Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Samen met een vriend ben ik van plan een aantal commander pre-cons te halen, zodat we wat variatie hebben in de match-ups. Wij hebben al de commander decks van Midnight Hunt. Wat vinden jullie leuke/de leukste commander pre-cons om mee te spelen? Ze hoeven niet perse het sterkst te zijn. Ik vind het belangrijker dat er bijv. een originele mechanic in zit die leuk is om te gebruiken.
Ik vond dat Strixhaven leuke commanderdecks had. Vooral Lorehold Legacies en Quantum Quandrix vond ik interessant. Moet wel zeggen dat ik persoonlijk ze uiteindelijk nauwelijks intact laat, maar het basisidee blijft leuk.
Ik vond zelf de Adventures in the forgotten realms commander decks wel leuk met wat meer niche mechanics zoals dobbelen, venture into the dungeon en exilen. Vooral dat laatste is best goed en leuk
De Kaldheim precons vond ik ook erg leuk. Eigenlijk zijn alle Commander precons van de afgelopen jaren erg leuk, het is denk ik meer een persoonlijke smaak!
Ik vind zelf de kern eigenlijk dat als je precons gaat kopen om als precon tegen andere precons te spelen, dat je dan vooral precons van dezelfde set moet kopen. De Kaldheim decks heb ik niet mee gespeeld, maar die zijn gebalanceerd om tegen elkaar te spelen. Datzelfde geldt voor de Strixhaven decks etc. Als je precons van verschillende uitgaves tegen elkaar laat spelen zal opvallen dat er best wat verschil in powerlevel is. Vooral de oudere decks hadden erg sterke commanders (denk Prossh, Skyraider of Kher).
ik zou eigenlijk voorstellen om zelf een te kijken of jullie een deck kunnen samenstellen, er is super veel informatie te vinden over hoe je dat het beste aan kan pakken. zo kan je het deck helemaal naar je eigen smaak maken en tunen als je speelt.
er zijn ook genoeg mensen hier op de bom die willen helpen met het goed laten lopen van je nieuwe deck
Bedankt voor jullie tips en adviezen. Faceless Menace van Commander 2019 sprak mij persoonlijk wel aan en het deck met "venture into the dungeon" van Adventures in the Forgotten Realms lijkt me ook erg origineel.
Het is inderdaad ons plan om met onaangepaste precons tegen elkaar te spelen, dus dan zal het voor ons beter zijn om 1 set te kiezen en daar minimaal 2 decks van te halen. Ik ga toch maar even wachten op de nieuwe decks van New Capenna, want met 5 nieuwe decks heb je aardig wat keuze binnen dezelfde set.
Het zelf samenstellen van een deck zitten we op dit moment niet op te wachten. We zijn begonnen met een modern deck die ik volledig, en mijn vriend deels, zelf hebben samengesteld. Wat we merkten is dat we heel erg tegen elkaar aan het opboksen waren met het kopen van nieuwe kaarten, waardoor er verschrikkelijk veel geld naartoe ging dat we telkens in hetzelfde deck investeerden.
Om ons daarvan te weerhouden en onze variatie in match-ups te vergroten wilden we wat goed gebalanceerde commander decks halen, zonder te groot powerlevel verschil. Zo kunnen we het zowel qua gameplay als voor onze portemonnee leuk houden.
Wellicht dat we later onze favoriete decks weer wat aan kunnen passen, maar de komende tijd nog even niet.
Als je telkens probeert elkaar te overtroeven, zijn onverandere precons een prima manier om daaruit te breken voor wat leuke casual magic. Een ander alternatief is om beiden budget aan te houden voor upgrades, bijvoorbeeld 50€ of 100€.
Je favoriete speelstijl bepaalt welk deck het leukst is voor jou.
Voorbeeld: ik had Reap the Tides, met Aesi, Tyrant of Gyre Strait. I like green, I like ramp, so I should like the deck. Wrong. Ik vond het niet leuk dat de Commander zoveel continue card advantage geeft. Ik doe liever iets explosiefs, maak 1 of 2 grote plays in een potje, en dan ben ik blij. Ik zal niet snel weer een value-oriented Commander kiezen.
Er staan bij bazaar een aantal commander decks te koop rond €20. Ook als combi te koop voor zelfs een paar euro minder en dit zijn zeker leuke decks om mee te spelen. Dan heb je voor €80 4 decks en daar krijg je wel een paar avonden mee om. Allemaal een andere mechanic, oa elfjes en landfall.
Kaldheim precons zijn erg vet ja! Verder kan ik vouchen voor het Ikoria deck met Kathril, Aspect Warper, ook uit de doos heeft dat een vrij unieke speelstijl