Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Newbie in de Magic wereld, is mijn samengestelde deck iets w

Rickysmoke
3 jaren geleden
standard
Blue monday
door Rickysmoke46 minuten geleden
Heey mensen,
Ik ben redelijk recent begonnen met het verzamelen en spelen van Magic the Gathering.
Ik heb erg veel plezier gehad met het samenstellen van het bijgevoegde deck!!

Mijn vraag aan jullie ga ik met dit deck enige kans maken om mijn vrienden (met heel wat meer Magic ervaring) te verslaan??

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Groetjes newbie Rick
 bijgewerkt door Rickysmoke 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Hoi Rick! Zoals je ziet heb je wat ???? in je post staan, dat komt omdat je niet de smileys van je telefoon kunt gebruiken . In het menu onder elke post staan opties voor smileys, of je typt de code ervoor in.

Je deck: de basis ziet er netjes uit, maar wat ik nog wat mis is een thema, een focus. Je speelt wat zombies, wat spirits, wat kaarten die je laten millen, een kaart die je extra kaarten laat pakken als je extra kaarten pakt....maar je pakt niet echt extra kaarten.

Dus bedenk wat je wil gaan doen. Wil je gaan meppen met Zombies? Speel dan meer zombies! En spells die blockers doodmaken zodat je zombies doorkomen. Of speel meer Spirits. Er zijn kaarten die Spirits extra helpen, en kaarten die Zombies extra helpen. Speel die! Maar maak een keuze . De meeste decks werken beter als je probeert 1 ding heel goed te doen .

Los daarvan zit het de basis er dus goed uit. 24 land, bak creatures, wat card draw en removal. Ik zou ook alleen het rood eruit halen. Probeer te focussen. Twee kleuren is zat als eerste deck, en als je drie kleuren speelt wil je dat meestal doen door meer dan twee kaarten van die kleur te spelen.

Veel plezier! En we helpen je op het forum graag verder met alle vragen die je maar kunt bedenken, maakt niet uit of het 'beginnersvragen' zijn of niet!
Rickysmoke
3 jaren geleden
Thanks voor je zeer behulpzame antwoord! ik ga morgen eens mijn rood/groene deck uploaden waarin iets meer focus op wherewolves zit!
Voor de rest moet ik gewoon nog wat meer boosters openen zodat ik wat meer kaarten heb om uit te kiezen
Awvanzijl
3 jaren geleden
Bij Bazaar (en ook elders) kun je de kaarten die je nodig hebt, direct kopen. Als je daadwerkelijk een deck wil upgraden, dan kun je het beste kijken welke kaarten er in je deck het beste met elkaar werken en daar dan playsets (4) van halen, of in ieder geval de hoeveelheid die je in je deck wilt hebben om een mooie mana curve te hebben. De kans dat er in boosters precies de kaarten zitten die goed in je deck werken is namelijk te klein.

Neemt niet weg dat boosters openmaken leuk is en dat de nieuwe kaarten je soms juist inspireren om ook een ander deck in elkaar te zetten.
Veekeren
3 jaren geleden
Of je je vrienden ermee kan verslaan is lastig in te schatten, ik weet natuurlijk niet wat ze spelen

Ik denk dat je voor je deck al meer tips hebt gehad dan ik kan geven. Wat mij geholpen heeft is om op websites als www.mtggoldfish.com/metagame te kijken welke decks er gespeeld worden. Of je een top-deck wil spelen (en je portemonnee daar voor wil trekken) is de vraag, maar ik heb zo wel geleerd welke synergieën er zijn en wat goede kaarten zijn.
Rickysmoke
3 jaren geleden
Dankjewel allemaal! Ik heb genoeg uit te zoeken/lezen de komende dagen
Rickysmoke
3 jaren geleden
Misschien domme vraag: maar zou het een goed idee zijn om wat zwarte zombies toe te voegen ipv de spirits bijv. En dan uiteraard de verhouding zwarte en blauwe lands wat aanpassen naargelang het aantal zwarte mana en blauwe mana die gevraagd kan worden?

Grt Rick
Awvanzijl
3 jaren geleden
Dat is geen domme vraag, dat is zelfs een goed idee. De twee meest recente standaard sets hebben allebei veel blauwe en zwarte zombies met leuke synergieen. Kijk bijvoorbeeld naar Champion of the Perished, Bladestitched Skaab, Headless Rider en Archghoul of Thraben. Dat is al meteen het begin van een leuke curve.

De twee rares zijn echter ook meteen niet zo super budget friendly om in playsets aan te schaffen, maar je kunt ze eens als proxies uit printen om te zien of het bevalt.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
Rickysmoke
3 jaren geleden
Thanks voor de suggesties, die gaan inderdaad leuk samen met de andere blauwe zombies
Rickysmoke
3 jaren geleden
Heey allemaal,
Hier mijn gereviseerde deck! Is volgens mij iets beter in balans ]
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ja, absoluut! DAT is een Zombie deck! Kijk, we kunnen nog 100 jaar praten over welke kaarten er nog meer in en uit kunnen en wat beter en minder goed werkt, maar dit is een supermooie eerste versie. Ga dit spelen! Let op hoe het gaat. Zit je vaak zonder Zombies? Zit je zonder kaarten? Kom je niet door omdat je tegenstander teveel/betere creatures heeft? WIn je altijd? Kijk waar je deck het wel en niet goed doet, dan kun je daar gaan tweaken.
Rickysmoke
3 jaren geleden
Hey allemaal,

Heb vandaag mijn rood/groene wherewolves/wolves deck een beetje onder handen genomen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik zou Life Goes On vervangen door iets dat dingen kan slopen, en je decknaam aanpassen naar "Werewolves" in plaats van "Wherewolves", anders blijf je je afvragen waar je wolven nou zijn .

Verder solide basis, ga ermee spelen en merk op wat wel en niet goed werkt, kun je daar aan gaan tweaken.
Justian2002
3 jaren geleden
Leuke sloper dat een beetje wel signature van Groen is geworden (denk ik) is Return to Nature
 bijgewerkt door Justian2002 3 jaren geleden
Rickysmoke
3 jaren geleden
Hey bedankt voor de reacties weer
Ik heb mijn wolven en weerwolven weer gevonden dus heb de naam maar even aangepast

Toevallig heb ik tussen Life Goes On en Return to Nature zitten twijfelen
Rickysmoke
3 jaren geleden
Heey,

Even een kort vraagje nog: is het toegestaan om meer dan 60 kaarten in een standaard deck te hebben?

Kwam er namelijk achter bij mijn zombiedeck dat ik 2 kaarten mis om The Book of Vile Darkness volledig te kunnen gebruiken nl.: Eye of Vecna en Hand of Vecna,

Nu vroeg ik mij af of ik die er nog aan toe kon voegen zonder iets te verwijderen waardoor het totaal aantal kaarten dus op 62 komt.

Grt Rick
Blasty
3 jaren geleden
Yep, 60 is het minimum.
TheRobinros
3 jaren geleden
Officieel is de regel geloof ik "minstens 60" en "maximaal zoveel als je goed kunt schudden in drie minuten"
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Casual is er geen maximum, op een toernooi moet je inderdaad goed kunnen schudden in een niet te lange tijd.

Er is zelfs een kaart die je wel met een groot deck moet laten spelen: Battle of Wits
Rickysmoke
3 jaren geleden
Ahja lol 200 kaarten dat word lastig schudden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL