ruim 13½ uur om ook een leuke inzending te posten!
hallowman3
9 jaren geleden
Error 909 #%&

Sor%&r# -

As an *$ˆ!$#*!( c@#% to %!@# Error 909 $*@

De$%ˆ*y t%$#ˆ& emr$!@&, ˆ@#&*$@%&

Restart the game

Error 909: something went wrong, please restart game
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik moet toegeven, ik vind die van hallowman3 erg origineel. Relatief nutteloos, maar leuk verzonnen .
hallowman3
9 jaren geleden
NUTTELOOS? Dit red je van een mogelijke loss aangezien je de game restart (zie flavor text).
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Je kunt in de flavortekst zetten wat je wil, maar dat is niet relevant . Plus, je kunt de kaart niet eens casten .
hallowman3
9 jaren geleden
Daarom is het een kaart.
Bobst3r88
9 jaren geleden
Kaarten met art maken meer kans.. hmm... ergens gaat het fout in de BYC of er moet een soort van tutorial in de regels komen zodat mensen niet eerst moet googele lijkt mij, maar dat is een punt van verbetering denk ik.

Anywayz,

Curse of the Sheep

Instant

Exile X target creatures. For each creature exiled this way, its controller puts a 1/1 white sheep token onto the battlefield

Spell Mastery - You may put a X/X black sheep token onto the battlefield with intimidate onto the battlefield where X/X is the total amount of sheeps on the battlefield

"While Curse of the Swine was powerfull, the Azorius found fluffy sheeps to be cuter and easier to handle. However, they did not count on a Black Sheep to strike back"

Dit zal wel proppen zijn op een kaart denk ik zo
hallowman3
9 jaren geleden
Ok jij je zin mark ik pas m'n kaart wel aan zodat jij blij bent, dan doe ik er zo ook nog een mooi plaatje bij.
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
Bobst3r88 09-02-2016 om 12:03
Kaarten met art maken meer kans.. hmm... ergens gaat het fout in de BYC of er moet een soort van tutorial in de regels komen zodat mensen niet eerst moet googele lijkt mij, maar dat is een punt van verbetering denk ik.
(...)

Quote:
AncientOne 02-02-2016 om 09:33
(...)
verzin een Magic-kaart met de leukste combinatie van Naam, Art, werking & Flavor Tekst... (mockups MET art maken dus een aanzienlijk grotere kans om te winnen!)
(...)

In deze BYC gaat het dus juist om de combinatie van Naam, Art, werking & Flavor Tekst...
Daadwerkelijk een plaatje erbij posten vergroot dus je kansen.

Ik ging ervan uit dat iedereen wel over basic Paint-skills beschikt om van een plaatje een Magic-kaart te maken. Zoniet, dan google je dat inderdaad even. Zie bv. rechtsonder op de mockup van MagnusMagicus voor een site waar je dat bv. zou kunnen maken.
Maar mocht dat niet lukken, dan is alleen een plaatje ook al een pluspunt...
Soulephant
9 jaren geleden
Dit is dus echt heel moeilijk. Je mag van geluk spreken als je met Google een plaatje kan vinden die een geheel compleet maakt. In mijn geval is het extra moeilijk omdat ik al veel kaarten gedesignd heb en het niet eerlijk vindt om die in te zenden.

Toch denk ik dat ik op de valreep iets heb. Thank goodness voor bijdehante opmerkingen van planeswalkers, en thank goodness voor mechanics die dat aanvullen.

[url src=http://i.imgur.com/1mUKrIb.png url]Goblin Paragons[/url]

Ja, het is goed bezuinigen met goblin zwaardvechters.
Reynaerd
9 jaren geleden
Dit leek me wel leuk:

Healing of Duct Tape

(Denkbeelding plaatje van Duct Tape)

Sorecery

Cast Healing of Duct Tape only if the target players life is lower than his or her starting life total and the value of is higher than the number of experience counters that player has.

Remove all experience counters from target player, then that player gains X life and X experience counters. Then if that players life is lower than his or her starting life total, return Healing of Duct Tape to its owners hand at the end of the turn.

"When something is damaged and you want to fix it, use Duct Tape. If that doesn't work, you just haven't used enough Duct Tape. Use more next time."
-Sydri, Galvanic Genius-

Als iets (of iemand) kapot gaat, gebruik je Duct Tape. Lukt dat niet? Dan gebruik je nog niet genoeg Duct Tape gebruikt! Volgende keer meer dus. Dat heb ik geprobeerd te verwoorden met deze kaart.
 bijgewerkt door Reynaerd 9 jaren geleden
AncientOne
9 jaren geleden
OK, dat zijn ze dan...

Ik zal waarschijnlijk morgenavond de uitslag posten (met uiteraard commentaar bij elke kaart)...
Eclavyrr
9 jaren geleden
Quote:
Reynaerd 09-02-2016 om 22:13
Dit leek me wel leuk:

Healing of Duct Tape

(Denkbeelding plaatje van Duct Tape)

Sorecery

Cast Healing of Duct Tape only if the target players life is lower than his or her starting life total and the value of is higher than the number of experience counters that player has.

Remove all experience counters from target player, then that player gains X life and X experience counters. Then if that players life is lower than his or her starting life total, return Healing of Duct Tape to its owners hand at the end of the turn.

"When something is damaged and you want to fix it, use Duct Tape. If that doesn't work, you just haven't used enough Duct Tape. Use more next time."
-Sydri, Galvanic Genius-

Als iets (of iemand) kapot gaat, gebruik je Duct Tape. Lukt dat niet? Dan gebruik je nog niet genoeg Duct Tape gebruikt! Volgende keer meer dus. Dat heb ik geprobeerd te verwoorden met deze kaart.

~
Hallo Nodwick...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL