Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hoi, ik heb een aantal van de preconstructed Commander decks van afgelopen jaren. Ik haal ze niet uit elkaar, maar pimp ze soms wel.
Valt me op dat de doosjes waarin ze komen de kaarten niet goed in passen, vooral als ze gesleaved zijn... bewaar ze het liefst in de originele doosjes, hebben jullie tips om ze netjes te bewaren? Of zijn er omdozen voor of zo?
Vind t zonde (en duur) om hier weer hele zooi losse deckboxen voor te kopen. Ideeën / tips?
Ik vind het zelf leuk (en het geld waard) om de box te kopen die bij de commander past. Daar past alles ruim in met tokens en wat maybe kaarten.
En gezien de prijs van de kaarten er in (met een beetje upgrade zit je snel aan 100+ euro) ook wel de moeite want je hebt niet dat je ze er in moet prakken dus minder kans op schade.
Maar een bundle doos kan ook goed werken daar gaan wel 3 commander decks.
Ik begrijp precies wat je bedoelt: gesleeved is er nèt te weinig ruimte in de zwarte "inserts" in het oorspronkelijke doosje die je bij een Commander deck krijgt. Ik heb deze weleens eruit gehaald en het gesleevede deck dan erin bewaard. Nadeel is echter dat de kaarten dan weer veel teveel ruimte hebben waardoor de los in het doosje slingeren.
Daarom heb ik uiteindelijk besloten om tôch maar aparte deckboxen aan te schaffen. Ik vind de transparante Dragon Shield Gaming Box hiervoor erg geschikt: ze zijn mooi en stevig, je kunt het deck erdoorheen zien en een mooie bijpassende kleur bij elk deck kiezen.
In totaal zijn er 12 verschillende kleuren (waaronder een paar niet-transparante) en ik ben nu van plan om er één voor elk Commander deck te reserveren. Zo blijft alles inderdaad intact en goed herkenbaar.
Ik bewaar de doosjes van mijn dragon sleeves. Plat nemen ze weinig ruimte in en als (leeg) doosje zijn ze ideaal als vulling in bundle of holiday dozen als een rij nog niet vol is
Maar de gaming boxen zijn ook handig en ze stapelen lekke. Alleen de eerste keer zo'n gepruts om hem uit elkaar te peuteren
Als je budget het toelaat zou ik eens kijken naar ultimate guard deckboxen. Stijlvol, stevig en er past een volledig dubbel gesleeved commander deck in!
voor 1 commander deck + counters etc
voor 2 commander decks, of 1 commander deck + tokens
Inderdaad, n4ppy: de eerste keer een Dragon Shield Gaming Box openen is inderdaad altijd weer even een dingetje - lijkt wel alsof de twee delen vacuüm zijn gezogen - maar als je ze eenmaal een paar keer open en dicht hebt gedaan heb je er helemaal geen last meer van.
Vooral voor Commander decks vind ik ze mooi, omdat een heel deck er ruimschoots in past; zelfs mét de bijbehorende tokens is er nog steeds meer dan voldoende ruimte.
P.S. vanmaanen: Ik heb van de bovengenoemde gaming box één in elke kleur en kies dan een herkenbare kleur bij elk deck dat ik op dat moment in gebruik heb.
Uit de originele kartonnen doosjes van de preconstructed Commander decks heb ik de plastic inserts eruit gehaald, zodat ik altijd kan wisselen en een deck die ik niet direct gebruik in zo'n doosje kan bewaren. Als je het zwarte plastic inzetje eruit haalt, heb je geen probleem meer met het niet passen van een gesleeved deck. Natuurlijk zijn deze doosjes níet geschikt om los ergens mee naartoe te nemen (want dan zit het deck te losjes in het doosje) maar voor thuis, in de kast, zijn ze prima.
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor zult kiezen!