Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik vroeg me af of er meer bommers problemen hebben gehad met de leveringstijden van DPD.
Ik weet dat bazaar hier natuurlijk niets mee te maken heeft.
Als het vaker voor komt, is het dan misschien mogelijk om postNL weer als bezorg optie er bij te betrekken?
Ik spendeer liever een paar euro meer en dan mijn dure bestelling dan wel "op tijd" geleverd te krijgen
Wij herkennen ons niet in problemen van tragere levertijden. Als je bestelling later geleverd wordt dan verwacht, dan vragen we je via email contact met ons op te nemen: info@bazaarofmagic.nl
We kunnen dan in direct contact met DPD uitzoeken wat er aan de hand is en ervoor zorgen dat de problemen direct opgelost worden.
Mijn ervaringen met DPD zijn ook heel erg positief. Sterker nog, ze doen het beter met levertijden dan PostNL . Maar even goed, als er wat voor problemen dan ook met je bestelling zijn, email de Bazaar (zie hierboven) en we lossen het op!
Hier in Wageningen zijn ook regelmatig problemen met DPD, in tegenstelling tot de Post NL. De laatste komt altijd op het juist aangegeven tijdstip. De eerste ver erbuiten of soms zelfs een dag of 2 later, met als melding: je was niet thuis. Nu komt dat ook wel goed, en dat weerhoudt me niet om (dure en/of unieke) producten te bestellen. Maar als het kan kies ik vaak toch voor PostNL.
Naar aanleiding van klojet's bericht wacht ik nog wel een dag af. Als er dan nog niet geleverd is zal ik contact met jullie opnemen via de e mail.
Om dan samen uit te zoeken wat het probleem is.
Hoewel het overal wel wat is, kan ik zeker niet zeggen dat mijn ervaringen met DPD louter positief zijn. De laatste tijd gaat het stukken beter, maar wat Klojet al beschrijft is mij ook al eens overkomen. Hele zaterdag thuis geweest voor ontvangst en er werd niks bezorgd. Op zondag kwam vervolgens de melding dat ik niet thuis was... Toen ik ze belde kwam de aap uit de mouw en bleek dat ze helemaal niet waren geweest vanwege de drukte Drukte is 1 ding maar zeg dan gewoon eerlijk wat er echt aan de hand was.
Verder niks te klagen; de service van BoM is altijd uitstekend en ze kunnen ook niet naast de bezorgers in het busje gaan zitten
ik vind zelf DPD niet zon chille koeriersdienst.
ja ze leveren snel, maar het pakketje komt vaan flink beschadigt hier aan.
De kaarten (of andere dingen die erin zitten) zijn wel onbeschadigt, maar het is altijd wel even een hoge spanning...
In het begin toen de bazaar net was overgestapt van PostNL naar DPD had ik wel last van wat kinderziektes, zoals de zaterdaglevering die pas op maandag kwam (er irritant bij releases!).
Inmiddels lijkt dat allemaal gefixed en heb ik geen klachten meer gehad.
Om dit topic maar eens een schopje te geven, sinds Bazaar over is gestapt op DPD heb ik nog geen pakketje gehad wat op tijd kwam.. Ik houd standaard rekening met een dag later dan beloofd, (een zaterdagmiddag levering is in mijn 22 bestellingen nog nóóit gelukt) en zelfs dan is de kans 50/50 dat het pakketje ergens op een ophaal punt achteraf bij een vage winkel beland terwijl ik thuis was. Vrienden van mij in Amersfoort ervaren exact hetzelfde die bestellen bij bazaar.
Ik snap dat het voor de Bazaar goedkoper is. Maar gezien we toch onder de 125,- zelf de verzendkosten betalen, zou het misschien een idee zijn op PostNL ook als optie te kunnen kiezen?
Ik betaal er rustig een paar euro extra voor ten opzichte van DPD.
Elke vrijdag release zending ooit, die DPD zaterdag aan mij zou leveren volgens hun gegevens, is pas maandag of dinsdag geleverd.
Ik ben een geduldig mens maar toch teleurgesteld dat ik altijd een weekend later pas met de nieuwe kaartjes aan tafel kan aanschuiven.
We snappen dat het vervelend is als je bestelling niet op tijd geleverd wordt. De afgelopen (en komende) tijd hebben alle bezorgdiensten het natuurlijk extra druk waardoor vertragingen helaas vaker voorkomen. Dat is niet alleen bij DPD zo, maar zie je ook bij PostNL en andere vervoerders.
Soms lijkt het allemaal een negatief verhaal omdat klachten vaak wel online gemeld worden, maar elk pakketje dat netjes op tijd afgeleverd wordt hoor/zie je natuurlijk niets van. In het verleden hebben we ook samengewerkt met PostNL maar toen zagen we een vergelijkbaar percentage aan incidenten/vertragingen.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er in jouw regio meer problemen zijn dan elders. We denken graag mee, dus mocht je structureel problemen ervaren met de bezorgservice, ook voor COVID-19, dan kun je contact met ons opnemen. We kijken dan graag samen wat we eventueel anders kunnen doen.
Soms lijkt het allemaal een negatief verhaal omdat klachten vaak wel online gemeld worden, maar elk pakketje dat netjes op tijd afgeleverd wordt hoor/zie je natuurlijk niets van. In het verleden hebben we ook samengewerkt met PostNL maar toen zagen we een vergelijkbaar percentage aan incidenten/vertragingen.
Anderzijds kost het mij ook zo'n 22 leveringen voordat ik toch besluit er eens melding van te maken. Zo ook nu; zoals altijd wordt het pakketje niet op zaterdag geleverd. Om de bezorger een extra rit te besparen verander ik mijn adres naar mijn werk-adres, omdat ik doordeweeks niet thuis ben.
Automatisch een extra dag vertraging. Afijn, om 09:00 een mailtje dat de bezorger er dan dinsdag tussen 11:00 en 12:00 is. Inmiddels is het 13:30 en is de track en trace link veranderd van tussen 11:00 en 12:00 naar mijn oude adres met de melding "Je pakket wordt door DPD bezorgd."
Dat wordt weer een pakketje ophalen met de auto inplaats van bij een van de tientallen PostNL ophaalpunten binnen een straal van 1500 meter.
Ik ben benieuwd wat de opties zouden zijn wanneer ik een mailtje zou sturen. Wellicht ook interessant om te weten voor andere klanten die dit toch wel structureel ervaren.
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ben geduldig, een dagje later kan prima, maar wanneer het me veel tijd en moeite gaat kosten om een pakketje te ontvangen wordt het toch langzaam wat vervelend.
Het verbaast me oprecht dat het percentage incidenten gelijk ligt aan PostNL, dan zal het wel iets zijn van regio- Utrecht/Amersfoort.
Mijn ervaringen heb ik eerder uitgebreid uitgemeten in een ander topic. Maar kort samengevat komt het erop neer dat bij mij DPD leveringen doordeweeks prima op de eerstvolgende werkdag aankomen, maar dat de zaterdaglevering bijna altijd vertraagd is.
PostNL is de laatste tijd overspoeld en levert nu juist enorme vertragingen op, of dat voor Corona anders was durf ik niet meer te zeggen.
DPD kwam bij mij ook altijd te laat, maar bij de release van zendikar kwamen ze opeens netjes op zaterdag langs. Ik had dat natuurlijk niet zien aankomen, dus was ik helaas zelf niet thuis.
Ik heb eigenlijk nooit last met DPD en PostNl. maar wij hebben ook vaste bezorgers hier in de wijk en de buren nemen eigenlijk altijd alles aan en wij ook voor hun dus er is eigenlijk nooit gedonder.
Mijn laatste bestelling van commander legends is op tijd aangekomen, wat mij best verraste gezien corona.
Bijna altijd komen mijn bestemmingen in het weekend aan zodat ik iig thuis kan zijn. Toch vind ik het wel jammer dat je niet kan kiezen om een ophaalpunt te kiezen. Ook leveren ze de pakketten niet af bij bijvoorbeeld de buren. Maar daar zal de bazaar weinig/geen invloed op hebben.
Mijn ervaring met dpd zijn niet echt positief. De eerste keer was ik enorm verwart door hun mail met " je pakket is onderweg" waar doodleuk met kleine letters onderstaat: " naar het depot". Ik heb toen nog vier dagen moeten wachten.
De tweede bestelling was ook een week later in huis. De derde keer zouden ze ergens in de ochtend komen en waren ze rond 18:00 er ook nog eens. Ik heb vaker bestelt omdat ik mensen een kans gun, maar ik heb ondertussen afgezien van grotere bestellingen bij jullie te doen omdat ik geen zin meer heb ik het gedoen met dpd. Dit was nog voor de corona en zo in rustigere periodes.
Ik woon in Utrecht en heb dezelfde ervaringen als de meeste mensen in dit topic. De zaterdag levering is nog nooit op tijd gekomen. Ik heb dit overigens ook al een keer bij Bazaar gemeld, hoor (netjes via de mail).
En dit heeft echt niet met Corona te maken. Mijn ervaring met DPD is altijd al negatief geweest. Ook bij andere online bestellingen trouwens. Misschien zijn ze in de regio Utrecht gewoon wat slordiger
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen met de bezorgdiensten.
Vanuit Bazaar of Magic betreuren we het als je bestelling later arriveert dan je had verwacht. Bezorgdiensten zetten alles op alles om jouw bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. Vanwege de coronacrisis en de huidige lockdown is het echter wel aan te raden om je verwachtingen voor het aflevermoment iets op te rekken. Alle bezorgdiensten, waaronder DPD, hebben al weken te maken met uitzonderlijk grote hoeveelheden pakketjes en achterstanden die hierdoor zijn ontstaan.
Op basis van onze eigen data kunnen we concluderen dat DPD het in deze zeer uitdagende tijden gemiddeld best goed doet; op dit moment wordt 85% van de binnenlandse pakketjes de volgende werkdag afgeleverd, de overige 15% wordt met vertraging geleverd.
Wat te doen bij vertraging?
Het is mogelijk dat de aflevering van je pakket vertraagd is. Met de track en trace link die je ontvangt zodra je bestelling verzonden is, kun je de status van het pakket in detail volgen. Is de status van je pakket langer dan 48 uur niet veranderd? Neem dan contact op met de klantenservice van Bazaar of Magic.
Andere problemen met bezorging
Heb je structureel last van vertragingen of heb je andere problemen bij de bezorging van DPD, neem dan contact op met de klantenservice van Bazaar of Magic. We zorgen dan voor een oplossing op maat. Bovendien voorzien we DPD van bruikbare feedback waarmee ze de bezorging kunnen verbeteren.
Om te voorkomen dat dit topic vanwege de huidige situatie een vloed van kritiek wordt op bezorgdiensten, sluiten we dit topic voor nu. Wil je positieve of negatieve ervaringen over bezorgdiensten delen? Neem dan contact op met de klantenservice van Bazaar of Magic.