Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

feedback gezocht eerste edh deck

lights
3 jaren geleden
Hoi allen! Na enig ervaring met limited heb ik voor de eerste keer een edh deckje gemaakt. Ik heb met Eloise, Nephalia Sleuth als commander te een budget aristocrats/artifact affinity deck gemaakt. Het leek mij leuk om dit op een budget te doen aangezien beide van die archetypes normaal vrij duur zijn

In ieder geval, hier is de decklijst; ik zou graag feedback van jullie willen vragen hierop!

Ik heb het deck wat ge playtest door te goldfishen in cockatrice tegen de meest recent precons van innistrad, en het voelt vrij goed - alleen heb ik geen ervaring met edh dus heb ik geen idee van hoe een goed deck zou horen te gaan
 bijgewerkt door lights 3 jaren geleden (typo)
Justian2002
3 jaren geleden
De tip die ik gekregen had met mijn deck was dat utility lands altijd handig zijn om eraan toe te voegen. Persoonlijk denk ik dat ook dual colored lands best handig kunnen zijn. Denk maar aan Clearwater Pathway/Murkwater Pathway, of Dismal Backwater/Jwar Isle Refuge
lights
3 jaren geleden
bij deze bumpje omdat ik graag om meer feedback zou willen vragen
 bijgewerkt door lights 3 jaren geleden
offspring
3 jaren geleden
Hey lights .

First of all: wat cool dat je commander gaat spelen. Wat mijn betreft het mooiste (casual) format dat er is.

Als ik naar de commander kijk, zie ik in eerste instantie twee strategieën:
1. Je eigen creatueres die doodgaan.
2. Tokens

Er valt me vooral één ding op: je hebt weinig manieren om op grote schaal creatures te slopen. Want ja, het is interessant als jouw creatures doodgaan, maar waarom niet de rest meenemen? Daar zijn 'format staples' voor (Toxic Deluge, Damnation maar ook veel meer budget opties (Bane of the Living, Mutilate, Demon of Dark Schemes, Massacre, Massacre Girl.

Verder zie ik een hoop verschillende tokens, maar niet heel veel investigate mechanics. Erdwal Illuminator lijkt me daarom geen goede keuze, want die gaat niet veel toevoegen. Vuistregel: als je één kaart van de 100 met iets specifieks zoals investigate wilt laten werken, dan moeten 20 tot 25 kaarten in je deck daar iets mee doen. Een snelle scan leert mij dat het in jouw geval één kaart is, waarmee ik wel durf te stellen dat er iets beters gedaan kan worden voor .

Tenslotte zou ik wat meer ramp spells spelen denk ik. Het 'voordeel' van je commander is dat die vijf mana kost, dus met een 'manasteen' van 3 mana kun je haar in beurt 4 spelen (want je hebt daarmee een mana extra). Creatures hebben de voorkeur gezien haar ability, dus Leaden Myr en Lodestone Myr zijn uitstekende opties. Er zijn er gelukkig meer die iets vergelijkbaars doen: Ornithopter of Paradise, Alloy Myr en Millikin zijn opties, maar ook Pilgrim's Eye, Solemn Simulacrum, Farfinder en Skittering Surveyor zijn misschien prima mogelijkheden. Die laatste rampen je niet echt, maar zijn wel creatures die in later stadium je commander triggeren.

En als toegift: ik zou persoonlijk heel erg de neiging hebben om met deze commander een Reanimate strategie te hanteren: creatures uit je graveyard terughalen naar de battlefield. De surveil ability leent zich daar perfect voor want je kunt creatures die bovenop je deck liggen in je graveyard leggen, en daarna diezelfde creatures in het spel 'cheaten'. Zomaar wat kaarten die dan ineens goed zijn:
- Brainstorm om een dikke creature uit je hand boven op je deck te leggen, waarna je die in je graveyard surveilt.
- Andere budget kaarten die dat doen zijn Brainstone, Riverwise Augur.
- Dread Return zodat je je kleine creatures (zoals myrs) kunt gebruiken om iets groots terug te halen.
- Zombify, Unbreakable Bond zijn prima alternatieven daarvoor.

Ik doe dit uit mijn hoofd, dus ik mis waarschijnlijk een hóóp kaarten die ook goed zouden zijn. Maar dit zijn mijn gedachtendkronkels als ik nadenk over Eloise. En ik vind haar echt een heel leuke commander. Veel speelplezier!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik zal ook nog even naar het deck kijken, maar ik ben het wel absoluut eens met wat offspring hierboven zegt

Ik zou Disentomb absoluut vervangen door iets van Dread Return, Reanimate, Animate Dead, Apprentice Necromancer, Persist, No Rest for the Wicked, Nullpriest of Oblivion, Stitch Together of een van de andere opties.

Kaarten als Nether Traitor en Reassembling Skeleton zijn ook leuk om te saccen.

Fungal Infection lijkt me een te klein effect hebben voor Commander.

Charcoal Diamond en Sky Diamond zijn nette kaarten die je zeker kunt spelen, maar Fellwar Stone en Talisman of Dominance komen untapped in het spel

En ik zou nog wat meer utility en manafix land spelen, maar dat komt wel goed.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL