Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Pak Phthisis,High Tide en Solar Tide
Gebruik de High Tide al voor het laten resolven van de tweede demonic tutor, zodat dat met de extra kopie ervan al drie mana per island oplevert, doe het nog een vierde keer voordat je untapt met Turnabout. (met de drie mana van je ene Island. Waarna je nog een kopie van de demonic tutor maakt met de vrijkomende rode mana (rode mana is nu op).
Gebruik de monstrous ability van het Sealock monster om een extra Island te creeeren bij jezelf, zodat je vaker kan blinken, waaronder nog een keer op de Sealock monster zelf. Doe het als laatste nog een keer bij de tegenstander.
Phtithis voor de engel met Mythic proportions, en de Solar Tide voor de rest
Pling met de blink ability de Kindercatch weg (2x is genoeg) en het veld ligt open.
Ik moet het nog even door rekenen, maar ik zou denken dat het op die manier wel zou moeten kunnen.
Helaas, de High Tide hebben we nodig, en met Vandalblast gaat dat niet werken, want die kost een rode mana en dan kunnen we niks anders meer zoeken.
Misschien een raar idee, maar stel dat we een Island, High Tide en Solar Tide, kunnen we dan genoeg mana maken om eerst de grote angel an Kindercatch te slopen en dan Solar Tide te spelen, denk alleen dat we wel Sealock Monster monstrous moeten maken en dat kost ook weer 2 blauwe mana....
De vraag is nu eigenlijk dan, als je het mij vraagt: hoeveel mana kunnen we maken. High Tide + Turnabout wordt extra interessant als je meer dan 1 Island hebt. Mijn eerste ingeving zou dan ook zijn:
1. Tutor naar island, Solar Tide en High Tide.
Je gebruikt dan .
2. Speel de Island.
2. Speel en kopieer High Tide met Vivid Creek. Laat alleen de kopie resolven.
3. Tap een van de twee islands voor en doe er bij om Sealock Monster monstrous te maken, maak een van je overgebleven swamps een Island.
4. Tap de laatste Island voor , doe er bij en cast Turnabout, untap je land.
5. Kopieer High Tide nog twee maal met de mana van Vivid Creek. Laat de kopietjes resolven.
6. Tap een island voor , waarmee je High Tide 4 maal kopieert. Laat nu ook het origineel resolven, zodat je overige twee islands beiden voor 9 mana tappen, je hebt nu 18 .
Dit kun je volgens mij als basis gebruiken, en nu maar hopen dat niet iemand anders dit sneller heeft getikt
Even voortbordurend op mijn vorige post:
Met 18 kun je 18 blinks uitvoeren. Om de angel en Kindercatch te slopen heb je er 15 nodig. Nu kan je echter niet aanvallen met de Sealock Monster. Mijn idee was om die ook te blinken en dan opnieuw monstrous te maken, maar dat kost om te blinken en om monstrous te maken, dus dan heb je een te weinig. Iemand anders komt er vast wel uit zo though
Als het blinken kost en het monstrous maken en een island 9 oplevert, dan heb je toch in principe 9x je landjes aan blauwe mana?...(min degene die al getapt waren)...?
Klopt dit nog wat ik zeg?
thewoodcutter 13-10-2014 om 15:34
We hebben toch alleen twee rode mana als de Turnabout gebruikt al wordt?
Dat is een raak punt, dat maakt het ietwat lastig om een island tussendoor te spelen. Het basisidee is nog steeds iets waar op voortgeborduurt kan worden!
Edit: JT's idee klinkt wel ok eigenlijk; maar dan voor iets minder mana omdat ik een foutje maakte met Turnabout, iemand zin om dat uit te werken?
Tap alles, behalve 1 island en 1 swamp.
Dan heb je:
Dan speel je de tutor en een kopie, eerst zoek je High Tide op, je hebt nog over.
Dan speel je de high tide en kopieer je hem. Je reageert als er nog 1 op de stack ligt, dus je island tap je voor , die gebruik je voor de monstrous ability.
Dan heb je nog over en je ongebruikte swamp maak je een island van. Die tap je, dan heb je met nog een high tide en tutor op de stack.
Je untapt al je landjes met de Turnabout en hebt had nog over (of ).
Tap je ene island en kopieer je de high tide 2x, laat die 2 resolven, je island tapt nu voor 4 mana (en de originele high tide is nog op de stack), tap dat landje voor 4 mana en kopieer de high tide nog 4x, dan laat je ze alle 5 (4 kopietjes en de originele) resolven, dan krijg je 9 mana als je een island taps (correct me if i'm wrong).
Dan tap je je mountain, zoek je nog een kaart op (weet nu nog niet welke, moet ik nog uitzoeken) en laat je ook de originele tutor afgaan, daar zoek je een island voor.
Dan speel je dat landje, tap je voor 9 mana, blink je de Deadeye Navigator, (nog 8 blauwe mana) bound met je monstertje, maak een island (door hem monstrous te maken), dan heb je nog 3 blauwe mana over, blink, nog 2 over.
En van al je landjes heb je dan je beide islands en je swamp/island en je mountain getapt, en de vivids. Dus je hebt nog 7 swamp en 2 plains over om dit trucje mee te herhalen. Per keer kost het je 6 mana en levert het je dus 3 mana op.
Dus, stel je hebt de Solar Tide opgezocht, dan lijkt me dat je de 7 swamp gebruikt als island, de 2 plains maak je ook een island van en tap je voor en 8x blauw, want het is 'in addition to'.
Met de Deadeye Navigator, kost om te bouncen (want hij was gepaired met een ander creature), dan bound je hem me Sealock Monster en heb je de eerste keer 'winst' en daarna per keer (want de eerste keer waren ze nog niet gepaired).
Als ik het goed heb natuurlijk, ik verwacht dat magnus nog wel iets ziet wat ik over het hoofd heb gezien, dat is namelijk al een paar dagen zo...
Volgens mij heb je geen fout gemaakt, maar heb je ook geen kill met de ene 'extra' kaart die je opzoekt. Ik moet dat even natellen. Aanvallen na een Solar Tide doet slechts 31, dus moet je ergens nog 13 damage vandaag vissen. Dat is aangenomen dat je de Sparkmage Apprentice 14x blinkt (voor 15 ) om de overgebleven beesten te slopen. Als je nog 13 over hebt, dan heb je wel een kill.
Ik mis in je uitleg een beetje was je precies van plan bent...je eindigt niet met een "en ik doe Magnus genoeg damage om hem te slopen nadat alle Angels weg zijn" .
Volgens mij heb je na de Turnabout nog 2 keer over van de Vivid Creek. En ik weet niet zeker of ik een Island zou opzoeken. Sowieso een mass wipe voor de tokens, en denk dat Solar Tide het best is omdat die geen kost. Als derde kaart toch misschien de Wing Splicer zoeken en hopen dat je genoeg kan maken om de grote angel te pingen en daarna met flyers de gemene Magnus dood te maken? Of toch de Phthisis en dan gewoon met alles aanvallen, kan hij er maar één blokken als het goed is en je Sealock Monster kan wel meekomen als je het goed aanpakt. Lastige optelsom om te kijken of het kan
Tja, het was meer een probeersel om te kijken hoeveel mana ik zou kunnen 'maken', daarna aan ons allen om uit te zoeken of we hier wat aan hebben
En de vivids kunnen inderdaad zorgen dat je islands voor 11 mana kan tappen, of niet?
Dat zou misschien wel genoeg mana kunnen zijn om die extra schade te pingen.
Iemand zin om dat uit te rekenen, ik moet nu echt weer ff aan me studie ...
Waar mogelijk wil je volgens mij altijd je gebruiken om High Tide kopietjes bij te maken als je meer dan 1 Island nog te tappen hebt, dat levert extra mana op. Het zeemonster blinken en monstrousen kost echter ook 6 mana elke keer en je moet bijna wel eindigen met hem monstrous maken op een landje van de tegenstander, zodat hij aan kan vallen voor 22. Dan moeten wel alle beesten weg zijn bij Magnus. Phthisis kost 'maar' 7 om af te rekenen met de grootste angel, maar kost misschien mana omdat je vaker High Tide had kunnen kopieren als je al die swamps eerst Islands maakt en ipv voor voor tapt. Volg je me nog?
Ja, enigszins, ik zal kijken of ik morgen nog wat tijd heb om wat uit te rekenen, al dan niet met het gebruik maken van landjes in het echt, want ik wordt er anders een beetje gek van.
Maar, als iemand anders het wil doen, ik houd je niet tegen...