Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

De beste 'Counterspells' top 10?

Harakesh
11 jaren geleden
Heren,

Op de World Championship 2013 hadden de commentators over o.a. Cryptic Command als 1 van de betere counterspells, volgens hun stond deze op plaats 4 van top 10. Nu weet ik welke er op 1 en 2 staan, maar wat is in jullie ogen de beste top 10 counterspells?

Top 4 volgens de heren van Magic
1. Mana Drain
2. Force of Will
3. ?
4. Cryptic Command

Denk zelf aan bv. Daze, Mana Leak, Spell Pierce en Spell Snare. Ben benieuwd waar jullie mee komen, ben vooral geïnteresseerd in de Modern format counters.

Groeten,

Harakesh
kv83
11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Die is niet Modern legal, maar is wel logisch voor een 3e plek .
Zoockey
11 jaren geleden
De originele Counterspell lijkt me inderdaad wel waardig voor die plek.
chaoticteddy
11 jaren geleden
Counterspell mag inderdaad wel op de derde plaats. En ergens in de top 10 passen Forbid en Dismiss denk ik ook nog wel.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Volgens mij leef je nog flink in het verleden als je vindt dat die twee in een top 10 thuishoren . Waar worden die nog competitief gespeeld?
Fjaulnir
11 jaren geleden
Rune Snag als alternatief voor Mana Leak duikt in Modern ook nog wel eens op (geen top 4 uiteraard, maar wel mss nog net een van de 10 meest (competitief) gespeelde?
kv83
11 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 24-08-2013 om 16:50
Die is niet Modern legal, maar is wel logisch voor een 3e plek .

Force of Will en Mana Drain ook niet
Fjaulnir
11 jaren geleden
En o ja, in legacy wordt Flusterstorm ook wel vrij veel gespeeld (niet zoveel als Force of Will, Daze, Spell Pierce maar wel veel in SBs bijvoorbeeld)

En laten we voor Modern zeker niet Remand vergeten! Dat die hier nog niet vermeld staat... toch de 2e duurste modern counterspell kaart
[als hij bij BoM niet al lang uitverkocht zou zijn geweest en daarom de prijs hier niet up to date is uiteraard; overal elders heeft ie Spell Snare iig al mooi voorbijgestoken]
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
Roboreaper
11 jaren geleden
Remand heb ik nooit gesnapt dat die goed is.. je countered de spel en je tegenstander krijg hem terug om gewoon nog een keer te casten

zelf vind ik deze meer als een van de betere naast de top 4 ofc
Dissipate
Hinder
Psychic Strike
 bijgewerkt door Roboreaper 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Het grote voordeel van Remand is dat het een hard counter is die maar kost en je een kaart oplevert. En het maakt niet uit dat hij hem volgende beurt weer cast, je hebt nu bijna een Time Walk gecast omdat het je tegenstander wel een beurt kost.
Harakesh
11 jaren geleden
Remand is inderdaad super sterk, zal zo is even kijken met alle feedback wat dan de top 10 zou moeten worden
Eclavyrr
11 jaren geleden
Mijn inbreng:
1Mana Drain
2Force of Will
3Remand
4Cryptic Command
5Counterspell
6Flusterstorm
7Spell Snare
8Daze
9Mana Tithe/Mana Leak als alleen blauw acceptabel is
10Pact of Negation
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
Harakesh
11 jaren geleden
Mijn top 10:
1Mana Drain
2Force of Will
3Remand
4Cryptic Command
5Counterspell
6Spell Snare een hard counter op zoveel modern staples
7Mana Leak
8Spell Pierce
9Daze
10Dissipate
 bijgewerkt door Harakesh 11 jaren geleden
Waus
11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Grappig, ik zou er maximaal 3 uit die top 10 in Commander spelen .
Mana Drain, Cryptic Command en Dissipate zijn nog wel speelbaar, de rest minder .
GBerg
11 jaren geleden
Dat niemand Mindbreak Trap nog heeft genoemd. Ok, het is geen "counter target spell", maar het principe komt op hetzelfde neer, de spell resolved niet.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Maar dat is ook helemaal geen goede kaart . Ok, stoer tegen Storm, maar verder redelijk onspeelbaar .
Sqar
11 jaren geleden
Is Spell Rupture dan slechter dan ik 'm toedicht? ik ervaar deze als zeer speelbaar, zeker in multicolor decks...zou bij mij zeker in top 10 staan.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
We hebben het nu over een toernooi top 10 . In een toernooi moet je ook in beurt 1-4 kunnen counteren. En als in beurt 2 een creature speelt, kun je niet ook counteren. En als je geen creature speelt....kun je ook niet counteren want dan doet Spell Rupture niks .

Het is niet perse een slechte kaart, maar te conditioneel.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post GuidodB 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Harakesh 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL