Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Leukste kaart 2020

SultaiWolf
4 jaren geleden
Het jaar 2020 is natuurlijk ( eindelijk) voorbij en ookal was het over het algemeen geen fantastisch jaar qua magic zijn er wel veel leuke sets uitgekomen vind ik. Dus ik was benieuwd wat is jullie favoriete/ beste/ leukste kaart uit 2020.
Als reminder dit zijn de sets die in 2020 uitkwamen: Theros beyond death, Ikoria, Commander 2020, Core set 2021, Jumpstart , Zendikar Rising en Commander legends.

Mijn top 3 leukste nieuwe kaarten zijn de volgende:
3.Peer into the Abyss
2. Bala Ged Recovery
1. Obeka, Brute Chronologist
De peer into the abyss is niet perse goed maar gewoon heel leuk om zoveel kaarten te pakken of iemand zoveel te laten pakken en de art is heel cool. De modal dfc’s zijn gewoon heel veelzijdig en daarom handig en ik ben nog steeds van plan om een oveka edh deck te bouwen.

Ik ben benieuwd wat jullie als (top 3) leukste kaarten vinden!
Gelukkig nieuwjaar!
 bijgewerkt door SultaiWolf 4 jaren geleden
nielsvd
4 jaren geleden
Voor mij zit het vooral in legendary kaarten dit jaar. De kaarten die ik het leukst vind zijn:
1. Anowon, the Ruin Thief
2. Gavi, Nest Warden
3. Ancient Greenwarden

Maar had ipv Ancient Greenwarden nog 2 of 3 legendaries kunnen noemen.

Los van deze kaarten ben ik wel fan van de zendikar rising double faced kaarten
Veekeren
4 jaren geleden
Leuk topic! Ik ga er nog eens over na denken.

Voor wie alle kaarten van 2020 op een rijtje wil zien, dit is het lijstje wat Scryfall geeft...

3891 kaarten

EDIT: voor de niet-reprint kaarten dit lijstje. Ook nog altijd 1230 kaarten.
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden
Coen333
4 jaren geleden
Veel keuze en ik beperk mij tot kaarten die ik regelmatig gespeeld heb.

Shark Typhoon, Sharknado als kaart, need i say more?
Sublime Epiphany, veel keuze en mooie art.
En alle Triomes, vooral de extended art vind ik erg mooi en fijne kaarten voor je 3+ kleurendecks.

Peer into the Abyss heb ik, mooie art idd, en wil ik heel graag spelen in combinatie met o.a. Underworld Dreams in mijn Grouphate (naai)deck.
Teruans
4 jaren geleden
Oeh, lastig kiezen dit. Ik denk dat ik voor dit lijstje ga:

1: Liesa, Shroud of Dusk
2: Thalisse, Reverent Medium
3: Keral Keep Disciples

Liesa is gewoon een heerlijke commander om te spelen. Thalisse heeft een fantastische art en ik wil er nog wel een deck mee maken.
Keral Keep Disciples heeft mijn tribal Chandra deck de nodige extra damage. Deze werkt ook prachtig met Chandra's Spitfire en Chandra's Pyreling
op nummer 4 komt bij mij denk ik Ashaya, Soul of the Wild, mooie art en een ontzettend mooie kaart.
farden10
4 jaren geleden
Erg lastig om een top 3 te maken voor het afgelopen jaar, maar ik ga het proberen.
1. Nethroi, Apex of Death, dit moet toch wel mijn nummer 1 zijn. Het is de kaart waar ik veruit het meeste mee gespeeld heb. Vooral op mtga, waar dit de commander is van mijn favoriete brawl deck. Daarnaast heb ik er ook nog een commanderdeck mee gebouwd wat heel hard kan gaan.
2. Conclave Mentor, ik wist niet dat ik nog een 4e Hardened Scales effect wou voor Atraxa, Praetors' Voice, maar ben toch heel blij dat deze bestaat. Branching Evolution krijgt een honorable mention hier, want daar heb ik nog niet mee kunnen spelen, maar Atraxa, Praetors' Voice kan ook best een 4e Corpsejack Menace effect gebruiken.
3. Liesa, Shroud of Dusk, Angels zijn mijn favoriete creature type in magic en Liesa, Shroud of Dusk is naast een hele interessante kaart ook lore wise heel interessant. Aangezien het de 4e angel sister is van Innistrad, samen met Gisela, Bruna en Sigarda.
4. De nieuwe Ultimatums, vooral Ruinous Ultimatum en Eerie Ultimatum.
5. De courts van commander legends (Court of Cunning enz.). Monarch is een geweldige mechanic in multiplayer en deze enchantments zijn geweldig.

Top 3 was toch te moeilijk, dus het is een top 5 geworden.
Veekeren
4 jaren geleden
Met een eervolle vermelding voor Brash Taunter (doet eigenlijk altijd onverwacht veel werk) en Keeper of the Accord (super enthousiast over, maar nog niet live mogen spelen...), mijn top 3:

3. Nyxbloom Ancient - lomp en veel mana, natuurlijk een beetje flauw, maar als je deze speelt gebeurt er sowieso wat

2. Luminous Broodmoth - superkaart in mijn Nethroi, Apex of Death-deckje, maar heeft eigenlijk altijd wel een tof effect in mijn decks. Al helemaal omdat het een witte kaart is, meer leuke kaarten voor wit

1. Sakashima of a Thousand Faces - ik heb een zwak voor clones. Ik vind ze eigenlijk altijd leuk. Maar deze Sakashima kan echt voor onverwachte dingen zorgen. Laatst met mijn Brudiclad, Telchor Engineer-deck, een Kozilek, Butcher of Truth van een tegenstander teruggestuurd met een Supplant Form. Vervolgens Brudiclad gekopieerd met Sakashima, zodat ik 2 tokens kreeg die ik daarna weer naar een ander token kon veranderen. Dat leverde 3 Kozileks met haste op Goed, dit is 1 voorbeeld natuurlijk - maar voor mij zowel als partner als 1van99 erg interessant
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden
nielsvd
4 jaren geleden
Quote:
59 minuten geleden
Veel keuze en ik beperk mij tot kaarten die ik regelmatig gespeeld heb.

Shark Typhoon, Sharknado als kaart, need i say more?
Sublime Epiphany, veel keuze en mooie art.

Deze zijn inderdaad ook erg tof en speel ik graag
Timonster
4 jaren geleden
1.Ashaya, Soul of the Wild gewoon insane in landfall veel mee gespeeld in arena
2.Yurlok of Scorch Thrash
Deze kaart is gewoon hilarisch met mana burn
3.Kiora Bests the Sea God
Gewoon een goede saga
JEV
4 jaren geleden
1. Kelsien, the Plague, geinige combinatie van voltron, pingen en experience counters. Uitgekozen voor m'n nieuwe commander deck. Zowaar nog kunnen spelen dit jaar.
2. Belbe, Corrupted Observer en eigenijk veel ander nieuw spul uit : toffe nieuwe legendary creatures om omheen te brewen. Phyrexian lore van Belbe is ook erg tof.
3. Clearwater Pathway prachtige art en tof idee, die MDFC's.

Vooral veel commander spul, dus nog een eervolle vermelding voor de nieuwe Pauper kaarten uit . Benieuwd wat Fall from Favor enzo gaan doen met het format.
Jan
4 jaren geleden

Zonder dollen, 2020 was in vele opzichten een belabberd jaar, maar qua Magic releases zijn we nogal verwend. Er zijn zo veel leuke, mooie, coole, enz. kaarten uitgekomen, ik hoop dat Wizards dit vol houdt, maar ook de balans weet te bewaren zodat we het ook een beetje bij kunnen houden!
offspring
4 jaren geleden
Interessante vraag zeg. En poh, 1230 nieuwe kaarten.. dat zijn er gemiddeld meer dan drie per dag. Echt bizar veel.

Ik ga er niet te lang over nadenken, maar gewoon even mijn eerste ingevingen opschrijven:
1. Sakashima of a Thousand Faces - biedt ontzettend veel nieuwe mogelijkheden en een aantal heel interessante uitdagingen qua deckbuilding. Groot fan van!
2. Terror of the Peaks - In drie van mijn commander decks een van de beste kaarten. Misschien een beetje standaard of te straightforward, maar ik was echt heel blij met de komst van deze unit.
3. Shatterskull Smashing en zijn vriendjes. Met name de mythics die untapped in het spel kunnen komen zijn zo heerlijk efficiënt.

Eervolle vermeldingen voor de modal dual faced lands (Riverglide Pathway etc.), Triomes (Savai Triome en vriendjes), Underworld Breach, Jeweled Lotus maar dan voornamelijk vanwege alle ophef, Rin and Seri, Inseparable en Gavi, Nest Warden!
 bijgewerkt door offspring 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL