Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hoi, Splinter Twin is zeker een leuk deck om te spelen. Om het wat goedkoper te houden zou ik in ieder geval niet voor een Vendilion Clique en Cryptic Command gaan. Dat zijn topstukken die je misschien later wil kopen.
Anticipate is een goedkoop kaartje die in het deck past om je combo sneller te vinden. Ik zou in ieder geval Lightning Bolt behouden. Dat is noodzakelijke removal.
Wat budgetwise alleen wel lastig is zijn de Snapcaster Mage. Die zijn onvervangbaar en kan ik niet iets anders voor bedenken.
Splinter Twin spelen in Modern en niet te veel geld uitgeven gaat niet samen. Snapcasters, Scalding Tarn, Cryptics etc zijn echt nodig in dat deck.
Wat ik zelf een tijdje geleden heb gedaan is,om aan Modern te beginnen is UR Delver verzamelen, dat heeft minder super dure staples nodig (alleen Snapcaster) als je bereid bent de manabase zonder Scalding Tarn te doen, wat op zich ok kan met Flooded Strand/Polluted Delta.
Doordat je in de loop van de tijd dan Remands/Bolts/Steam Vents/Sulfur Falls/Spell Snare etc verzameld heb je de UR kern bij elkaar. Vanuit dat punt kunt je (terwijl je modern aan het spelen bent) door sparen/verzamelen naar een ander deck toe.(Twin, UWR Control, UWR Tempo met Geist, Grixis Delver evt)
Budget versie zou er ongeveer uitzien als
4 Delver of Secrets
4 Young Pyromancer
4 Monastery Swiftspear
2 Pestermite ofzo
4 Lightning Bolt
4 Mana Leak
4 Remand
2 Spell Snare
4 Vapor Snag
2 Dismember
4 Serum Visions (valt tegen qua prijs tegenwoordig, even wachten op de FNM promo maand)
2 Electrolyze (moeten nu met MM reprint wel te doen zijn)
Ben je bereid meer uit te geven zijn Snapcasters en Scalding Tarns de eerste stop. Vind je dit nog te veel, kun je nog een beetje snijden in de Fetches etc, maar ik zou deze blauwe fetches sowieso redelijk rap oppikken na de afgelopen reprint.
Wat ik zelf merkte is door veel te spelen je Modern een stuk beter leert kennen en je betere afwegingen gaat maken waar je budget heen kan.
Alternatief is om een mono kleur deck bij elkaar te sprokkelen, Modern te gaan spelen en dan terwijl je aan het spelen bent voor Twin gaan sparen. Mono Green Stompy, Mono Red Burn, Blauw Faerie/Tempo etc zijn " speelbare" decks.