Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Magic verhaal?

Dreanorus
4 jaren geleden
Hallo,

Nu lees ik bij elke nieuwe boosterbox een heel verhaal over verslagen wezens en landen. Is er ook een verhaal wat ik kan lezen of een site waardoor ik het verhaal achter Magic begrijp? Ik weet dat er bepaalde boeken zijn echter heb ik gelezen dat deze schaars zijn en niet echt de moeite waard?

Alvast bedankt!
Blasty
4 jaren geleden
Zie de trivia onder het kaartje Skyship Weatherlight voor een uitgebreid verhaal over de weatherlight saga (volg de linkjes).

Je kan ook https://mtg.gamepedia.com/Main_Page lezen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het verhaal achter de sets varieert ook nogal per set. In den beginne was er eigenlijk geen verhaal, toen een beetje maar stond het op de kaarten, toen werden er novels gemaakt per set, later werd dat per block (drie sets die bij elkaar horen, dat is nu ook niet meer), daarna waren het korte online verhalen, toen weer terug naar op de kaarten en een beetje online, dan weer e-books, of korte blurbs van wat karakters. Het gaat dus nogal op en neer .

Die link van Blasty is wel goed, daar kun je in ieder geval de samenvatting lezen. En het verhaal van de Weatherlight Saga, die ergens eind jaren 90 begon en iets van 10 jaar liep, daar kun je een stukje inderdaad van volgen bij Skyship Weatherlight. Dat was een dappere poging van mij om het Magic verhaal in de trivia te zetten, maar bleek iets te veel werk te zijn
Wodi!
4 jaren geleden
Ik heb alle oude Magic Novels vanaf The Brother's War tot aan de Lorwyn Trilogie en de meeste vindt ik echt wel goed geschreven en ik heb ze eigenlijk allemaal wel meerdere malen gelezen. Ik kom ze nog wel eens tegen bij 2de hands boekenwinkels of op beurzen. Maar dan zit je wel te lezen over de oudere cycles.
Wat er na Lorwyn is gebeurd is bij mij niet echt bekend.
Sunitram
4 jaren geleden
Na Lorwyn is Wizards steeds meer online gaan doen met hun verhalen. Eerst in de vorm van comics, daarna kwamen er steeds meer korte verhalen online te staan, en na de introductie van de Gatewatch in 2015 werd het verhaal van een block alleen nog maar via een serie korte verhalen online verteld. Dat is vorig jaar, om niet nader toegelichte redenen, teruggedraaid en sindsdien vertelt Wizards de verhalen uitsluitend via boeken.
Dreanorus
4 jaren geleden
Kortom je mag een flinke puzzel maken wil je ooit het verhaal. Van het begin tot het einde gaan begrijpen xD
Dordledum
4 jaren geleden
Eens dat het niet echt overzichtelijk meer is. Maar het is ook al meer dan 25 jaar aan verzamelde lore!
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Dreanorus
4 jaren geleden
Ze waren bezig met een serie toch? Na ong 25 jaar aan materiaal en een flinke communitie moet je er toch een behoorlijke serie van kunnen maken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL