Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het is weer eens tijd voor een onzin topic, Jouw eigen favoriete deck!
Het geeft weer eens een mooie mogelijkheid om schaamteloos je eigen creaties op te hemelen.
Dus welk zelf gemaakt deck vind je het leukst om mee te spelen. Het maakt niet uit of het Competatief of Casual is, Commander of Modern etc. Gewoon, welk deck vind jij leuk.
Om zelf maar een voorzet te geven, momenteel pak ik bij het eerste potje magic vaak dit deck:
Niet direct het allerbeste deck, maar er zit zoveel interactie tussen de spirits die vaak nog verbazingwekkend goed uitpakken.
Met Karador, Ghost Chieftain als commander en Soulshift,Karmic Guide etc. blijven de spirits terugkomen. Waardoor er telkens weer een hoop ETB triggers afgaan.
)
Alleen al voor de wauw factor, maar daarnaast is het gewoon een leuk deck om mee te spelen. Veel interacties, veel combo's tricks en overpowered kaarten.
Het is alles behalve onverslaanbaar, maar het is absoluut een uitdaging om tegen te spelen.
Casual heb ik een extreem billig piraten deck:
[d]1059[/d]
Het deck raakt kant nog wal (haha) door de extreem vage kaarten erin zoals Seafarer's Quay maar het is wel lekker op thema. Erg competitief is het niet, maar wel leuk om tegen of mee te spelen.
Soort control-achtige setting met vaak perfecte antwoorden op het juiste moment. Parallax Wave en Parallax Tide werken heerlijk met Echoing Truth voor perma-exile.
Vandaar dat ik ook erg content ben met de naam van dit deck
Als een goblins speler hoef ik ook niet lang te twijfelen en vind ik mijn mono en mono goblin decks het leukste. Die zijn dan ook (bijna) helemaal foil.
Ik ben groot fan van dit deck. Het heeft zo goed als geen wincondities en het enige dat het doet is tegenstanders stallen en daarna kaarten van hun library casten om daarmee te winnen . Ik ga denk ik nog toevoegen voor een paar Daxos of Meletis, maar tot op heden ziet het er zo uit:
Mijn favoriete deck ontstond door het idee om een paar oude Visions kaarten te "breken", namelijk Iron-Heart Chimera, Brass-Talon Chimera, Tin-Wing Chimera en Lead-Belly Chimera.
Sinds het uitbrengen van Visions had ik een stapel van 4 setjes chimeras in een oude doos bewaard, en na herontdekking maar via dit forum om ideeen gevraagd.
Doormiddel van veel copy-effecten en manacost reducerende kaarten is het een snel en synergisch deck geworden dat heerlijk speelt en zelfs gevreest wordt
A.k.a. het Xerox-deck:
Ik blijf een enorm fan van mijn eerste commander deck, dat wel errug traag is maar wel voor erg veel verwarring en lol kan zorgen (Curse of Echoes op mezelf bv.):
Mijn casual pox deck, voor mij typisch het archetype zwarte magie. Land vernietiging, hand discard en beesten doden. Het winnen is een combinatie van de tranen en wanhoop van de tegenstander en een zeer langzame winconditie in de vorm van The Rack en Nether Spirit.
Ik heb er bewust een 8pox deck van gemaakt omdat ik de ouderwetse varianten gewoon erg gaaf vindt, in de huidige legacy vorm wordt Pox bijna niet meer gespeeld.
Dit is mijn eigen gebouwde, commander deck, ik ben er stieken wel een beetje trots op, aangezien ik hier mijn johny kant hier helemaal de vrije loop kan laten gaan
Laatst vond ik mijn eerste rare weer terug, een kaart waarmee ik ooit met magic begonnen ben, ik vond hem, in verschrikkelijke kaart , maar exact die kaart zit in dit deckje, Supernostalgie.dec
Sinds ik ooit aan Magic begon heb ik een zwak gehad voor draken; dit was dan ook het enige deck wat ik bewaard heb toen ik stopte in het (1e) mirrodin-tijdperk. Na een winterslaap ben ik het gaan moderniseren en speel er nog even graag mee:
Maar sinds mijn terugkeer gaat mijn weg steeds meer Commander-gericht zoals ik meer om mij heen zie is zowel het bovenstaande als mijn echte favoriet tog een EDH deck. Ik houd er wel van om toe te kijken hoe anderen vechten
@ Blasty: Ik vind je chimera deck echt geweldig! zo hoop ik op een dag nog een geweldig deck te bouwen met mijn eerste kaart: Mountain Goat maar ben bang dat die dag nog even uit blijft..
wordt. Alhoewel er nog andere leuke decks zijn. Het deck is gebouwd rondom Sneak Attack, die grote beesten met etb of dies triggers in het spel sneakt.