Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Dit is sowieso een vrij sterk pakje. Brazen Scourge, Aerial Responder en Peema Outrider zijn allen terecht benoemt als sterke creatures. Skywhaler's Shot is hele sterke removal, in ieder geval vele malen sterker dan Hunt the Weak (probeer maar eens op jacht te gaan als je achter staat op het bord, dat valt vies tegen) en wat mij betreft ook de keuze. Aether Theorist is volgens mij ook een hele sterke kaart, maar valt toch een beetje in het niet bij de andere creatures in dit pack.
Voordeel wel van Hunt the Weak is dat de groene creatures bijna allemaal groter zijn dan de creatures van de andere kleuren, dus dat het snel echt removal is.
heb nog nooit een draft gedaan, maar als je first pick first pack hebt, is het dan slimmer om te kiezen voor removal dan een creature, omdat je nog niet echt een bepaalde kleurencombinatie hebt gekozen? Misschien ook omdat je eerder een kleur wilt splashen voor removal dan voor een creature? Of werkt dat zo niet?
Hunt the Weak is zo'n kaart die afhankelijk is van andere kaarten. Het is daar wel een goede in, maar als je draw qua creatures niet goed is, of je tegenstander heeft een removal in response dan ben je de zak. Skywhaler's Shot heeft die nadelen niet en ieder deck heeft wel 3-power beesten om te slopen. Hunt the Weak valt overigens in zo'n categorie met vehicles en pomp-spells: je kunt er niet te veel van hebben, zeker niet ten opzichte van je aantal creatures, want anders loop je het risico met te veel dode kaarten op hand te zitten.
Een signaal geven is belangrijk, maar niet belangrijker dan de sterkste kaart pakken in pakje 1 denk ik. Pas bij pick 3/4 kun je echt signalen gaan lezen, daarvoor is het gewoon heel erg onbetrouwbaar. Neem dit pakje en denk de Skywhaler's Shot of de Aerial Responder weg en ga bedenken wat er allemaal gepakt zou kunnen zijn uit zo'n pakje, welke uncommons (immers mist er een uncommon) zou je boven die kaarten (kunnen) pakken? Er zijn zat witte kaarten die onder die noemer vallen (wit is denk ik sowieso de sterkste kleur in Kaladesh), dus je kunt het nog niet als sterk signaal zien. Krijg je echter op pick 4 of 5 een Aerial Responder of Skywhaler's Shot door, dan kan je wel redelijkerwijs verwachten dat de spelers rechts van je van wit af blijven.
Lang verhaal kort: ik denk niet dat je zo actief bezig moet zijn met het signaal wat je geeft met je first pick.
Ik zou hier voor de Skywhaler's Shot gaan. Premium removal met kleine upside. Staat in power level ver boven de eerder genoemde Hunt the Weak, omdat deze laatste niks doet als je achter staat.
waus die zijn te makkelijk dat is niet leuk discussieren als je allemaal die chandra kiest
ik ga denk maar voor de whirlermaker lekker tokens blijven maken en je zit nog niet vast aan een kleur
Waus: Ik genereer random pakjes, maar ik negeer de pakjes met obvious bomb-rares, omdat die niet interessant zijn. Iedereen pakt Chandra of Noxious Gearhulk wel.
Ik heb nog niet met Key to the City gespeeld, hij lijkt me best wel goed maar ik weet niet of ik hem zou pakken. Malfunction is echt premium removal, dus die pak ik wel boven een sterke multi-colored kaart zoals Empyreal Voyager. Key to the City of Malfunction dus wat mij betreft. Ik neig er sterk naar om de Key eens te proberen en daarnaast open te blijven voor de kleuren die me worden doorgegeven.
Ik zou ook voor de key gaan, op de pre release zag ik een aantal mensen daar hard tegen onderuit gaan in combinatie met Ovalchase Dragster bijvoorbeeld. Ik vind dat Appetite for the Unnatural ook nog wel genoemd mag worden, want die is toch ook wel erg sterk in deze set.