Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Vertel jullie verhalen over jullie prerelease(s)! Iets cools geopend? Gave plays gedaan? Dik gewonnen? Hard verloren? We willen het weten .
Ik heb zelf zondag in Leiden de Bazaar of Magic prerelese gejudged. Dat was best relaxed, want alleen Ascend was nieuw en dat is feitelijk niet meer dan tot 10 kunnen tellen . Ik heb meerdere spelers heel hard los zien gaan met Etali, Primal Storm trouwens. Die wil ik nog wel regelen .
Ik krijg wat boosters voor het judgen en dit was mijn buit
Ik hoop woensdag nog een eventje te kunnen joinen met packs die over waren van het weekend, aangezien ik het weekend helaas geen tijd ervoor kon vrij maken
En anders wordt het vrijdag de 2HG release
De laatste keer dat ik meedeed aan een prerelease was Dragons of Tarkir dus ik dacht, het wordt wel weer eens tijd.
Ik deed mee in Den Haag en had als promo Trapjaw Tyrant waar ik wel blij mee was. Ook vond ik een Vona's Hunger die ik graag wilde hebben voor Commander.
Ik besloot om zwart/wit vampire tribal te proberen omdat ik ook een Vanquisher's Banner had geopend. Helaas had ik verder geen goede creatures en al helemaal geen echte tribal kaarten. Desondanks ging ik het proberen met het volgende deckje:
Vreemd genoeg ben ik met deze sloot aan marginale creatures en degelijke removal uiteindelijk 4-1 gegaan en ben ik tweede geworden van het toernooi waarbij ik de nummer 1, tot mijn verbazing, in de "finale" met 2-0 versloeg.
Ik heb tijdens de Prerelease alleen de Vraska planeswalker deck gehaald.
Maar wil toch wel eens meedoen aan zo'n prerelease de volgende keer, lijkt me leuk om te doen. Maar voor nu
nog een beetje de kat uit de boom kijken hahaha
Ik heb mijn prerelease in Zoetermeer gespeeld. Een aantal beginnende spelers kwamen ook gezellig mee doen. Wat een top sfeer was er!
Dag 1. Een dinodeck gebouwd. Liep als een trein! 3-0-1
Dag 2. Een beetje een pech dag. Echt een hele slechte kit. Heb er nog wat van geprobeerd te maken, maar helaas. Zelfs na 2 potten met andere gekeken naar mijn pulls, maar die konden er ook geen chocolade van maken. 0-4
Ondanks alles een top weekend gehad. Zelfs de beginnende spelers hadden het naar hun zin gehad. Iedereen ging iig met een booster naar huis en de top 4 met wat meer. Dus iedereen blij!!!
Dit was echt veruit de leukste pre-release voor mij tot nu toe!
Ik had een zwart wit deck gebouwd met dinosaur als hoofdingrediënt en ook een beetje vampire.
een paar heel goede kaarten in mijn deck waren: Tetzimoc, Primal Death, Dusk Charger, Golden Demise en The Immortal Sun.
Ik ben er vooral heel erg trots op dat ik met mijn deck dat van Jan heb weten te verslaan!
Ik heb de eerste 2 rondes gewonnen en daarna alles verloren, dus ik ben verder niet in de prijzen gevallen.
Als promo had ik Dire Fleet Daredevil waar ik ook erg blij mee ben.
Ja, dat wel natuurlijk. Daarmee won ik 200 dukaten, goed voor een booster Rivals of Ixalan of iets te eten en/of drinken. Natuurlijk ging ik natuurlijk voor de booster
Een mooie kaart geopend in Zacama, Primal Calamity, helaas was er onvoldoende kwaliteit en ramp bij de rest van de Dinosaurs om daar een redelijk deck mee te bouwen. Uiteindelijk gespeeld met een -pirate deck met redelijk wat removal en incidentele card advantage. Helaas niet in de prijzen gevallen maar in ieder geval mooie en spannende potten kunnen spelen tegen o.a. Ralf en marcoboth.
Mijn prerelease ging best wel ok. Needletooth Raptor was een van de sterren van het deck, onder andere met Tilonalli's Crown, Raging Swordtooth (uit Ixalan, maar curved mooi!) en Reckless Rage (soms gecombineerd met een combat trick om het zelf te overleven...) heb ik geregeld méér dan een 2-voor-1 gehaald. Het eindresultaat met 5-0 was ik dan ook dik tevreden over.
Helaas dat we de eerste ronde de bye kregen, maar goed... meer tijd om even goed rond te kijken en te helpen met regel kwesties (er waren drie redelijk ervaren teams en 2 niet zo ervaren).
In ronde twee mochten we tegen het team met ook een blauw/groen deck, maar vooral met een heel controlerend zwart/rood deck rond Tetzimoc, Primal Death die zich gelijk in de openingshand bevond. Waar hun eerste tegenstanders redelijk gedemoraliseerd waren door de kaart (ze speelden geen blauw!), hadden wij voldoende hexproof en meerdere evasive dreigingen om het ze lastig te maken. Mbv de Seafloor Oracle, een Mist-Cloaked Herald en wat hexproof flyers wisten we toch wat schade door te drukken en daarmee de druk te houden, waardoor onze hele board vol lag met creatures, maar zonder dat er meer dan 3 van een marker voorzien waren (er moest ook removal gespeeld worden natuurlijk). Toen ze voor de Tetzimoc gingen, had mijn broer net die ene Cancel gepakt 2 beurten eerder... . Na die cancel actie stonden zij op 6 en wij nog op 9 en toen kwam de alpha strike, dat vrat ongeveer de helft van onze creatures op, maar we bleven op een respectabele 6 levens met 10 power door de lucht die het gewoon netjes afmaakte.
In ronde 3 mochten we tegen het team met ook een zwart/rood deck en een blauw/groen met witte splash. Dat laatste pakte niet zo gunstig uit: het duurde even voordat de mana problemen opgelost waren, maar ze hadden wel een heel agressieve start met gelijk elk een creature op beurt 1, terwijl wij pas op beurt 3 echt op tafel kwamen.
.Daar kwam dan wel gelijk een Merfolk token op tafel van Jungleborn Pioneer, daar hebben we maar even wat aura's aan gehangen: One With the Wind en een Squire's Devotion, naar uiteindelijk ook nog een +1/+1 counter van Jade Guardian, die ranzige combo (5/5 lifelink flyer) hebben we maar even tot de overwinning gevlogen: op een na geen flyers bij de tegenstander en die was veroordeeld tot een enkele chumpblock. Ik geloof dat we op 64 levens stonden aan het eind, vooral met dank aan de Hadana's Climb en dat mijn broer niet zag dat het al eerder lethal was door de ability, van de flipzijde, op het merfolk token te gebruiken ipv op een ander creature..
Verder hield een enkele Overgrown Armasaur met wat kleine support de rest van de overzijde in bedwang, vooral nadat we getoond hadden dat we best agressief wilden ruilen. Daarna was het wachten tot ik rustig de Profane Procession kon spelen en er vrolijk wat creatures mee kon gaan exilen.
Wel nog net aan de overzijde een Nezahal, Primal Tide gezien, maar daar gaan mensen pas defensief van spelen (drie kaarten op hand houden...) dat had ik overigens ook met de Profane Procession kunnen oplossen, maar dat vond ik nou ook weer niet zo interessant...
Uiteindelijk de enige 3-0 van de dag. Geslaagde dag verder. buiten dan dat wat medische probleempjes mij ervan weerhielden om het op zondag nog eens individueel te gaan proberen.
Mijn prerelease was qua resultaten echt een drama, maar gelukkig heb ik wel een aantal leuke matches kunnen spelen. Mijn rares waren all over the place als het op kleuren aankomt, dus dat was niet echt een uitgangspunt voor het bouwen van het deck. Uiteindelijk heb ik een grixis pirate deck gebouwd met wat exta creatures die value gaven. Een aantal goede kaarten in het deck waren Forerunner of the Coalition, Deadeye Brawler en Marauding Looter.
De eerste ronde ging vrij goed. Mijn tegenstander speelde een vergelijkbaar deck en de matches gingen redelijk gelijk op. Ik won de eerste ronde doordat Deadeye Brawler een erg goede manier is om je tegenstander te laten stoppen met aanvallen. Match twee ging naar de tegenstander. Hij kon net iets sneller opbouwen, waardoor het steeds lastiger werd om damage te doen. Toen hij uiteindelijk Tilonalli's Summoner had liggen en ascent online was het afgelopen voor mij, 1-1. De derde match was weer in mijn voordeel. Eerste ronde gewonnen met 2-1.
In de tweede ronde kwam ik tegen iemand te zitten die een hele goede pool had. Match 1 speelde hij op beurt 4 z'n promo Rekindling Phoenix, waar op beurt 5 doodleuk een tweede phoenix bij kwam. Daar kon ik met mijn deck nooit van winnen, dus 1-0 voor hem. Vol goede moed begonnen aan de tweede match, totdat hij op beurt 4 weer de phoenix speelt. Dit werd op beurt 5 gevolgd door de tweede, dus ronde twee verloren met 2-0.
Ronde 3, 4 en 5 weet ik niet zo goed meer hoe de matches verlopen zijn, maar ze resulteerden alledrie in verlies met 2-1. In ronde drie maakte mijn tegenstander nog wel een mooie play. Ik had mij promo Vona's Hunger getop-decked, dit was op precies het goede moment, aangezien ik Ascent had bereikt en mijn tegenstander 8 creatures had liggen, terwijl ik er 5 had. Dus ik gebruik de Vona's Hunger om zijn creatures te halveren. De beurt erna speelt hij zijn promo, de Dire Fleet Daredevil, waarmee hij mijn Vona's Hunger naar me terugstuurt. Hierdoor raakte ik dus 3 van mijn 5 creatures kwijt en kon hij aanvallen voor de winst.
Uiteindelijk dus 1-4 gegaan. Op zich een heel slecht resultaat, maar de meeste matches waren wel leuk, behalve die in ronde 2, die waren niet leuk. Daarnaast zaten in mijn pool 2 rares die ik graag wou hebben voor commander, namelijk Temple Altisaur voor Gishath en Journey to Eternity voor Meren.
Mijn enige prerelease was 2hg en vond plaats in Leiden waar ik samenspeelde met de winkeleigenaar.
Hij speelde met een groen/wit dino deck met zijn promo Huatli, Radiant Champion en mijn promo Ghalta, Primal Hunger. De laatste kwam in de 2e pot door voor 18 damage met behulp van Huatli. De removal spells van onze tegenstanders waren toen gelukkig op.
In onze pool waren blauw en rood zeer ondervertegenwoordigd dus mijn deck bestond uit wit/zwart vampieren. Flinke lading vampieren (12 stuks; waaronder Bishop of Binding, 2x Oathsworn Vampire, Legion Lieutenant) Daarnaast ook een Profane Procession en als ster een Raiders' Wake. Vooral laatstgenoemde zorgde ervoor dat de belangrijkste speler stagneerde of geen trucjes meer kon uithalen.
De rest van mijn deck bestond uit zwart spotremoval. De witte removalkaarten zaten bij mijn partner in zijn deck.
De Profane Procession heb ik één keer op tafel gekregen maar die pot verloren we dik omdat het deck van mijn partner floodde als een malle en we het aggro geweld aan de overkant niet konden stoppen.
Uiteindelijk gingen we 3-1. Was een prachtige avond, leuke en gezellige potten gespeeld. Ik vind 2hg één van de leukste formaten om een prerelease mee te spelen.
Ook meegedaan met een Prerelease (helaas niet bij de BoM, want dat is veel te ver voor me).
Als Promo Huatli, Radiant Champion geopend en ook meteen in m'n deck gegooid (Rood-Wit-Groen).
Verder geen echte bommen geopend en was dus ook schrapen om een deck bij elkaar te krijgen.
Eerste spel bijna mijn hele deck gespeeld dankzij de ultimate van Huatli (op 4 kaarten na), maar door een 5/5 Vigilance + Lifelink aan de overkant uiteindelijk toch de game verloren (op bijna elk creature had hij een antwoord). Het was ook de enige keer dat Huatli op tafel kwam.
Mijn beste creatures (Raging Regisaur, Overgrown Armasaur, Sky Terror een 8/8 Siegehorn Ceratops dankzij de trigger van de Raging Regisaur) werden telkens snel buiten spel gezet dankzij directe removal of door enchantments waardoor ze niets meer konden doen.
Het deck liep goed, nooit manascrewed, maar er was geen bom om het spel af te maken. De decks van de tegenstanders hadden telkens antwoorden klaar. Uiteindelijk alles verloren, zelfs geen enkele game kunnen winnen (ok, eentje, maar dat was gewoon voor de fun tussen de matches door). Dus de dag afgesloten met 0-4.
Mijn laatste tegenstander gaf me nog wat tips (maar het had niet veel uitgemaakt uiteindelijk) en bekeek zelfs even de mogelijkheid Blauw-Zwart, maar vond ook daar geen gamefinishers in. Ik had er dus wel bijna het best mogelijke deck uitgehaald, maar zelfs dat was niet veel waard.
Jemig, klinkt als veel pech ook, want je deck klinkt best ok! Jammer dat je geen echte finisher hebt. Die heb je in dit format wel nodig, want er zijn zoveel bommen in de set .
Veel dino-decks zo te lezen, was dat de sterkste tribe?
Ik denk dat dino's door hun power/toughness altijd wel een beetje goed zijn, terwijl de andere tribes het meer van synergie moeten hebben. Ook removal is vrij goed in het formaat en veelvuldig aanwezig: in 2HG hebben we rood gecut, ondanks dat daar nog eens vijf removal spells in zaten, de wit/zwarte removal was gewoon (nog) beter.
Als je een synergetisch deck hebt in een van de niet dino tribes kom je ook ver: Vampires met lifelink, Pirates met unblockable en menace (en als je mazzel hebt wat equipment). Merfolk met groeien (+1/+1 counters) en hexproof/unblockable.
En het antwoord op al die removal? Hexproof, vooral de common Soul of the Rapids is gewoon goed. Je hangt er wat aura's aan en gaan met die banaan...
De prerelease was opzich leuk, ik heb gruul dino/pirate/merfolk gespeeld. Mijn deck zat opzich goed in elkaar, dat heb ik van meerdere mensen ook gehoord. Toch kwam het niet van de grond, 2-3 gegaan. Daarnaast vind ik het limited formaat van het ixalan block smaakloos, om heel eerlijk te zijn vind ik er echt gewoon niks aan. Het enige wat je eigenlijk kan spelen is ofwel aggro of het bord lang genoeg kunnen stallen om dat ineens een paar dikke beesten neer te knallen en je opponent dood te slaan. Ik hoop dat dominaria wat leuker wordt.
Jemig, klinkt als veel pech ook, want je deck klinkt best ok! Jammer dat je geen echte finisher hebt. Die heb je in dit format wel nodig, want er zijn zoveel bommen in de set .
Beetje laat, maar ik ben er eindelijk in geslaagd om mijn deck op te laden: