Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een beetje knappe oplossing om mijn kaarten in op te bergen. Ik wil graag de kaarten rechtop en zonder veel speling hebben, zoals in de kaartenboxen, met de mogelijkheid om ze boven elkaar te organiseren zonder te hoeven stapelen (bv een ladenkastje).
Naar aanleiding van de verhuisfoto's van de bazaar ben ik op zoek gegaan naar die kartonnen bakken en zo uiteindelijk op de Storage Card House bij o.a. een concurrent uitgekomen. Nadeel hiervan is dat die dozen die erin gaan dus horizontaal georienteerd zijn en de kaarten dus liggen.
Een ander alternatief dat ik zag is de Moppe van de Ikea, maar hiervan betwijfel ik of de kaartjes daar mooi inpassen.
Nu zijn jullie al wat meer ervaren dan ik en hebben jullie ongetwijfeld ook te maken met esthetisch veeleisende vrouwmensen, daarom graag advies, want ik word een beetje moe om steeds het hele kastvak leeg te moeten trekken om bij de onderste kaartbox te komen.
In het kort:
- in de kast (ca. 40x40x40)
- verticaal, maar niet stapelen
- kaartjes rechtop, zodat het makkelijk browsen is
- niet teveel speling
Thnx!
bijgewerkt door marcoboth 12 jaren geleden (niet linken naar een concurrent!)
Ik dacht een foto te maken van hoe ik het nu heb maar daar is het te donker voor XD
Anyways ik heb zelf een gouten fram gemaakt met 4 rijen om de kaarten in te doen en die zitten in een metaal frame op wieltjes wanneer er wat meer licht in mijn kamer is of iemand met een foto toestel met flitser langs komt maak ik wel even een foto want ik kan me voorstellen dat het nu lastig te bedenken is
Ik gebruik de dozen waarin de Bazaar iets grotere bestellingen opstuurt.
Er passen net 2 rijen kaarten in naast elkaar, dan knip ik uit stevig karton nog een lange strook uit en gebruik die als tussenschot.
Ik gebruik deze doos zelf als common-bak, en tussen de verschillende kleuren steek ik kaartdoosjes uit bv fatpacks, omdat die toch nutteloos zijn (wegens alleen goed voor ongesleevde kaarten) waarin ik meteen mn basic landjes steek.
Hmm ik gebruik fatpacks voor alle bulk commons die ik ooit nog eens wil gebruiken en die zijn per kleur gemarkeerd. De uncjes zitten in een storage box (zijwaarts dus... grrr). De meeste toernooikaarten (standard, modern) die ik veel gebruik zitten in klappers, net zoals een grote selectie aan potentieel EDH of casual materiaal.
Ik merk dat ik best wel kaarten hoard en niet snel iets wegdoe
ben wel op zoek naar een praktische oplossing, maar dat moet maar even wachten tot de centjes er voor zijn
Ik heb 14 van die dikke archief ordners met 9-pocket sleeves voor rares en uncommons, die heb ik op zolder in een boekenkast staan. Ik heb per kleur 2 mappen en 1 voor multicolored en 1 voor land. Alle kaarten zijn gesorteerd op casting cost en dan kaart type. De 9-pocket sleeves gebruik ik inmiddels dubbelzijdig omdat het anders allemaal niet meer in die mappen paste..Alle mappen passen precies op 1 plank van de kast en je pakt er zo een kleur tussenuit..
Commons heb ik alfabetisch gesorteerd in de Storage Card Boxen zitten. Per kleur 1 doos (4 rijen) en in een kast op kantoor gezet. Ik kijk er zelden in behalve als ik er weer wat nieuwe rootzooi, waar ik nooit meer naar ga kijken, in moet archiveren.... Als ik een setje commons nodig heb bestel ik ze meestal gewoon online..dat kost minder moeite dan door die dozen heen bladeren in de koffiepauze..
Decks bewaar ik in papieren wikkels (met label bovenop) in kartonnen dozen waar 5 of 10 decks inpassen. Ik heb meestal 25-35 60-kaarten decks.. Mijn 4-5 EDH decks bewaar ik in losse deckboxes. Ik had mijn decks eerst in een wijnkist zitten, daar pasten er 18 in, maar dat was te veel sjouwen. Meestal neem ik maar 5-10 decks mee, dus losse dozen is dan wat makkelijker.
Ik heb mijn 16 Commander decks in Fatpack boxen zitten. Daar passen precies 3 decks in, super handig! Voor mijn 60-kaarten decks heb ik doosjes, die in een kartonnen doos zitten waar ze mooi inpassen.
Mijn overige kaarten heb ik flink uitgedund . Ik heb nu een ruilmapje, een mapje met kaarten die ik nog in decks ga doen en een mapje met kaarten die ik wil bewaren, maar momenteel geen plek voor heb. Die zijn per kleur gesorteerd. Verder heb ik niets, behalve een map met mijn verzameling Lord Magnussen en Imagecrafter kaarten .
26 mappen van ultrapro (grote mappen)
10 mappen van
een bak met commens
5 stapels van kaarten die nog te sorteren zijn
decks liggen los op mijn "magic' bureau
zoek nog een plaats om ze in te steken (sommige decks kunnen in 2 toolkitboxen die ik soms koop)
ik blijf een verzamelaar en ik doe bijna niets weg
robbertzijlmans 28-02-2012 om 12:07
Een ander alternatief dat ik zag is de Moppe van de Ikea, maar hiervan betwijfel ik of de kaartjes daar mooi inpassen.
Ik denk dat de Moppe wel erg klein is.
Je kunt heel goed Fat pack boxen gebruiken, ikzelf gebruik oude booster dozen (hoge) voor mn nieuwe commons, zodat de kaarten rechtop erin passen in rijen van 3. Deze dozen zijn wel wat slap jammergenoeg.
Verder heb ik een stevige grote schoenendoos waar al m'n oude commons (tot ) in passen in 3 rijen gescheiden door wat op maat geknipt dik karton. Deze zijn netjes op kleur en alfabet.
Ik zoek ook naar een andere oplossing zoals Eterna heeft, en hoop dat hij een fototje kan posten
Ah, dat ziet er inderdaad netjes uit! Bedankt voor de foto's.
Ik bespeur hier toch een trend dat iedereen het toch in een oude doos gooit of in een zelfgefabriceerde oplossing. Dat is niet echt waar ik naar op zoek was.
Bedankt voor de reacties, ik zal jullie een beetje op de hoogte houden van de rest van mijn speurtocht voor degenen die dat leuk vinden.
@ Eterna: Knap gemaakt die lade
Ik zou het alleen niet in een open rek doen, dat vangt stof he.
Maar verder super idee, makkelijk uitrollen om ff een kaartje op te zoeken.
Ik moet nu stapels kartonnen doosjes slepen ):
ik zoek al maanden naar storage dozen in de vorm van de boxen die ze meegeven met toolkitdozen. Zijn die dozen ook apart zonder kaarten te verkrijgen ?
Maar ik gebruik de toolkitdozen om decks in te steken. Vroeger stak ik mijn decks in die ultrapro protector doosjes maar die dozen zijn blikke dozen die redelijk zwaar doorwegen als je 5 decks meeneemt naar een club in een zak dus zoek ik iets handiger
(die rangeerdoos die ik zie op een van de fotos lijkt op een oude wijndoos die mijn moeder aan mij gegeven heeft en daar zitten mijn dubbele commons (oude) in. Misshien heb ik nog zon doos nodig voor mijn decks.)
Zonder de wieltjes eronder past ie precies onder mn bureau, meant to be haha!
Ik heb anti-slip matjes op maat gesneden (had 2 rolletjes nodig) zodat de kaarten netjes blijven staan, hierdoor zijn schotjes niet echt nodig.
Echt ideaal hoor!
You now you're poor when je volledige verzameling bestaat uit 1 ladekast vol uncommons, rares, mythics (zegmaar kromgetrokken door het elastiekje, wel 5 stuks zijn het!) en decks... de bak met commons hebben de "territoriumafbakening" van de kat niet overleefd een poosje geleden. Ik heb er dus geen enkel probleem mee, past allemaal heel simpeltjes.
Een nadeel van mijn nieuwe kast is dat de lades niet vastzitten op een rails, dus ze gaan naar beneden hangen zoals op de foto een beetje te zien is.
Ik pak de lades er gewoon uit als ik er mee bezig moet. Hey.. wat wil je voor 29 euro