Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik zat eens door een oude doos kaarten te kijken en daar kom je lekker veel de pre-Mirrodin layout tegen, ik vind het nogsteeds prachtig, bij oude kaarten dan, ik ben minder van de nieuwere sets met oudere looks. Maar, ik kwam wat futuresight kaarten tegen, en het bracht me terug naar de eerste keer dat ik er een pakje van opende, ondertussen ongeveer 16 jaar geleden.
In een gedeelte van deze futuresight kaarten werd een nieuwe “futuristische” layout gebruikt, op dat moment vind ik hem echt vet, en nu er een paar oude kaarten langs kwamen vroeg ik mij af waarom dit nooit is doorgedrukt in andere sets, ik vind het er nogsteeds echt mooi uit zien! Weet een van jullie waarom het alleen in futuresight is gebruikt, en wat vinden jullie van de tijdelijke layout, mooi of niet mooi?
Persoonlijk heb ik weinig moeite met deze layout. Ik weet nog dat deze uitkwam en er in mijn omgeving mensen waren die weigerde tegen deze lay-out te spelen omdat ze het te lelijk vonden. Van die mensen zijn er zelfs een paar gestopt, mede om deze verandering. Helaas zorgde dat ervoor dat er weinig speelgroep overbleef en het de start was van mijn magic break.
Vanuit een UX oogpunt hoort het frame niet het meest nadrukkelijke element van een kaart te zijn. het gaat vooral om de art en welke tekst er op een kaart staat. Border/design moet ondergeschikt zijn aan die twee. Een border moet ondersteunend werken, zoals toevoeging van kleuraccenten bij multicolor kaarten of bijvoorbeeld de legendary border.
Daarbij vind ik het ontzettend lelijk en erg onduidelijk. Mana cost is niet in 1 oogopslag te lezen, al helemaal niet bij het "waaieren" van de kaarten in je hand, omdat deze op een niet-standaardlocatie staan.
Ik krijg er een beetje een Secret Lair gevoel bij, waarbij de leesbaarheid niet het hoogst in het vaandel stond... Alleen staat het bij een Secret Lair vaak in dienst van unieke art (bijvoorbeeld Dismember), en dat heb ik bij Future Sight een stuk minder.
Mana cost is niet in 1 oogopslag te lezen, al helemaal niet bij het "waaieren" van de kaarten in je hand, omdat deze op een niet-standaardlocatie staan.
Daar ben ik het juist dus helemaal niet mee eens, het is uiteraard even wennen dat de manacost niet rechts bovenin staat, maar aangezien het een van de belangrijkere dingen op een kaart is, lijkt het me juist beter dat het er groter op staat. Met het waaieren hangt het er heel erg vanaf of je voorste kaart aan de rechter of aan de linkerkant van je hand zit. bij mij eigenlijk altijd rechts, en dan zie je dus juist perfect de mana kost op een rijtje!
Ik weet nog dat deze uitkwam en er in mijn omgeving mensen waren die weigerde tegen deze lay-out te spelen omdat ze het te lelijk vonden. Van die mensen zijn er zelfs een paar gestopt, mede om deze verandering.
damn, dit vind ik wel extreem haha! zijn ze ook niet teruggekomen toen bleek dat het alleen bij Futuresight een ding was?
Jaren later zijn er een aantal weer geen spelen, ergens rond of . Ben het overigens helemaal eens dat extreem was, maar iedereen moet het zelf weren, toch.
Ik kan me voorstellen dat deze border überhaupt nooit serieus is overwogen om de nieuwe standaard te worden, omdat ze een heel belangrijke beperking heeft: er passen maar 6 mana symbolen op. Cruel Ultimatum en al zijn broertjes en zusjes zouden een probleem worden. Ik denk dat er zomaar nog een heel stel meer kaarten zijn die inmiddels zijn gedrukt waar dit een probleem op zou leveren - er zal vast een scryfall search voor zijn die ik niet ken.
Overigens heb ik zelf deze border nooit erg mooi gevonden, omdat 'ie zo nadrukkelijk aanwezig is.
Ik zat eens door een oude doos kaarten te kijken en daar kom je lekker veel de pre-Mirrodin layout tegen, ik vind het nogsteeds prachtig, bij oude kaarten dan, ik ben minder van de nieuwere sets met oudere looks. Maar, ik kwam wat futuresight kaarten tegen, en het bracht me terug naar de eerste keer dat ik er een pakje van opende, ondertussen ongeveer 16 jaar geleden.
In een gedeelte van deze futuresight kaarten werd een nieuwe “futuristische” layout gebruikt, op dat moment vind ik hem echt vet, en nu er een paar oude kaarten langs kwamen vroeg ik mij af waarom dit nooit is doorgedrukt in andere sets, ik vind het er nogsteeds echt mooi uit zien! Weet een van jullie waarom het alleen in futuresight is gebruikt, en wat vinden jullie van de tijdelijke layout, mooi of niet mooi?
Groetjes!
Als ik het goed begreep was het doel van de set 'Future-sight' om eenmalig een futuristisch beeld te schetsen van een set. Dat dit niet de norm ging zijn was bij de release toendertijd volgens mij al duidelijk.
Dit los van persoonlijke meningen en redenen om te stoppen met spelen. Persoonlijk vind ik zelfs de retroframeborder van onslaught e.d. de mooiste, waardoor de grijze-frame in mirrodin zelfs als 'te lelijk en te modernistisch' gezien was. Zeker in mijn speelgroep.
I learned to like it as years go by, maar nu weer retroframe foil land in commander masters en laatste sets doet me toch legit wel goed.
Ik denk dus dat dit altijd zo is. In de recente sets zien we heel veel verschillende frames in prints, zodat er voor iedereen wat cools bij zit, dus ik denk dat dit een bekende kwestie is bij WotC.
Als ik het goed begreep was het doel van de set 'Future-sight' om eenmalig een futuristisch beeld te schetsen van een set. Dat dit niet de norm ging zijn was bij de release toendertijd volgens mij al duidelijk.
Dat zou heel goed kunnen hoor, ik was 14 toen de serie uit kwam, en hield me echt totaal niet bezig met de strategieen van WotC, vooral gewoon al m'n zakgeld uitgeven om boosters (toen nog pakjes) te kopen
De retro frames ben ik het helemaal mee eens! ik vind het dan wel ergens toch weel jammer/nep dat het in de afgelopen sets weer wordt gebruikt. Ik speel overigens alleen aan de keukentafel dus bij ons is er geen een officiele kaart banned
Ik kan me voorstellen dat deze border überhaupt nooit serieus is overwogen om de nieuwe standaard te worden, omdat ze een heel belangrijke beperking heeft: er passen maar 6 mana symbolen op. Cruel Ultimatum en al zijn broertjes en zusjes zouden een probleem worden. Ik denk dat er zomaar nog een heel stel meer kaarten zijn die inmiddels zijn gedrukt waar dit een probleem op zou leveren - er zal vast een scryfall search voor zijn die ik niet ken.
Overigens heb ik zelf deze border nooit erg mooi gevonden, omdat 'ie zo nadrukkelijk aanwezig is.
Ik hou net wél van de Amonkhet border. I agree over Ixalan, vind ik ook een fantastische art. Het frame van zendikar kan er ook mee door, Lotus Cobra vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Als je linkshandig bent zoals ik dan zijn future sight kaarten fijner in de hand te houden dan reguliere. Er is 1x een left-handed secret lair uitgekomen, niet met de beste kaarten maar dat vond ik wel tof genoeg om ze toch te kopen.
Ik, als linkshandige, waaier mijn kaarten langs de andere kant, waardoor de rechtshandige kaarten mij alsnog het beste uitkomen. Maar ik moet zeggen dat ik ook de SLD van left handed magic cards heb