Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Magic Arena voor o.a. Android

SceneFizza
3 jaren geleden
Onlangs dacht ik wat slimme streken uit te kunnen halen, om het spel wat beter onder de knie te krijgen. Magic Arena, vaak gepromoot op kaarten in de booster leek de optie... maar... ik heb dus geen pc (meer) en heb geen macbook. Slechts een android telefoon en toch een hele behoorlijke ipad pro.

Nou dat is prachtig, dat wordt em, helaas toch nog niet gelukt. Nu zal er vandaag een release zijn van de Arena voor de android, toch zie ik niets in de playstore. Ook hier op het forum kan ik geen topic vinden hierover.

Is er iemand die hier meer van weet? Ben ik de enige met licht vochtige handpalmen?
Oftewel, frustratie.
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden (Toevoeging.)
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Het is een beta volgens mij, en ik weet niet of je je in (had) moet(en) schrijven of niet, ik wacht wel op de release .

Oh, er is nieuws over vandaag

https://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/mtg-arena-mobile-faqs-2021-01-28
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden
SceneFizza
3 jaren geleden
Kijk eens aan, dit ziet er positief uit. We lopen natuurlijk wat uurtjes voor op Los Angeles.
Ik was er daar straks gewoon nog te vroeg bij, denk ik.
JEV
3 jaren geleden
Ik kwam achter dit nieuws via deze post. Vreemd dat het nergens groot nieuws was...

Benieuwd of ik het in de Store vind straks. Anders maar een apk uitproberen.
SceneFizza
3 jaren geleden
Guess what's new in the store?!

Met een kleine 2gb, wel effe een wifi netwerkje gebruiken. ????
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden
Nemesis
3 jaren geleden
Werkt niet op elke telefoon maar erg goed op bijvoorbeeld een Samsung S20 (+). Er is een compatible devices lijst op WoTC maar niet alles loopt even goed volgens twitteraars. Tablet en iOS ondersteuning, net als meer android device ondersteuning komt in de loop van de tijd.

Heb al lang geen MTG meer gespeeld (voor zendikar gestopt, niemand om mee te spelen) maar door deze release heb ik net ff alle planeswalker decks, starter deck en wat Kalheim prerelease boxes gekocht om mijn digitale collectie meteen uit te breiden.
De duizenden kaarten van daarvoor die ik al had vanaf Alpha tot M10 kun je helaas (nog) niet kunt importeren maar daar vragen mensen al lang om dus misschien in de toekomst.

Wel erg leuk speel format voor op je telefoon.
Niekzweep
3 jaren geleden
Speelt idd wel aardig! , soms wat lastig de controls te bedienen op mobiel scherm, kan bv niet splitsen met aanval tussen planeswalker en speler.
Met een simple aggro deck is het wel goed te doen en kan zo wat extra gold farmen.
Zo het niet aanraden met een control deck ala yorion
Nemesis
3 jaren geleden
Splitsen is me 1 keer gelukt maar geen idee hoe ik het gedaan heb haha.

Ik ben nu standaard dekjes aan het gebruiken om wat te grinden. Zit nu toch nog laag in de ranks dus dan win je veel, zelfs van mensen die er meteen veel geld in hebben gestopt.

Staat bij jullie alles trouwens ook in britse ponden? Ik kan hem nergens naar euro krijgen, of dollar (nog beter met wisselkoers).
Schattenherz
3 jaren geleden
Het speelt wel goed. Al een paar standard matches gespeeld en alles vlot verlopen.
Het kleinere scherm van de smartphone vind ik niet erg. Vroeger al wat geoefend op deze manier. Toen kon je via steam en de steam app op je smartphone ook al arena spelen maar dat speelde minder vlot.
Ben blij dat de Android versie nu ook bestaat
Nemesis
3 jaren geleden
Meeste bugs krijgen ze er wel uit. Het is een port dus nu gaan ze hem verder compatible maken.

Maar heeft iemand anders ook de verkeerde valuta? Ik zit met £...
jean1983
3 jaren geleden
Weet iemand waar ik de arena codes kan invoeren op de app?
TwanusMcMad
3 jaren geleden
Volgens mij kan je ze momenteel alleen nog via de desktop versie invoeren
SceneFizza
3 jaren geleden
Ja, het invoeren van codes kan momemteel alleen in je wizards profiel.
Galbatorix
3 jaren geleden
Op mijn Xiaomi draait de app ook prima. Valt me wel tegen dat m'n deck net zo slecht geschud wordt als met de papieren versie.
SceneFizza
3 jaren geleden
Ghahaha. Ja man, nou en of het soms scheef zit, al een paar keer 4 tot 6 land achter elkaar getrokken.

Heraldic Banner

Is deze kaart zogezegd toekomst proof?
Maw, kan ik die in mtg arena blijven spelen?
Ik vind het namelijk een aangename ability, met mana optie, prima voor me mono deck.
Nemesis
3 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Weet iemand waar ik de arena codes kan invoeren op de app?

Je kunt ze nu alleen via desktop of website invoeren. In game zelf komt nog.
Maar dat is makkelijk te doen, in android naar account gaan, dan open je een browser vanuit de app en zie je Code Redemption staan. Werkt perfect.
Nemesis
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Ghahaha. Ja man, nou en of het soms scheef zit, al een paar keer 4 tot 6 land achter elkaar getrokken.

Heraldic Banner

Is deze kaart zogezegd toekomst proof?
Maw, kan ik die in mtg arena blijven spelen?
Ik vind het namelijk een aangename ability, met mana optie, prima voor me mono deck.

Zolang hij toegestaan is in het block kun je hem blijven spelen in standaard events (is nog wel een tijdje).
Daarna kun je hem in historic blijven spelen volgens mij.
Ik zie deze niet zo snel gebanned of restricted worden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Eldraine roteert uit Standard in oktober 2021, dus tot die tijd kun je hem spelen. Daarna is hij wel blijvend Historic legal in Arena.
SceneFizza
3 jaren geleden
Zo, inmiddels al een aardige tijd tijd gestopt in de Arena. Het werpt zijn vruchten af, zeker nadat de maand februari wat mooie pulls opleverde bij de gewonnen packs. Jorn, God of Winter en Valki, God of Lies zijn de welkome versterking voor een aantal van mijn decks.

Nu heb ik wat gems gespaard en kan ik de masterypass bijna aanschaffen. Krijg ik dan met terugwerkende kracht ook de al behaalde level prijzen?
Ik zit in level 48, dus dat maakt nogal een verschil, of ik alles nog krijg of niet.

Ik denk dat ik het wel zal krijgen, maar om terleurstellingen te voorkomen... heeft iemand er ervaring mee?
Galbatorix
3 jaren geleden
De mastery pass werkt met terugwerkende kracht. Dit staat ook op de pagina waar je de pass kunt aanschaffen (ingame).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL