Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Enige tijd geleden kregen een paar vrienden (dagonbeelzebub ,RedReaper) en ik het idee om lol te gaan hebben met onze commons, omdat ze anders zo nutteloos in de weg liggen. Hierdoor ontstond het idee om commander te spelen met alleen maar commons. We spelen dit aan de hand van 5 commanders en met onze eigen huisregels. We vroegen ons af of andere mensen ook zoiets doen of wat jullie ervan vinden.
Deze verdelen we random en dan maken we daar in ongeveer 2 uur een deck omheen. Dit deck mag alleen uit commons bestaan (kaarten die later naar een andere rarity veranderd zijn mogen ook).
Daarnaast hanteren we nog een aantal huisregels om het leuk te houden:
Geen eldrazi, infect of land destruction.
Er is nog geen andere banlist, maar deze en meer regels zullen in de loop van de tijd gaan ontstaan als we het vaker gespeeld hebben.
Vanmiddag hebben we voor de eerste keer dit ook daadwerkelijk gespeeld en het was erg grappig.
Onze decks zullen we ook in dit topic neerzetten. Mijn deck kan ik alvast neerzetten en met veel plezier kan ik ook vertellen dat dit deck won. [d]2762[/d] Waarbij card of the match Safe Passage was aangezien ik hierdoor won.
Ik vind het idee erg leuk, maar ik vraag me toch af of het wel...leuk...genoeg is. Het idee van Commander is dat je ook met die maffe veel te dure rares kunt spelen, en commons zijn toch een stuk...saaier lijkt me . Plus, minder grote dikke beesten!
Maar ik ben op zich wel benieuwd naar hoe het speelt.
Wij hebben in onze speelgroep ook een paar "pauper" decks gemaakt.
Deze bevatten wel 20 uncommons en 1 rare (de commander zelf).
De decks zelf spelen opzich wel aardig, maar het leukste is tegen een Zombie Horde te spelen hiermee.
Heeej! Een bestemming voor maar liefst 100 kaarten uit mijn common bak ! Aangezien ik toch nog geen Commander deck heb is dit een leuke uitdaging, ik zal binnenkort toch maar eens zo'n Pauper Commander (PC ...?) deck gaan bouwen .
Als het af is gaan we een potje hard pauperen tot alle paupers weggepauperd zijn !!