Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Paper Pauper

LeKrutes
11 jaren geleden
Hallo ik ben de laatste tijd erg druk met pauper.

Heb ondertussen meerdere decks en ideeën gemaakt en ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik hoop zelf dat paper Pauper een keer echt voormat word en niet alleen op Magic online.

Ik hou verder wel gewoon de banded list aan van pauper Die Hier te vinden is.

Maar op Magic online zijn niet alle kaarten beschikbaar, jammer genoeg.

De volgende decks heb ik of zat ik aan te denken om te bouwen
casual
Pauper Quicksand
door LeKrutes4 jaren geleden

Dit is een deck die ik volledig zelf heb bedacht en ben benieuwd of het ook loopt zoals ik hoop.
Door Quicksand te spelen en hierdoor tegenstander zijn beesten op te blazen en hem dan weer terug halen door Tilling Treefolk.

Dit draait om de gates in het spel te krijgen en dan met Ghostly Flicker, Archaeomancer en ander beest te flikkeren om te winnen.

casual
Pauper Affinity
door LeKrutes4 jaren geleden

Is zoveel mogelijk arifacts in spel krijgen en gaan beuken. met Carapace Forger of Myr Enforcer

Dit is een ramp deck.
maar ik wil deze nog ombouwen denk ik naar urzatron deck. De kaarten die ik hiervoor nodig heb zitten in de sideboard.

Dit deck wint op Corrupt en Gray Merchant of Asphodel.
en wat is Chittering Rats een goede kaart. Deze zorgt er voor dat iemand een draw mist.

Vind het heel leuk om te spelen met pauper. doet mee beetje denken aan toen ik begon met magicen.
en zijn toch nog best sterke decks ondanks dat het alleen maar commons zijn.

Ben benieuwd of jullie ook bezig zijn met pauper.
en zo ja heb je leuke/interessante decks? ben ik benieuwd naar.
Ixidor
11 jaren geleden
Pauper is inderdaad een leuk formaat. Moest wel weer even aanpassen na de ban van Temporal Fissure en Cloudpost, maar heb weer een leuk projectje met mijn favoriete pauper kaart (iig sinds de cloudpost ban):

Moet wel zeggen dat ik het altijd bij Online pauper houdt omdat dat formaat wel wordt gebalanceerd door wizards. Het is wel een beetje jammer dat het zo lastig is te achterhalen wat er wel en wat er niet legal is als je het op paper speelt, gezien sommige rarities op online zijn aangepast...
 bijgewerkt door Ixidor 11 jaren geleden
LeKrutes
11 jaren geleden
Ja inderdaad hoop daarom ook dat het ook in echt word ondersteund.

Leuk deck zou alleen vaker graverobber spelen je brengt me wel op een idee. Madness achtig deck .

is ook echt te sterk in paper pauper. Die is niet beschikbaar online.
Lijkt me wel leuk om een keer paper pauper tournooi te organiseren.
 bijgewerkt door LeKrutes 11 jaren geleden
Ixidor
11 jaren geleden
Quote:
LeKrutes 27-10-2013 om 18:30
Leuk deck zou alleen vaker graverobber spelen je brengt me wel op een idee. Madness achtig deck .

Heb hier al een aantal varianten op gespeeld. Van deze variant is het idee om een control deck te zijn dat d.m.v. de existence altijd het juiste antwoord heeft op de tegenstander. Heb elke kleurencombinatie wel een keer gehad met de Existence ondertussen. Heb de BR versie al eens eerder op deze website gezet:

En in het verleden werd er door BoM wel eens een pauper toernooitje gehouden al was daar inderdaad de Hymn bijvoorbeeld legal (net als bijvoorbeeld Sinkhole)
LeKrutes
11 jaren geleden
Ik zat zelf meer te denken aan Basking Rootwalla discarten of Skyshroud Sentinel zodat je genoeg beesten hebt om te discarten.

Denk zelf dat ik Hymn to Tourach en Sinkhole zou bannen.
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Ixidor 28-10-2013 om 00:35
En in het verleden werd er door BoM wel eens een pauper toernooitje gehouden al was daar inderdaad de Hymn bijvoorbeeld legal (net als bijvoorbeeld Sinkhole)

Klopt, alhoewel er voor een volgend toernooi (geen idee wanneer) wel wordt overwogen hier wat van te bannen.

Zelf speelde ik op de pauper toernooitjes die ik gespeeld heb met een Nivix Cyclops deck:
casual
[pauper] Eye Candy
door Jeff2 jaren geleden

Alhoewel dat nog een oude lijst is, van voor de Cyclops uit kwam. Turn 3 en 4 kills is waar je dan op richt.
LeKrutes
11 jaren geleden
Wat ik ook leuk vind aan pauper vind. Is dat ik gewoon mijn bak kan doorzoeken en deck kan bouwen zonder dingen aan te ruilen of te kopen.
Ixidor
11 jaren geleden
Voor een hoop deck ideeën is deze pagina wel tof:

http://puremtgo.com/articles/pauper-gauntlet-competitors

Hij is een beetje onhandig, omdat de links geen hyperlinks zijn en je dus moet copy-pasten, maar er zijn meer dan 40 decklists te vinden!
JT
10 jaren geleden
Wat ik mij afvroeg, wat zijn nou echt goede finishers, in rood is dat waarschijnlijk Fireblast, maar van andere kleuren weet ik dat niet zo goed.
Oblivion Ring is wel een goede kaart voor witte decks, altijd handig (maar natuurlijk geen finisher).
Ik zoek zelf nog een finisher voor mijn pauper deckje:

En ben van plan binnenkort een infect pauper deckje te maken, daar zijn wel wat 1/2 drops te vinden en wat Giant Growth en co. en trample geven, dat moet wel lukken in pauper.
LeKrutes
10 jaren geleden
Heb gereageerd op je deck.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post LeKrutes 10 jaren geleden
  • Gemaakt door LeKrutes 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL