Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Dordledum
7 jaren geleden
Nog een laatste in het blink thema:

Bij mij heeft hij/zij de cut niet gehaald. Ik denk dat hij te fragiel is en dan dat de ability te duur is. Als alternatief zou ik Eldrazi Displacer suggereren.

Ik zie dat veel mensen Mistmeadow Witch wel spelen en ben benieuwd naar de ervaringen ermee.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik denk dat veel mensen haar spelen omdat er niet veel andere opties waren . Maar Eldrazi Displacer is echt veel beter als 3/3 voor 3 en het feit dat de ability een mana minder kost.
MarcelN
7 jaren geleden
Eldrazi Displacer is inderdaad wat goedkoper en voor ETB grapjes en tegenstander's beestjes blinken is dat wel prima, maar ik vind het tapped terug komen wel een heel dikke drawback hoor! Met Mistmeadow Witch kun je een dikke beater waarmee je hebt aangevallen weer untapped terug laten komen. Dat is me echt 1 extra mana wel waard. Displacer is 1 kleur wat hem multi-inzetbaarderderderderder maakt.. dat dan weer wel. Conjurer's Closet vind ik ook altijd wel leuk, nu we 't er toch over hebben...
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Sure, je eigen beesten komen tapped terug, maar je blinkt toch ook vaak in een end step en zoooo vaak blink je niet een creature om mee te blocken. En als dat nodig is, dan gebruik je maar iets anders dan de Displacer . Maar hij tapt dus ook de creatures van je tegenstander, en dat is wel erg handig. En die ene mana minder in de activatie dan de Witch is echt veel boeiender dan dat je geen surprise blockers kan maken (die men toch wel aan zag komen ). Vind ik dan
goeth78
7 jaren geleden
Ach ja, soms zijn twee opties beter dan één, het sluit elkaar niet per sé uit natuurlijk.

Ik heb de kracht van Mistmeadow Witch altijd onderschat tot ik er een keer waanzinnig fijn mee aan de slag kon in Tiny Leader. In het goede deck een erg fijne kaart

En verder: deze beschermt zichzelf, Displacer doet dat nou net niet.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Op zich waar, maar ik heb een en blink deck gehad en de Witch in beide gespeeld, en ze is letterlijk nooit nuttig geweest .
Dordledum
7 jaren geleden
Quote:
3 maanden geleden

Ik heb de kracht van Mistmeadow Witch altijd onderschat tot ik er een keer waanzinnig fijn mee aan de slag kon in Tiny Leader. In het goede deck een erg fijne kaart

En verder: deze beschermt zichzelf, Displacer doet dat nou net niet.

eerste opmerking is misschien indicatief dat de Witch beter is in Tiny Leader-achtige formats, waar kleine creatures makkelijker speelbaar zijn.

tweede punt vind ik wel een goeie.

Nog steeds vind ik voor mijn gevoel te veel voor de blink ability.
Sunitram
7 jaren geleden
Pro's:
-Beschermt zichzelf
-2-drop, dus ligt lekker vroeg
-Hoeft niet te tappen voor haar ability (in tegenstelling tot Roon of the Hidden Realm)
-Ability beperkt zich niet tot maar een creature (in tegenstelling tot Deadeye Navigator)
-Ability kan altijd gebruikt worden (in tegenstelling tot Brago, King Eternal)
-Het geblinkte creature komt niet tapped terug (in tegenstelling tot Eldrazi Displacer)

Cons:
-1/1, dus zeer kwetsbaar
-Het heeft beperkt nut een creature van je tegenstander te blinken, want die komt untapped terug
-Dure ability; beurt na beurt 4 mana open moeten houden om te blinken remt je strategie enorm af.

Conclusie: ze heeft haar nut, maar ik snap het volkomen als mensen liever andere kaarten spelen
Magicfreak
7 jaren geleden
Ja inderdaad, mijn ervaring is dat ik liever een spell cast van cmc 4 dan zo'n dure ability te activeren, behalve natuurlijk als je hem op een hele sterke EtB trigger gebruikt.
Conclusie: ik zou hem misschien wel in een Commander deck doen met bv. Brago, King Eternal aan het hoofd, maar of ik de ability vaak gebruik... Dat betwijfel ik!
JEV
7 jaren geleden
Ik denk vooral pas speelbaar als je consistenter wil zijn.
goeth78
7 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart. Semi-random van Gatherer geplukt:

Goed genoeg door de extra damage die er bij je tegenstanders op geplakt wordt? Ik vind het in ieder geval een prima overweging voor The Locust God.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Hadden we deze niet heel recentelijk al gedaan?
Dordledum
7 jaren geleden
Staat niet op de lisjt op pagina 1, maar staat me ook bij dat we deze pas nog hebben besproken. Goed met Nekusar en Iron Maiden achtige decks.
Sunitram
7 jaren geleden
Het mooie van Fevered Visions ten opzichte van andere Howling Mine effecten is dat deze op het EIND van de beurt triggert, zodat je zelf de eerste kaart raapt. Dat, en de schade die ie vaak doet, maakt 'm inderdaad ideaal voor Nekusar, the Mindrazer.

Voor The Locust God vind ik 'm niet zo spannend. Je drawt in de end step, dus aan de haste van de token heb je al praktisch niks meer, en zelfs dan zet iedere beurt een 1/1tje droppen niet heel veel zoden aan de dijk. Locust God heeft meer aan kaarten als Teferi's Puzzle Box, Mindmoil en/of z'n BFF Arjun, the Shifting Flame. Vooral met die laatste twee kun je in zeer korte tijd een behoorlijke zwerm neerleggen
Panoramix
7 jaren geleden
Ik heb de kaart als test in mijn Kynaios and Tiro of Meletis gedaan om de hoop dat ik daarmee toch beetje bij beetje wat damage kan doen. In het begin wordt vaak gekozen om land in het spel te leggen. Later in het spel wordt vaker de kaart gepakt. Met deze kaart hoop ik ze daardoor dus de 2 damage krijgen.
Magicfreak
7 jaren geleden
En dan zou ik nu graag willen weten wat jullie van deze kaart vinden:

Ik heb hem zelf aan het hoofd van één van mijn drie commander decks, en ik moet wel zeggen dat dat commander deck mijn beste is. Hij werkt goed samen (in mijn deck) met kaarten zoals: Solemn Recruit, Oketra's Monument en Aegis Angel.
Ik ben benieuwd wat jullie van dit mannetje vinden!
Flappie1
7 jaren geleden
Even een paar tegelijk dan maar, veel gemist maar goed.

Odric, Lunarch Marshal is gewoon een hele fijne goede kaart zowel als commander als in de 99 je moet hem direct opruimen of je weet dat er rare/nare dingen gaan gebeuren!!

Fevered Visions is leuk in Nekusar... verder volgens mij niet echt.

Mistmeadow Witch grappig heb dit ding net op de shortlist van mijn nieuw in aanbouw zijnde Ruhan of the Fomori deck gezet. Juist omdat deze hem uit combat kan halen mocht ruhan besluiten op mensen in te rennen die deathtouchers hebben liggen. Dat hij untapped terug komt is heel fijn want dan kan ik wel gewoon blocken!
Dordledum
7 jaren geleden
Ook Odric, Lunarch Marshal is al eerder besproken. Staat in de lijst in post 1 van deze thread.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Heh, lastig om niet per ongeluk in herhalingen te vallen blijkbaar . Nou ja, ik weet ook niet meer wat er de afgelopen 55 pagina's is besproken

Maar Odric is cool! Hij is ook een van mijn 23 Commanders

Magicfreak
7 jaren geleden
Sorry, ik wist niet van het bestaan van die lijst af op pagina 1. Ik zal daar voortaan eerst op kijken voordat ik een kaart voorstel.
Btw, mijn commander deck met Odric staat ook online:

bijgewerkt door Magicfreak 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL