Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elk jaar is de vrijmarkt op Koningsdag een optie om wat Magickaarten te vinden op een kleedje tussen de videobanden, fidget spinners en om een of andere reden het bordspel Pinguin Panic .
De afgelopen jaren heb ik niks, nada, noppes gevonden. Dit jaar kwam ik een kleedje tegen waar een enkele gekreukte Raging Gorilla lag. Dus ik vroeg of hij meer van die kaartjes had. Ja, thuis lag nog wel een mandje ofzo, die kon hij wel gaan halen. Kwartiertje later kwam hij met een lelijk gammel mandje terug met holy shit wat een versleten kaarten . Even gegraven, niet echt iets bijzonders gezien, maar toch maar 4 euro voor gegeven, want anders had ik helemaal niks .
Thuis uitgeplozen en ik kan nog niet rentenieren . Maar tussen de kaarten die direct de afvalbak ingaan zaten nog wel een EXC Belbe's Portal en wat Dark Rituals en Counterspells .
Dit was het bakje dat ik gekocht heb:
Dit is wat sowieso de vuilnisbak ingaat
En dit is de volledige buit!
Heeft iemand anders nog iets leuks (al dan niet Magic) op de kop getikt?
Ik heb al zoveel jaren niets meer gevonden dat ik het eigenlijk niet alleen voor de Magic meer doe. Dan moet ik ook op zoek zijn naar meubels of LP's e.d. Leuk om te zien dat er tussen "rommel" toch nog wat kan zitten. Zelf niet gezocht, maar wie weet volgend jaar.
Ik kijk meestal ook voor LP's of boeken die ik nog zoek, maar mocht ik een keer wat tegenkomen van kaartspellen neem ik dat wel mee. Alhoewel ik geen noemenswaardige Magic meer ben tegengekomen heb ik 2 jaar geleden een trommel vol Pokemon kaarten gekocht, na ze te hebben uitgezocht heb ik uiteindelijk mijn aankoop bedrag weten te vervijfvoudigen aan individuele sales en een bulk verkoop
Het was, niet op Koningsdag, maar wel op een normale 'zooi' rommelmarkt, ergens in de zomer van 2017 toen ik mijzelf, half gedwongen, terugvond op een mega grote rommelmarkt in Oss. Het leek een normale, enigszins zomerachtige, dag te worden..
Ik bevond me ergens tussen de antieke Teak meubelen, die enigszins uitgerookt waren door de vorige bezitters. Ze wilden graag deze zéér gedateerde meubels aan mij verkopen. De lieftallige, ietwat oudere, dame verzocht mij neder te vleien op haar prachtige stoel. Ze bracht het alsof het een nieuw ontworpen Jan des Bouvrie meubel was met prachtige bekleding voor de beste prijs van 45 euro en als ik vandaag koop, dan krijg ik er twee voor de prijs van een. Ik wimpelde de lieve dame af met een half excuus dat ik de meubels spuuglelijk vond maar dan wel in een ietwat tactische omschrijving.
Al zittend op de, uitgerookte, stoffige en oudbollige Teak houten stoel uit de jaren 30, viel mijn oog op een klein doosje. Dat kleine doosje stond half verdekt opgesteld onder een prachtig eikenhouten bijzettafel uit het jaar holbewoner. Het doosje zelf was van geen enkele waarde, ongeveer de eerste collectie boxen van Curver die ze waarschijnlijk op haar Douwe Egberts punten bij de lokale Blokker had gehaald ten tijde van haar derde huwelijksjubileum. Het doosje was ietwat van dof doorzichtig plastic en door dat plastic zag ik mijn aloude vertrouwde kleuren van een Magic kaart. Mijn interesse was gewekt en ik riep de oudere dame terug die al op haar terugtocht was na mijn afwijzing. Ze keek ietwat teleurgesteld mijn richting op en ik wenkte haar.
Ik vroeg haar of ik dat doosje kon kopen met alles wat erin zat voor 2 hele euro's. Ze wist in eerste instantie niet wat ik bedoelde, maar ik greep het doosje onder de eikenhouten bijzettafel vandaan. Ze was verrast dat ik wel deze oude zooi wou kopen en niet haar prachtige teakhouten meubels. Ze was zichtbaar teleurgesteld in de jongvolwassenen van tegenwoordig en bracht de prijs van mijn 2 euro op naar 5 euro maar dan moest ik het Curver doosje laten staan en alleen de inhoud meenemen. Ze mompelde iets over 'dingen van mijn kleinzoon die weg kunnen' en dat ze graag het doosje nog wou gebruiken voor andere doeleinden.
Ik bekeek het doosje nog eens goed en ja hoor, er zat een stapeltje Magic kaarten in en gezien de staat van de kaarten, voor zover ik kon zien, waren die nog in uitstekende staat. Ik gaf haar de 5 euro, stopte de 60tal kaarten in mijn zak en ging huiswaarts. Eenmaal thuis gekomen bracht ik de kaarten onder mijn oog. Een hoop niks, veel landjes, paar spells maar niks schokkends. Ik dacht 'Achja, dan heb ik in ieder geval iets van de oude series weer in mijn collectie'. Ik gaf de hoop op een juweeltje op. Bij kaart 55 was ik eigenlijk al afgehaakt en bezig met het sportevenement van de komende avond. Kaart nummer 58 bracht mijn volledige hoofd op hol. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar nee. Daar blonk in mijn hand een Near Mint Academy Rector . Als iemand mij gezien had had die persoon gezien dat ik van half ongeïnteresseerd naar 'Blij als een Kind' modus verschoot. Ik was blij en vergat bijna kaart nummer 59 en 60...
Beste mensen: Ik werd dubbel verrast want kaart 60 was nóg eenAcademy Rector maar die was Light Played..
Arme oudere lieve dame, ze had zo ineens haar volledige waarde van haar uitgerookte inboedel kunnen terugverdienen en met winst huiswaarts kunnen gaan.. Maar ach, ze had vast geen idee...
Elk jaar ga ik met Koningsdag wel eventjes de deur uit om de grasveldjes met kleedjes en ouwe meuk door te spitten, op zoek naar dat ene kleedje met Magic kaarten. Dit kwam je waarschijnlijk 10 jaar geleden nog willekeurig tegen, maar tegenwoordig echt niet meer. Het feit dat MagnusMagicus nog iets heeft kunnen vinden op de vrijmarkt, is voor mij bewonderenswaardig.
Magic kaarten zijn door de jaren heen veel te kostbaar geworden om nog op de vrijmarkt voor een habbekrats aan iemand door te verkopen. Kaarten die tientallen euro's, soms honderden euro's waard zijn, en webwinkels die hoogstwaarschijnlijk meer geld uitbetalen om verzamelingen over te nemen dan de meeste mensen ervoor willen betalen.
Oh, hoe ik de oude dagen mis waar mensen ongegeneerd stapeltjes kaarten met elastiekjes eromheen verkochten op de vrijmarkt, met die hele kleine kans op een winnend lot uit de loterij. I want those days back...
Of dit meetelt weet ik niet maar ik heb twee (grotensdeels bulk) verzamelingen opgekocht voor ongeveer een tientje elk die ergens deze week binnenkomen. Ik zag op de foto's dat er aardig wat pre modern foil materiaal tussen zat en dat vind ik altijd wel interessant.
Tuurlijk altijd een gok, maar wie niet waagt die niet wint
Nou ja, ik heb er in feite een drol en een scheet voor gegeven en met de uncommons heb ik mijn inleg er uit.
En alles is goede kwaliteit, sommige richting EX, maar het meeste NM
Gezocht want we kunnen nog genoeg kaarten gebruiken om onze dominaria decks aan te vullen maar helaas niets gevonden.
Wel een aardige stapel landjes via marktplaats van iemand overgenomen tegen verzendkosten dus dat helpt ons al ontzettend. Nu kunnen we mogelijk nog een 3e deck maken met de kaarten die over zijn van onze ander Dominaria kaarten.