Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Hidden Gems

LeKrutes
7 jaren geleden
Heb de lord in veel decks gehad. Ook decks die wouden saccen. Toch er maar weer uitgehaald omdat hij te duur is voor het effect wat ik wou.
goeth78
7 jaren geleden
Op het oog dacht ik altijd dat het een matige kaart zou zijn, maar hij doet veel werk in een deck als Meren ...
Morph
7 jaren geleden
Ik ben wel fan van deze kaart.

-Gratis instant-speed sac outlet
-Speelbaar in een token en reanimator deck.
-Een ideale kaart tegen sweepers!
Bij Plague Wind bijvoorbeeld kun vaak de grootste dreiging toch nog meenemen door je hele board er naar toe te gooien.
Als er Indestructible beesten overblijven kun je ze vaak nog ook nog meenemen.

Er zijn betere zwarte 5 drops, maar deze is nog een favoriet van vroeger
Panoramix
7 jaren geleden
Ook ik ben echt wel fan van de Phyrexian Plaguelord. Vooral het feit dat hij op instant speed creatures kan saccen vind ik heel waardevol.

Ik speel hem zelf in mijn Endrek Sahr, Master Breeder deck. Voor 3BB heb kan ik dan ook nog soort van 'gratis' een creature -5/-5 geven. Echt heel prima.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Volgens mij was ik degene die het had over kaarten uit gloednieuwe set en dat we die wellicht niet teveel moeten bespreken want we kennen de impact op Commander nog helemaal niet....eh ja, ik moet toch echt even er eentje noemen

Ik heb hem ondertussen al in 3 decks geduwd en die ga ik morgenavond maar eens testen. Ik hoop hem tegen te komen, want ik denk dat dit een powerhouse eerste klas is.
RadioDragon
7 jaren geleden
ik vind het een leuke kaart, maar ik denk dat hij niet zo maar in ieder deck kan aangezien je alleen kaarten van je eigen graveyard kan eternalizen.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Niet als je constant al creatures reanimate of uit je graveyard haalt of er maar weinig van speelt, ok.

Maar in veel decks die hun graveyard niet heel hard gebruiken is dit gewoon een gratis tweede gebruik van al je creatures!
Morph
7 jaren geleden
Is dit niet iets wat Debtors' Knell al langer en beter doet?
Tuurlijk is dit een powerhouse, en nu wel Colorless natuurlijk
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Nou, het probleem met de Knell is dat je een hele beurt moet wachten tot je een creature krijgt, en dat je dan NOG een beurt moet wachten tot dat creature mag aanvallen. Voordeel is dat je ook bij je tegenstanders mag jatten.

Maar het gave van de Gift is dat je direct een 4/4 haste beater krijgt met de abilities van een van je dode creatures. En als dat toevallig kleinere creatures zijn, is het nog extra interessant. En het zijn Zombies, wat ook leuk kan zijn.
Morph
7 jaren geleden
Ah als je hem precombat speelt is hij wel sneller ja.

Kun je hem eigenlijk twee keer af laten gaan met Aurelia, the Warleader bijvoorbeeld?
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Yup
robbertvanderkleij
7 jaren geleden
Deel je je conclusie overmorgen Mark? Ik ben benieuwd. Hij lijkt me misschien geinig voor sommige decks, zoals Meren of Clan Nel Toth en Sidisi, Brood Tyrant, maar ik weet niet of ik zo blij wordt van de exile. 4/4 is te klein voor m'n reanimate Teneb, the Harvester, dus ik vrees dat hij daar ook niet goed voor is.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik ga die avond een paar Gate to the Afterlifes regelen en meteen in die decks doen in de hoop dat ik hem op tafel kan krijgen .

Ik ga hem spelen in Odric, Lunarch Marshal (die doet niets met reanimaten en speelt veel kleine creatures), in Mistform Ultimus (zelfde reden) en in mijn Ezuri, Claw of Progress deck (dat speelt veel walls, dus ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren ).
Dordledum
7 jaren geleden
Heb hem overwogen voor mijn tokendeck. Maar ja, daar zitten maar 18 creature kaarten in en dan doet deze het voor 7 mana te vaak niet. Goede kaart denk ik, maar niet voor elk deck.
LeKrutes
7 jaren geleden
Ik wil hem wel spelen in mijn seance deck. Maar ook zeker wel in edh. Maar welk deck is altijd lastig.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik denk dat veel decks die relatief weinig met hun graveyard doen en 20+ creature spelen er best veel aan kunnen hebben. Niet heel veel van die creatures zullen groter zijn dan 4/4, en er is niks mis met een 4/4 Birds of Paradise of een 4/4 Sakura-Tribe Elder, of een 4/4 Blood Artist .
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Nou, ik heb God-Pharaoh's Gift afgelopen weekend op tafel gehad toen ik met Odric, Lunarch Marshal speelde, en hij was goud waard! Ik had een Selfless Spirit die ik sacte om een boardwipe te overleven, en die kwam de beurt erna gewoon weer terug . Mijn Adorned Pouncer werd een 4/4 zonder dat ik hem hoefde te Eternalizen en ga zo maar door. Geweldig!

Heb de game niet gewonnen omdat mijn Odric constant gejat werd, maar de Gift bleef maar waarde genereren.
Morph
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 31-07-2017 om 10:09
Nou, ik heb God-Pharaoh's Gift afgelopen weekend op tafel gehad toen ik met Odric, Lunarch Marshal speelde, en hij was goud waard!

Mmh, toch ook maar eens testen dan. Ik was sceptisch, maar begin erin te geloven

Ik weet trouwens niet of Selfless Spirit onder "Hidden Gem" of Staple geteld kan worden. Maar hij is echt briljant!
 bijgewerkt door Morph 7 jaren geleden
RadioDragon
7 jaren geleden
Gaaf dat hij zo veel werk heeft verricht. misschien ga ik hem ook wel proberen.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja, ik was zeer positief onder de indruk. Kost wel , maar je krijgt wel direct een 4/4 haste met eventueel nuttige abilities terug ervoor. Dat is net onder de maat, maar de tweede maakt het al goed en bij de derde en later is het super
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL