Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Magic in tijden van COVID-19

Bavelb
4 jaren geleden
Ik ben alweer 3 weken standard showdown aan het spelen op zondagen in een LGS. Werkt prima (max 8 spelers gedurende openingstijden, max 16 op fnm/sealed events) plus spelen voor tastbare boosters is toch net ff wat spannender dan ranks/gold/mythic/'de eer'/fnmathome cosmetics.

Al speel ik uiteraard liever bij Bazaar (waar de weerstand voor corona gemiddeld wat hoger lag dan waar ik nu speel).
 bijgewerkt door Bavelb 4 jaren geleden
Coen333
4 jaren geleden
Speelt iedereen inmiddels weer gewoon IRL?

Ikzelf al weer een tijd af en toe bij vrienden of zij bij mij.
RPG-en is tot dusver nog niet doorgestart, mijn party heeft 6 spelers en mij als DM.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Mijn groep op zondag is weer twee wekelijks gestart, en mijn groep op vrijdag wisselt af tussen IRL en Discord.
En Magic is in kleine groepjes in mijn LGS ook weer gestart.
Dordledum
4 jaren geleden
Vandaag voor het eerst weer live Magic sinds de lockdown (bij de Bazaar!) En binnenkort hopelijk nog een keertje een draft bij mij thuis.
Coen333
4 jaren geleden
Cool! Met hoeveel?

Ik ga volgende week Sealed doen met zijn achten.
vanmaanen
4 jaren geleden
zijn er op discord of elders ook (Nederlandse?) Modern spelers actief? Ik heb een paar keer via draaien webcams en zoom 1-op-1 modern gespeeld maar zie online vooral Commander.

Heeft iemand tips? Ik speel vooral modern en pauper
SuperPannekoek
4 jaren geleden
Ik kende sommige speelstijlen niet, leuke tips voor thuis inderdaad!
Dordledum
3 jaren geleden
Vrijdag weer persconferentie. Mogelijk gevolgen voor de prerelease dit weekend?
Blizzardfox
3 jaren geleden
Wellicht het strenger wordt idd. Ik woon zelf in Nijmegen nu. En er zijn alweer twee cafe's dicht en zien de besmetting aantallen gigantisch stijgen vergeleken de eerste COVID-19 golf.

Nu zijn meer jongere besmet rondt de 20 - 40 en heeft het virus niet veel impact. Hoogtes een kleine griepje of kleine hoestbui. Aangezien we iets meer weten van COVID-19 is (gelukkig) de ziekenhuis ook minder vol.

Maar de wereld maakt zich toch zorgen door de aantallen. En het blijft nog steeds een gevaar voor oudere mensen. Dus wellicht idd wordt alles aangescherpt en kan het invloed hebben op de pre-release of horeca tenten.

Maar de wereld is redelijk dom bezig. Ik heb zover gezien dat niemand meer die 1,5 meter handhaaft, handen ontsmet en contact vermeiden. Ook zie ik steeds meer mensen zonder mondkapjes in treinen en bussen.

En feesten gaan volop door. Dus ik ben benieiwd wat eruit komt. Only time will tell!
Stalkative
3 jaren geleden
Ik denk wel dat het strenger gaat worden. Zeker in Delft.
BluezamX
3 jaren geleden
Ik hoop dat het strenger wordt in Delft. Owee feesten, geen afstand, en de gemeente die een tijdje geleden zei "trots te zijn dat er nog geen boetes zijn uitgedeeld'... Je zou de Beestenmarkt eens moeten zien, daar lijkt niks aan de hand te zijn. Maar we gaan het zien!
Dordledum
3 jaren geleden
Max 50 man in een zaaltje, volgens mij gaat dat wel goed bij de BoM toch?
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik hoop dat het strenger wordt in Delft. Owee feesten, geen afstand, en de gemeente die een tijdje geleden zei "trots te zijn dat er nog geen boetes zijn uitgedeeld'... Je zou de Beestenmarkt eens moeten zien, daar lijkt niks aan de hand te zijn. Maar we gaan het zien!


Tja, ik ben 22 en sta ingeschreven aan de TU Delft, maar het is echt te bizar voor woorden dat letterlijk niemand zich ook nog maar iets aantrekt van de maatregelen. Mijzelf incluis, ik merk dat ik gewoon écht moeite heb me continu op anderhalve meter te forceren bij anderen vandaan... maar daarom ga ik ook vrijwel niet de deur uit. Ik weet van mezelf dat ik hier erg slecht in ben, maar minstens de helft van mijn leeftijdsgenoten is nog een heel stuk onverantwoordelijker en lakser dan ik, en houdt daar óók nog eens geen rekening mee... Ik snap werkelijk niet hoe zoiets in je opkomt, met de huidige cijfers.

Voor hen die de persconferentie niet gevolgd hebben: de nadruk ligt op "maatregelen zijn niet belangrijk, je gedrag is belangrijk" en dat is waar, maar het punt werd niet of amper gemaakt hoe ernstig de situatie is. Als we de huidige trend doorzetten, hebben we eind deze maand 5000 nieuwe besmettingen per dag, eind oktober meer dan 50.000 per dag. Naar schatting zijn dan bijna een miljoen mensen in Nederland alleen al besmettelijk. Ik wil geen paniek zaaien, maar de overheid duidelijk ook niet en slaat in de afgelopen persconferentie behoorlijk de plank mis wat betreft de ernst... Goed, ik moest even ventileren...
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Ik schrik wel een beetje van die ervaringen. Ik heb als medewerker van Universiteit Leiden het idee dat er hier juist heel veel rekening gehouden wordt met alle maatregelen. En ik weet dat mijn collega's en omgeving zich er wel streng aan houden. Maar moet ook bekennen dat ik niet echt zicht heb op wat de studentenpopulatie doet als ze vrij zijn.

Wat mij ook onlangs shockeerde was dat ik laatst in het dorp van mijn ouders langs een kroeg liep waar ruim 100 man tegen elkaar aangeperst stond, bier te drinken en smartlappen aan het zingen was, terwijl er maar ruimte voor 30 man was in die zaak. Bij navraag bij mijn moeder hoorde ik dat de barvrouw daar er één keer iets van had gezegd en toen in elkaar geschopt was. Heel triest, maar blijkbaar kan het een bepaalde bevolkingsgroep (dit waren geen jongeren trouwens) gewoon niks schelen.

In Leiden zou men er niet mee wegkomen, veel politie en Boa's. Zo'n kroeg zou al gesloten zijn voor het überhaupt kon escaleren.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Coen333
3 jaren geleden
Ik ga binnenkort hier in Dordrecht bij de LGS meedoen aan de Commander avond en daar zijn mondkapjes verplicht.

De bovenstaande verhalen schrik ik wel van als zorgmedewerker, wat een gekkigheid zeg.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
halllo,

ik heb me ingeschreven voor de commander night van 7 Okt. alleen na de persconferentie van de 28e vraag ik me af of hier iets aan veranderd is? gaat het nog door? moeten we covid beschrming meenemen?
Twigwalker
3 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
halllo,

ik heb me ingeschreven voor de commander night van 7 Okt. alleen na de persconferentie van de 28e vraag ik me af of hier iets aan veranderd is? gaat het nog door? moeten we covid beschrming meenemen?


Het evenement kan door gaan. Bij Bazaar of Magic hebben alle evenementen nu een maximaal aantal deelnemers van 24. Mondkapjes worden niet verplicht, maar wel aangeraden.
Blasty
3 jaren geleden
Ik weet niet of dit al gepost was, maar Wizards heeft een hele mooie app overgenomen om over het internet je Commander potje met vrienden te spelen, veel mooie Magic features zoals card lookup, lifetotal incl. Commander damage, en meer.
Tolarian Academy heeft er een video over gemaakt:

https://youtu.be/CFwRZwqoy3A
vanmaanen
3 jaren geleden
Blasty nice, benieuwd naar dat Spelltable.

Ik speelde in maart - mei online, tegen een vriend gewoon via webcam / telefoon. Deden we via Whereby, omdat je daar makkelijk 4 connecties kunt maken. Gebruiken beide webcam laptop om te kijken en dan via ipad of telefoon je board state tonen op een andere connectie. Ging prima... denk dat we dat de komende periode maar weer gan doen
Cees007
3 jaren geleden
Ik speel geregeld paper magic via spell table en discord. Ik kan dit iedereen aanraden die liever paper speelt dan bijv MTGA / MTGO

Dit is mijn home paper COVID 19 setup. Een 160 graden (best belangrijk die pakt namelijk je hele bureau ipv alleen je playmat) 1080HD Camera. En een bureau montage arm met een verlichting ring.

Dit had ik allemaal via Ali Expres voor ongeveer €100,- besteld begin April tijdens de eerste lockdown. Duurde ongeveer 3 a 4 weken voordat het arriveerde.

Ik speel veel modern aangezien EDH een broke format is (met nadruk op die discord EDH groepen). Maar dat neemt niet weg dat ik soms EDH Speel.




Ik ben benieuwd naar de Bazaar of Magic discord!
 bijgewerkt door Cees007 3 jaren geleden (Ik ben benieuwd naar de Bazaar of Magic discord! (Ik vergat mijn inietiele inten)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 76 posts
  • Laatste post Rody 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Ralf 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top