Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Cockatrice - free online magic

mmmarkk01
12 jaren geleden
Makkelijk te installeren, werkt soepel (je moet even de hotkeys kennen) en je kunt er eindeloos mee oefenen.

Software voor online magic

Mijn username: Whiteshield , dus voeg me maar toe als je eens een potje wilt spelen tegen mijn deck voor a.s. zaterdag.

Gr.
NjitRam
12 jaren geleden
Ik heb het programma wel geïnstalleerd staan, maar toen ik er online een potje mee wilde gaan spelen ging mijn tegenstander direct weg toen ik zei dat ik het programma nog niet kende. Het lijkt me wel super handig om decks te kunnen testen (vooral deckideeën waar je de kaarten nog niet van hebt).

Als je me een korte uitleg kan geven over hoe het programma werkt dan voeg ik je wel toe, altijd handig om een sparringstegenstander te hebben
mmmarkk01
12 jaren geleden
wat is je username? Dan kan ik je toevoegen om uitleg te geven.
Krabbel
12 jaren geleden
ik heb het ook, maar ik snap dr dus écht geen hout van
NjitRam
12 jaren geleden
Volgens mij de zelfde naam als hier, maar dat weet ik niet zeker.
Vanavond sowieso eerst FNM en morgen Gameday dus ik heb wss toch pas zondag tijd.

ik zal je iig wel toevoegen (of mijn naam hier posten als ik zelfs dat niet snap )
En dan mag je eens gaan uitleggen hoe het daar allemaal werkt
Jeff
12 jaren geleden
Je kunt mij ook altijd toevoegen, je vindt me onder de naam 'Rainar'; ik ben best bereid het je uit te leggen. Als er meer mensen zijn die uitleg behoeven kan ik misschien van de week een kleine uitleg posten, ik heb het niet bizar druk in mijn vakantie zeg maar.
Fjaulnir
12 jaren geleden
Het is inderdaad gemakkelijk te leren Mijn naam is Fjaulnir, als je me tegenkomt wil ik altijd wel een spelletje spelen (of helpen met iets), al speel ik tegenwoordig niet echt T2 meer (maar kan wel ff een deckje laden)
NjitRam
12 jaren geleden
Nou ik heb het eindelijk weer eens opgestart
Volgens mij kan je alleen mensen toevoegen als buddy als ze online zijn?
Zo niet dan mogen jullie me even uitleggen hoe dat moet (of mij meteen toevoegen, naam is ook daar NjitRam).

Dan nog even een crashcourse in hoe het daar werkt en dan wil ik best een potje sparren
Bassiuz
12 jaren geleden
Als je Bassiuz tegenkomt kan je me ook altijd aanspreken, ik ben de laatste tijd ook bést vaak online.
NjitRam
12 jaren geleden
Ik zag je net nog online, heb je toegevoegd aan mijn buddylist

Was druk bezig wat tutorial video's te kijken en het lijkt wel allemaal te behappen. Je moet alleen alles zelf doen (net als bij echt Magic), toen ik een match aan het spectaten was, leek alles zo snel te gaan dat ik dacht dat er ook wel dingen automatisch gingen.

Voor de mensen die ook de tutorials willen zien:

deel 1
deel 2
deel 3
Fjaulnir
12 jaren geleden
Hehe nee, dat is gewoon automatisme er zijn natuurlijk ook wel shortkeys zoals ctrl i om een dobbelsteen te rollen, ctrl j om kaarten of creatures te kopiëren/clonen enz. Of je kunt meerdere landjes/creatures tegelijk selecteren en zo in 1 muisklik allemaal tegelijk tappen voor mana of om aan te vallen.

Daardoor kan het natuurlijk erg snel gaan, maar de speler moet nog altijd alles handmatig invoeren. Maar eigenlijk is dat erg eenvoudig als je eenmaal wat gespeeld hebt.
NjitRam
12 jaren geleden
Ja de lijst met shortcuts had ik ook al gevonden. Shortcuts worden ook veel gebruikt in die tutorial filmpjes.

Verder zal het vooral veel spelen en proberen worden, dus hopelijk heb ik vanavond eens tijd (en vind ik iemand online die het niet erg vind om tegen een beginner te spelen )
TheRobinros
12 jaren geleden
Ook een account aangemaakt: The Robinros, enneh, NjitRam, ben jij vanavond in voor een spelletje? Ik hoop dat je het niet erg vind tegen een beginner te spelen...
NjitRam
12 jaren geleden
Vanavond moet wel lukken, ergens rond 19.00 zou ik wel online moeten kunnen zijn. En dat je een beginner bent , zal niet zo'n probleem zijn. Voor mij wordt het dan ook de eerste echte match op Cockatrice

Wellicht handig dat je alvast de tutorial van hierboven kijkt dan weet je alvast wat je kan verwachten. Deel 3 is met name interessant, want daarin wordt daadwerkelijk een partij gespeeld. Deel 1 is installatie en deel 2 is vooral decks bouwen en instellingen maken.
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
NjitRam 15-08-2012 om 10:00
Ja de lijst met shortcuts had ik ook al gevonden. Shortcuts worden ook veel gebruikt in die tutorial filmpjes.

Verder zal het vooral veel spelen en proberen worden, dus hopelijk heb ik vanavond eens tijd (en vind ik iemand online die het niet erg vind om tegen een beginner te spelen )

Hmm, die lijst geeft nog ctrl+H voor clonen aan, maar dat is ondertussen ctrl+J in de nieuwste versie van Cockatrice.

Nog een paar tips die ik zelf handig gevonden heb:
- Als je een kaart transformt (zoals Huntmaster of the Fells), dan kun je de achterkant 'aanmaken' door een token te maken (ctrl+T) en dan als naam de naam van de achterkant, in dit geval 'Ravager of the Fells' in te voeren. Je schijnt ook de achterkant als 'kaart' in je sideboard te kunnen doen, met ctrl+F3 je sideboard bekijken en dan in het spel te leggen. Nooit geprobeerd though.
- Gebruik altijd dubbelklik op de phases links in het scherm, zodat je de actie die bij de phase hoort (Untap of Draw) automatisch uitvoert.
- Zelfde eigenlijk met kaarten spelen, dubbelklikken is de nette manier, worden dan nette stapeltjes van gemaakt. Leg ook nooit je land (of andere dingen) onnodig rechts in het veld, Cockatrice heeft de neiging om het veld groter te maken (in de praktijk je kaarten kleiner) zodat alles binnen een bepaalde marge past.
- Door te slepen kun je meerdere kaarten tegelijk selecteren. Handig voor aanvallen of Power/Toughness updates!
- Je kunt Power/Toughness updates tegelijk uitvoeren, door ctrl en alt beiden ingedrukt te houden. Die staat in de shortcut lijst, maar weinig spelers doen het in de praktijk.
- Random discard doe je door rechtermuisklik op je hand en dan 'Reveal Random Card to all players' (oid, heb het menu op mijn werk niet voor de hand). Op die manier laat je een random kaart zien. Als je die dan discard heb je random discard.
- Zorg dat je voor 'lastige' kaartinteracties een bron op internet bij de hand houdt. Mijn ervaring is dat de gemiddelde speler de interactie Fiend Hunter + sac-outlet (denk Bloodthrone Vampire) al niet snappen, terwijl die gewoon uitgelegd staat in de Innistrad FAQ op de wizards site. Spelers op Cockatrice zijn helaas vaak errug dom (maar het niveau gaat omhoog, nu er meer BoMmers komen!)

Als ik meer bedenk, kom ik er gauw mee.
TheRobinros
12 jaren geleden
19.00 is prima (denk ik...) ik hoop dat ik dan online ben, maar het kan best iets later worden. Ik ga de tutorials eens even doorpitten en me verheugen op vanavond
NjitRam
12 jaren geleden
Handige tips Jeff, thx!

In de tutorial werd ook CTRL + H gebruikt om te clonen dus ik ging er eigenlijk al van uit dat Fjaulnir een typo had gemaakt

@TheRobinros: ik heb vanavond weinig anders op het programma staan, dus we vinden vast wel ergens tijd
TheRobinros
12 jaren geleden
NjitRam, ik heb een vraagje: welk format spelen we? Commander ben ik niet erg sterk in, en speel eigenlijk vooral Standard-Casual (je weet wel, Standard, maar dan Casual...). Ik heb nu precies 1 deck geüpload, maar ik kan wat anders ook wel online zetten. Wat jij?
NjitRam
12 jaren geleden
Ik heb nog nooit iets anders dan Standard gespeeld, dus Standard lijkt mij prima. Volgens mij heb ik nu 2 decks online staan, maar wellicht dat ik speciaal voor vanavond mijn "normale" FNM deck er nog even opzet.
TheRobinros
12 jaren geleden
Zal mijn FNM-deck er ook opzetten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 99 posts
  • Laatste post ichi 11 jaren geleden
  • Gemaakt door mmmarkk01 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL