Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Grouphug Wincon

MitchDeBaas
1 jaar geleden
Hallo Beste Bommerz,

Ik probeer al jaren een leuk group hug deck te maken, eerst met Kenrith, the Returned King aan het roer, dat was me niet bevallen dus dat is nu mijn reanimator deck.
Daarna heb ik het geprobeerd met Kynaios and Tiro of Meletis, dat was al een stuk leuker alleen liep iedereen er zo hard door dat ik het zelf niet meer bij kon houden waardoor de lol er snel vanaf was.

Nu een jaar nadat ik dat deck uit elkaar heb gehaald zit ik te denken om hem toch weer in elkaar te zetten, omdat ik nu vaker met een groep speel met minder ervaren spelers en voornamelijk precons, ik merk dat in deze groep al mijn andere decks te sterk zijn dus ga ik dit nog een keer proberen.

Ik heb wel al een idee van manieren om te winnen maar dat zouden dan combos zijn die zeggen ' lol ik win' denk aan Approach of the Second Sun en de Leveler+Fractured Identity combo. alleen ben ik daar zelf ook niet keihard fan van ook al staan ze nog wel op mijn bucket list. graag zou ik ook wegblijven bij Laboratory Maniac, Thassa's Oracle en Jace, Wielder of Mysteries.

dus mijn vraag:

Hebben jullie nog ideeën over hoe je op een leuke manier de game kan winnen als je een group hug deck speelt?
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden (Hoofdletters)
Daedalon
1 jaar geleden
Een paar kaart ideeen wat ik zou hebben qua grouphug zijn de volgende:
Queen Marchesa: monarchy alleen al kan leuk zijn
Zedruu the Greathearted: geen idee waarom, meer dat je dingen aan mensen kan geven xD

Nog over de Fractured Identity, die is ook leuk met Phage the Untouchable, maar mensen zouden t al wel moeten kennen
Awvanzijl
1 jaar geleden
Wat doet je deck op dit moment? Geeft het mensen veel kaarten? Laat het ze rampen? Geeft het discounts in mana? Of tokens?

Group hug geeft resources aan de anderen. Uiteindelijk moet je toch ook nog kunnen winnen, dus moet je ofwel veel effectiever gebruik maken van die resources, of je moet de anderen straffen voor het gebruik.

Je kunt dus in het begin de resource multipliers neerleggen en een pillowfort opbouwen. Als dat fort sterk genoeg is ga je ineens kaarten neerleggen die anderen damagen voor kaarten trekken, creatures hebben, mana tappen etc.

Als je een aantal kaarten in gedachten hebt die een beetje leunen op het straffen van dezelfde resources, dan kun je ook je deck aanpassen om die resources meer te geven.

Het is volgens mij algemeen niet makkelijk om een group hug deck te bouwen dat ook goed kan winnen. Maar je wil geloof ik minder makkelijk winnen dan met je andere decks...
TheRobinros
1 jaar geleden
Dat vind ik het inherente probleem aan grouphug, dat het als doel heeft om anderen hun ding te laten doen en daardoor zelf niet wint, wat voor een rare dynamiek en een soort non-games zorgt.
Dat gezegd hebbende: mijn meest gespeelde deck van het afgelopen jaar is by far Gluntch, the Bestower, dat wel als primair doel heeft de game winnen, maar dat bereikt door mensen aan tafel problemen te geven die anderen mogen oplossen. Ik geef de Esper Sentinel speler graag de counters met de trigger van mijn commander, want dat betekent: 1) die speler vindt mij lief, 2) er gaat removal komen op de Esper Sentinel, 3) een andere tegenstander is dus removal kwijt en 4) tijdelijk ben ik niet het probleem aan tafel, maar de Esper Sentinel is dat. Treasures geven op beurt 2 aan de speler die Sol Ring op beurt 1 heeft liggen, met "De 6 drop die je op beurt 2 cast komt vast niet als eerste mijn kant op?" werkt ook erg goed. Een andere favoriet is "Degene die X sloopt krijgt Y."

Mensen laten overextenden, wachten tot de boardwipe komt, iemand uit de hand laten lopen, een tweede speler de eerste speler laten doodslaan, de derde speler de tweede en dan in de 1 v 1 terecht komen met een hand vol kaarten, removal en drawengines op bord. Klinkt onwaarschijnlijk, maar pas als mensen er vaak tegen gespeeld hebben, hebben ze een beetje door dat mijn ivoren toren door mijn tong betekent dat ik hard doodgeslagen moet worden voor ik meer kan praten, omdat ik anders wegloop met de makkelijker beïnvloedbare mensen aan tafel.

Oftewel: Laat gewoon je tegenstanders elkaar vermoorden en jou als laatste, zet je geld op het juiste paard en bouw je deck zo dat je de 1 v 1 wint
Panoramix
1 jaar geleden
Zelf heb ik een Kami of the Crescent Moon, wat eigenlijk wel gezien kan worden als een group hug deck. Het is een behoorlijk controlerend deck met als doel om mijn tegenstanders zoveel mogelijk kaarten te geven en dan vervolgens probeer ik te winnen met kaarten als Viseling, Iron Maiden en Black Vise.

Mijn tafelgenoten vinden het een leuk deck om tegen te spelen. Zij krijgen extra kaarten, zodat ze hun deck goed kunnen spelen. Daarnaast is het controlerende aspect zeker niet overweldigend dat ze het gevoel hebben niks meer te kunnen spelen. En als er dan een Viseling op tafel komt, wordt iedereen extra alert

Bij het spelen van het deck gaat het niet eens om het winnen. Natuurlijk is het leuk als ik er af en toe een pot mee win, maar het is eigenlijk net zo leuk om een tactisch spel te spelen dat je nét verliest.
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Quote:
15 uren geleden
Zedruu the Greathearted: geen idee waarom, meer dat je dingen aan mensen kan geven xD

Nog over de Fractured Identity, die is ook leuk met Phage the Untouchable, maar mensen zouden t al wel moeten kennen

Kynaios and Tiro of Meletis gaat de commander van het deck worden en daardoor heb ik helaas geen toegang tot zwart meer,
een definitieve decklist heb ik momenteel nog niet maar ik ben van plan zo veel mogelijk resources weg te geven. een paar kaarten die ik momenteel op het stapeltje heb liggen zijn:
Temple Bell
Howling Mine
Forced Fruition
Folio of Fancies
Kwain, Itinerant Meddler
Gwafa Hazid, Profiteer
Collective Voyage
Veteran Explorer
Rites of Flourishing
Phelddagrif
Gor Muldrak, Amphinologist
Braids, Conjurer Adept
Mana Flare
Rootweaver Druid
The Council of Four
Leveler
Fractured Identity
Wilderness Reclamation
Pramikon, Sky Rampart
Approach of the Second Sun

dit is wat ik uit mijn hoofd nu ff weet. en zoals jullie zien heeft het nog niet echt een duidelijke richting. suggesties zijn van harte welkom uiteraard. ik denk dat ik toch neig naar een combo win. dus ook die zjin welkom binnen mijn kleuren
Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
36 minuten geleden
Quote:
15 uren geleden

Kynaios and Tiro of Meletis gaat de commander van het deck worden en daardoor heb ik helaas geen toegang tot zwart meer,
een definitieve decklist heb ik momenteel nog niet maar ik ben van plan zo veel mogelijk resources weg te geven. een paar kaarten die ik momenteel op het stapeltje heb liggen zijn:
Temple Bell
Howling Mine
Forced Fruition
Folio of Fancies
Kwain, Itinerant Meddler
Gwafa Hazid, Profiteer
Collective Voyage
Veteran Explorer
Rites of Flourishing
Phelddagrif
Gor Muldrak, Amphinologist
Braids, Conjurer Adept
Mana Flare
Rootweaver Druid
The Council of Four
Leveler
Fractured Identity
Wilderness Reclamation
Pramikon, Sky Rampart
Approach of the Second Sun

dit is wat ik uit mijn hoofd nu ff weet. en zoals jullie zien heeft het nog niet echt een duidelijke richting. suggesties zijn van harte welkom uiteraard. ik denk dat ik toch neig naar een combo win. dus ook die zjin welkom binnen mijn kleuren

ah, fair enough
Een andere jank idee wat ik zou hebben is Leyline of Anticipation en Braid of Fire, een grappige upkeep actie
BluezamX
1 jaar geleden
Het lijkt erop dat je opponents veel kaarten laat pakken. Als je ze allemaal nou te veel kaarten laat pakken win je ook
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Het lijkt erop dat je opponents veel kaarten laat pakken. Als je ze allemaal nou te veel kaarten laat pakken win je ook

ja hier heb ik ook aan gedacht, een undercover Kami of the Crescent Moon deck. denk dat ik die toch maar eens aan moet gaan schaffen
marcoboth
1 jaar geleden
Iets als The Council of Four is een kaart die je misschien inspiratie of meer opties geeft .

Edit: MitchdeBaas had deze ook al aangegeven, ik wil benadrukken dat deze kaart het thema goed misbruikt.
 bijgewerkt door marcoboth 1 jaar geleden
Cassefras
1 jaar geleden
Dit doet me echt denken aan mijn Phelddagrif en Questing Phelddagrif deck.

Was ook echt heel erg politiek interessant!
Is ook nog wel een commander die lategame gewoon op commander damage kan winnen in de 1v1.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL