Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Heeft er iemand een leuk concept om magic met 3 te spelen?
Want telkens ik dat met vrienden doe, voelt iemand zich altijd benadeeld en geviseerd ... heeft iemand een leuke concept om dit te verhelpen?
Als jou decks veel sterker zijn (of als je tegen beginners speelt) is 2v1 inderdaad handig om te doen.
Of je speelt eigenlijk tegen degene die rechts van je zit (of juist links). Dus je mag alleen spells spelen en aanvallen tegen de linker/rechter speler. Mocht iemand dood zijn dan is het gewoon weer 1v1. (blocken mag natuurlijk wel gewoon, etc.)
Maakt het lastiger omdat je op verschillende dingen moet letten, maar het is wel erg leuk om te spelen.
Een alternatief is Archenemy. Of probeer eens Commander, dat opgezet is als multiplayer formaat. Of probeer het "attack left" formaat, waarbij je alleen de tegenstander links van je aan mag vallen.
En vraag je af: als een speler zich benadeeld voelt...hoe komt dat? Is zijn deck veel sterker? Logisch toch dat de anderen dan tegen hem keren. Wellicht is het verstandig dat hij z'n deck aanpast, of zijn tactiek. Probeer niet teveel vast te zitten in "dit is mijn deck", maar denk aan de metagame (oftewel: wat wordt er door mijn tegenstanders gespeeld en hoe kan ik daarop inspelen).
wij spelen meestal ook met zijn drieën, vaak is het inderdaad zo dat de gevaarlijkste als eerst gefinished wordt :/ op een gegeven moment had iemand van ons planechase gekocht en dat is echt leuker met zijn 3en
Als wij met 3 man zijn spelen we altijd commander. Werkt altijd goed en de winnaar wisselt ook steeds. Of archenemy met de enemy een pauper deck en de andere 2 een gewoon deck
Ik ben altijd een voorstander van met de twee zwaksten de sterkste aanpakken. Als dat goed lukt is er van zelf iemand anders het sterkste en het nieuwe doelwit. Zo blijft het spel gebalanceerd en interessant.
Wat je speelt maakt niet zo veel uit, denk ik. Als je allemaal maar de kans krijgt je deck een beetje te laten zien en werken.
Als dat niet werkt kun je altijd met random decks gaan spelen (ja, ook die van de anderen)...
Wij hebben een manier bedacht om free for all leuk te maken. Kan met 3 of meer man.
Heel simpel. Je speelt 1 ronde magic zodat iedereen 1 keer aan de beurt is geweest. Dan schuift iedereen een plek op en is degene aan de beurt die begonnen is met het deck links van waar hij begonnen is. Als iedereen weer is geweest schuif je weer een plek op etc. Diegene die bij het deck zit dat wordt afgemaakt is af en doet niet meer mee. Een soort magic russian roulette.
Het leuke is dat je steeds weer met iets anders speelt en je ook het deck waar je mee speelt kunt benadelen (jezelf millen of damage doen). Zo heb ik een keer een kaart (weet niet meer welke) door phyrexian mana te betalen 8 keer trample gegeven zodat het deck nog maar op 3 levens stond. Met een beetje uittellen en vooruit kijken kan je bepalen wanneer je niet afgaat (niet altijd natuurlijk).
Het is natuurlijk niet helemaal balanced of volgens de regels, maar het is echt hilarisch om te spelen.
Klinkt op zich grappig, maar ik ben dan ook bang voor 'stale-mate's', waar je niks relevants meer doet uit angst om niet meer mee te doen of te winnen. Daarnaast zal winnen ook niet als winnen voelen...
Als je dat gevoel wil hebben dan moet je gewoon 1v1 spelen en dan wisselen. Hetgeen wij bedacht hebben is puur om eens iets anders te doen met magic en continu dubbel te liggen.
Je moet ook niet bang worden om dingen te spelen. Het is en blijft een spelletje waarbij je het gewoon naar je zin moet hebben (en om elkaar een beetje te naaien natuurlijk ).
Ik speel bijna wekelijk Commander met z'n drieën. We hebben geen speciale regels over wie wie mag aanvallen, in de praktijk reguleert zich dat zich zeer aardig. Als een van de drie duidelijk voor ligt zullen de anderen zich daar nadrukkelijk op focussen, in andere gevallen wordt het meestal redelijk netjes gespeeld. Het gebeurt regelmatig genoeg dat degene die een beetje een langzame start heeft zo ook gewoon kan aanhaken, waardoor we bijna altijd leuke potjes hebben.
Af en toe spelen we ook draft/sealed op die manier, maar dat leent zich er echt minder goed voor. De meeste kaarten zijn dan wat minder sterk waardoor er er wel eens saaie stalemates ontstaan.
Commander (eventueel met Planechase, erg leuk, veel chaos!) zou dus ook mijn advies zijn!
Het is het leukst als je alledrie een deck hebt waarmee je rustig iets opbouwt. Neem dus geen beat-down deck, want dan wordt of een van de anderen heel snel overlopen, of je zit je driekwart van het potje te vervelen omdat je niks meer kan.