Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de dag (gesloten)

MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het topic van afgelopen week vind je hier.

Het leek me een leuk idee om elke dag een random kaart van Gatherer te roepen en daarna de (al dan niet) speelbaarheid van die kaart te bespreken voor het Commander format.

Als je een mening hebt, laat hem vooral horen! En elke dag (of voor zover me dat lukt) post ik weer een nieuwe kaart die ik voorgeschoteld heb gekregen door rechtsonderin op Gatherer op de random knop te drukken.

De kaart van vandaag is:

Een common dit keer, maar wel eentje die ik regelmatig speel. Het feit dat hij voor alles kan slopen, ook Indestructible creatures, maakt deze de moeite waard voor mij.

====================

Dit zijn alle kaarten t/m 22 september 2016 die al langs zijn gekomen in dit topic:

AEther Rift
Aggravated Assault
Air Servant
All Is Dust
Aluren
Arcades Sabboth
Ashiok, Nightmare Weaver
Aurelia, the Warleader
Aven Mindcensor
Azorius Chancery
Azorius Signet
Beastcaller Savant
Blackcleave Cliffs
Bloodghast
Boros Garrison
Boros Signet
Brainstorm
Burning Earth
Chaosphere
Citadel Siege
Clone Shell
Cloudstone Curio
Cloudthresher
Copperline Gorge
Curse of the Swine
Cursed Totem
Darkslick Shores
Death Cloud
Decree of Pain
Decree of Silence
Depala, Pilot Exemplar
Dimir Aqueduct
Dimir Signet
Dismiss into Dream
Dracoplasm
Dromoka's Command
Duplicant
Elvish Skysweeper
Faith's Reward
Feldon of the Third Path
Fellwar Stone
Figure of Destiny
Fire // Ice
Flame-Wreathed Phoenix
Geier Reach Sanitarium
Ghoulcaller Gisa
Glacial Chasm
Golgari Rot Farm
Golgari Signet
Grenzo, Havoc Raiser
Grim Reminder
Grim Return
Gruul Signet
Gruul Turf
Gruul War Plow
Havoc Festival
Helldozer
Hex
Hide // Seek
Horn of Greed
Howling Mine
Huntmaster of the Fells
Illness in the Ranks
Izzet Boilerworks
Izzet Signet
Karn Liberated
Kher Keep
Krosan Drover
Kukemssa Pirates
Magister of Worth
Managorger Hydra
Master Warcraft
Mystic Remora
Mystic Speculation
Nihil Spellbomb
Oath of Lieges
Oblivion Ring
Orzhov Basilica
Orzhov Signet
Oviya Pashiri, Sage Lifecrafter
Pariah
Pathbreaker Ibex
Perilous Forays
Price of Progress
Primordial Sage
Prophetic Prism
Pyromancy
Radiant, Archangel
Rakdos Carnarium
Rakdos Signet
Razorverge Thicket
Reassembling Skeleton
Retaliate
Rhystic Study
Rite of the Raging Storm
Rith, the Awakener
Rustic Clachan
Scrap Mastery
Seachrome Coast
Seer's Sundial
Selesnya Sanctuary
Selesnya Signet
Show and Tell
Simic Growth Chamber
Simic Signet
Sol Ring
Sphere of Safety
Splitting Slime
Staff of Domination
Steppe Glider
Stingmoggie
Stinkweed Imp
Strip Mine
Sudden Spoiling
Sunscour
Swiftfoot Boots
Tawnos's Coffin
Telepathy
Temple of Abandon
Temple of Deceit
Temple of Enlightenment
Temple of Epiphany
Temple of Malady
Temple of Malice
Temple of Mystery
Temple of Plenty
Temple of Silence
Temple of Triumph
Temporal Aperture
The Abyss
Thieves' Auction
Thought Vessel
Tombstone Stairwell
Trading Post
Tragic Slip
Tranquility
Vitu-Ghazi, the City-Tree
Vivid Crag
Vivid Creek
Vivid Grove
Vivid Marsh
Vivid Meadow
Waterfront Bouncer
Whirlpool Warrior
Wild-Field Scarecrow
Wildfire
Words of Wind
Worthy Cause
Xenagos, the Reveler
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
Hij is geweldig, -13/-13 is genoeg voor de meeste creatures en zeker bij multiplayer potjes gaat er wel ergens een creature dood om de Morbid te activeren.
robbertvanderkleij
8 jaren geleden
Goeie kaart. 1 mana instant removal spells zijn bijna altijd goed in commander, zeker als ze iets meer doen dan 'destroy'. Deze sloopt indestructible beesten, wat zeer relevant kan zijn in commander...
goeth78
8 jaren geleden
Ik probeer de hoeveelheid 1:1 removal te beperken (voelt toch als card disadvantage in multiplayer) maar dit is een absolute topper.
JEV
8 jaren geleden
Een van de vele fijne (budget) EDH-kaarten uit Conspiracy! Ik gebruikte deze eerst als tijdelijke vervanging voor single permanent destruction in Glissa, the Traitor, maar ik denk dat hij er gewoon in blijft. Tegen indestructible creatures gebruik je meestal exile kaarten, maar die triggeren dan weer niet de ability van Glissa. Handig!
nielsvd
8 jaren geleden
Goeie kaart in elk zwart EDH deck, helemaal lekker als je zelf in staat bent een beestje te saccen, en daar een voordeel hebt om vervolgens deze op iets groots van een tegenstander te knallen.
carlovdm
8 jaren geleden
Goede kaart, zeer goeie removal voor een lage cost en een antwoord op inderdaad indestructible! Al moet ik zeggen dat ik hem in mijn EDH-decks weinig speel, omdat mijn EDH-decks met zwart multicolor zijn en de kleurencombinatie soms kaarten heeft die ook andere soorten kaarten kunnen slopen, vb. Putrefy of Utter End. In monozwart zou ik volgens dezelfde logica eerder kiezen voor Hero's Downfall of Ruinous Path. Maar ik blijf erbij: goeie kaart, absoluut!
beany
8 jaren geleden
alleen met Utter End ben je van een indesctructible af
nielsvd
8 jaren geleden
Quote:
beany 20-06-2016 om 12:11

Als de thoughness niet hoger is dan 13 met Tragic Slip toch ook
farden10
8 jaren geleden
Gewoon een goede kaart in commander. Wordt in onze speelgroep vooral gebruikt om van het gevaarlijkste creature op het veld af te komen, al werkt het niet echt tegen mijn +1/+1 counters EDH deck.
Waus
8 jaren geleden
Voor 1 mana meer Malicious Affliction.
beany
8 jaren geleden
Quote:
nielsvd 20-06-2016 om 12:19
Quote:
beany 20-06-2016 om 12:11

Als de thoughness niet hoger is dan 13 met Tragic Slip toch ook

hij gaf 4 opties die hij liever had alleen 1 daarvan kon industructible verwijderen
dat bedoelde ik te zeggen
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Quote:
Waus 20-06-2016 om 12:56
Voor 1 mana meer Malicious Affliction.

Dat is waar, maar is toch lastiger open te houden dan en dit is toch echt een heel andere kaart. Geen zwart, en -X/-X is (meestal) wel sterker dan Destroy.
Dordledum
8 jaren geleden
ze zijn wel allebei een beetje morbide
StanleyW
8 jaren geleden
Dit is naar mijn mening een van de beste creature removal die je kan krijgen in zwart. Ik speel in mijn Toshiro Umezawa deck zowel deze als Malicious Affliction, maar het feit dat die geen Indestructible en zwarte creatures raakt maakt toch behoorlijk uit. Hij blinkt natuurlijk wel meer uit wanneer je een deck hebt waarbij je je Reassembling Skeletons in je opponents beurt kan sacrificen.
Rachniroff
8 jaren geleden
Een van de betere removal kaarten naar mijn mening. In de meeste situaties is -13/-13 al voldoende, maar zelfs bij sterkere creatures is hij erg effectief. Een van mijn vrienden speelt een token deck met Prossh, Skyraider of Kher als commander, dus voor mij geen tekort aan morbid triggers
MagnusMagicus
8 jaren geleden
De kaart van vandaag staat wat mij betreft voor alle 10 de Signets. Speel jij ze? En waarom wel of niet?

nielsvd
8 jaren geleden
Deze steentje vind ik vooral goed in de kleuren waar minder mana ramp beschikbaar is. Het is een goedkoop artifactje dat eigenlijk altijd met rust wordt gelaten en dat kleurloos omzet in kleur. Best oké dus
Dordledum
8 jaren geleden
De Signets zijn best ok, maar ik speel ze nooit eigenlijk. Er is vaak iets beters beschikbaar voor ramp/manafixing en het kost je toch een slot in je deck.
NederNakkeR
8 jaren geleden
Ik speel ze enkel in mijn Narset, Enlightened Master commander deck om het verlies van de landjes door haar ability te reduceren.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL