Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het leek me een leuk idee om elke dag een random kaart van Gatherer te roepen en daarna de (al dan niet) speelbaarheid van die kaart te bespreken voor het Commander format.
Als je een mening hebt, laat hem vooral horen! En elke dag (of voor zover me dat lukt) post ik weer een nieuwe kaart die ik voorgeschoteld heb gekregen door rechtsonderin op Gatherer op de random knop te drukken.
De kaart van vandaag is:
Een common dit keer, maar wel eentje die ik regelmatig speel. Het feit dat hij voor alles kan slopen, ook Indestructible creatures, maakt deze de moeite waard voor mij.
====================
Dit zijn alle kaarten t/m 22 september 2016 die al langs zijn gekomen in dit topic:
Hij is geweldig, -13/-13 is genoeg voor de meeste creatures en zeker bij multiplayer potjes gaat er wel ergens een creature dood om de Morbid te activeren.
Goeie kaart. 1 mana instant removal spells zijn bijna altijd goed in commander, zeker als ze iets meer doen dan 'destroy'. Deze sloopt indestructible beesten, wat zeer relevant kan zijn in commander...
Een van de vele fijne (budget) EDH-kaarten uit Conspiracy! Ik gebruikte deze eerst als tijdelijke vervanging voor single permanent destruction in Glissa, the Traitor, maar ik denk dat hij er gewoon in blijft. Tegen indestructible creatures gebruik je meestal exile kaarten, maar die triggeren dan weer niet de ability van Glissa. Handig!
Goeie kaart in elk zwart EDH deck, helemaal lekker als je zelf in staat bent een beestje te saccen, en daar een voordeel hebt om vervolgens deze op iets groots van een tegenstander te knallen.
Goede kaart, zeer goeie removal voor een lage cost en een antwoord op inderdaad indestructible! Al moet ik zeggen dat ik hem in mijn EDH-decks weinig speel, omdat mijn EDH-decks met zwart multicolor zijn en de kleurencombinatie soms kaarten heeft die ook andere soorten kaarten kunnen slopen, vb. Putrefy of Utter End. In monozwart zou ik volgens dezelfde logica eerder kiezen voor Hero's Downfall of Ruinous Path. Maar ik blijf erbij: goeie kaart, absoluut!
Gewoon een goede kaart in commander. Wordt in onze speelgroep vooral gebruikt om van het gevaarlijkste creature op het veld af te komen, al werkt het niet echt tegen mijn +1/+1 counters EDH deck.
Dat is waar, maar is toch lastiger open te houden dan en dit is toch echt een heel andere kaart. Geen zwart, en -X/-X is (meestal) wel sterker dan Destroy.
Dit is naar mijn mening een van de beste creature removal die je kan krijgen in zwart. Ik speel in mijn Toshiro Umezawa deck zowel deze als Malicious Affliction, maar het feit dat die geen Indestructible en zwarte creatures raakt maakt toch behoorlijk uit. Hij blinkt natuurlijk wel meer uit wanneer je een deck hebt waarbij je je Reassembling Skeletons in je opponents beurt kan sacrificen.
Een van de betere removal kaarten naar mijn mening. In de meeste situaties is -13/-13 al voldoende, maar zelfs bij sterkere creatures is hij erg effectief. Een van mijn vrienden speelt een token deck met Prossh, Skyraider of Kher als commander, dus voor mij geen tekort aan morbid triggers
Deze steentje vind ik vooral goed in de kleuren waar minder mana ramp beschikbaar is. Het is een goedkoop artifactje dat eigenlijk altijd met rust wordt gelaten en dat kleurloos omzet in kleur. Best oké dus
De Signets zijn best ok, maar ik speel ze nooit eigenlijk. Er is vaak iets beters beschikbaar voor ramp/manafixing en het kost je toch een slot in je deck.