Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Voor het standaard toernooi van komende zaterdag ben ik druk bezig geweest om iets te bouwen. Nou is het een lange tijd geleden dat ik een decklist in elkaar heb moeten zetten voor een toernooi dus vroeg ik me af of hier nog bepaalde eisen voor zijn?
Is een uitgetypt overzichtelijk lijstje voldoende? Waarin gewoon staat:
Dat is prima hoor
Vaak kun je zelfs ter plekke een lijst maken. (soms krijg je een template van de organisatie)
Wat ik doe wanneer ik naar een toernooi ga:
Vantevoren schrijf ik mijn decklijst tweemaal op. 1 voor mezelf en 1 voor de judges/organisers.
Als referentie en eventueel met sideboard informatie.
Mijn manier van opschrijven is deze:
Naam:
DCI:
Decknaam:
Decklijst: (60+15)
-1
-4 etc.
Met op de rechterkant van het blad -zichtbaar afgescheiden van de decklijst-
het sideboard opgeschreven.
Op het moment van het begin van de 1e ronde halen de judges doorgaans de lijsten op. (En mits gevraagd: schrijf je je tafelnummer in de rechterbovenhoek)
Your mileage may very according to the venue
Goodluck!
Kelvin/Nerfy
ps: als je nog geen DCI-nummer hebt krijg je die ter plekke van de judge/organisator.
Tip (Rob zegt het ook al): Maak 2 decklijsten. Ik maak er persoonlijk altijd 1 op papier voor de organisatie en ik maak daar een foto van met mijn telefoon. Dan kan ik altijd na de match even terugzien of ik mijn mainboard en sideboard weer goed heb terug gezet als ik twijfel. Het kan je namelijk een gameloss opleveren als bij een deckcheck (game 1) blijkt dat je sideboardkaarten in je mainboard hebt.