Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prerelease dilemma (Welke guild zal ik kiezen ?)

supercalgonman
11 jaren geleden
(Alvast mijn excuses voor de slordige post en de spel- en grammaticafouten. Ik hoop dat jullie lobus temporalis het aan kan. )

What's up people ?

Ik heb een probleem en ik ben benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen ?

Ik, Passyve en een paar andere mensen gaan naar de Dragon's maze prerelease.
Mijn probleem is dit. Mijn favoriete guild (en de guild die ik ga kiezen) is izzet. De kleuren combinatie die ik graag wil is U,B,R (grixis).

Als ik izzet zou kiezen kan ik als tweede guild krijgen: Simic, gruul, dimir en boros. De kans dat ik grixis kleuren krijg is 25% (Alleen dimir dus).

Als ik dimir zou kiezen kan ik als tweede guild krijgen: azorius, rakdos, izzet en golgari. De kans dat ik grixis kleuren krijg is 50% (rakdos of izzet).

Als ik izzet kies dan weet ik zeker dat ik kaarten krijg van die guild maar de kans is kleiner dat ik er ook zwart bij krijg van dimir.
Als ik dimir kies dan is de kans groter dat ik grixis kleuren krijg maar dan is het niet zeker of ik izzet krijg als tweede guild.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
 bijgewerkt door supercalgonman 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Regel een Krark's Thumb om meer kans te hebben?
supercalgonman
11 jaren geleden
Dat kan. Dan moet ik wel even Ral Zarek om hulp vragen.
Twigwalker
11 jaren geleden
Ik denk dat je die beslissing zelf zal moeten nemen, maar misschien is het een oplossing om aan 4 prereleases mee te doen dan heb je meer kans op Grixis keuren
stormblade32
11 jaren geleden
Je krijgt ook nog boosters een guildkeuze betekent niet automatisch dat je die guild ook speeld
Beastyman
11 jaren geleden
Als je het niet erg vind om gespoilt te worden zou je eens op deze spoiler pagina kunnen kijken naar de rare fuse kaarten helemaal onderaan. Ik denk dat dit je een aardig beeld geeft welke friendly guild je kunt verwachten

http://www.mythicspoiler.com/dgm/index.html

Edit Magnus: Dat kan, maar we hebben ook op de Bazaar een spoiler he . Dit is hem, nu even gesorteerd op rarity.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
Eclavyrr
11 jaren geleden
Hm, mijn keuze ligt vast op rakdos of orzhov. Ik had met beide zeer goede ervaring en ook de meeste ervaring met limited. Daarnaast zijn de ondersteunde guildkleuren goed in overeenstemming met elkaar (azorius en selesnya vind ik bv echt zo'n meh combo... control en agro in een jasje werkt niet lekker op een limited event
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Een DGM Guild Pack bevat een Guild Booster van het Guild dat je kiest. Dat is exact dezelfde booster die je ook kreeg bij de RTR of Gatecrash Prerelease, behalve dat er geen prereleasekaart in zit. En je weet dat de andere Guild Booster een van de kleuren van je Guild deelt. Maar dit is dus slechts 1 van de 6 boosters die je hebt, en er kunnen ook monocolored kaarten inzitten. Dus niet echt bepalend voor de kleur van je deck (al kan het wel richting geven natuurlijk, als je wat tofs opent). Daarnaast krijg je 4 boosters van Dragon's Maze.

Dus als ik jou was zou ik absoluut gaan voor een Izzet pack. Dan weet je 100% zeker dat je een Izzet Guild Booster hebt, en met de kaarten die je opent kunt je vast wel Grixis () gaan spelen. Al zou ik het op de Prerelease daar niet van af laten hangen, je moet gewoon lekker gaan spelen wat je opent en je niet al op 3 kleuren vastbijten.
Twigwalker
11 jaren geleden
@Beastyman Die fuse kaarten zijn volgens mij totaal geen indicatie wat je secret allied guild gaat zijn hoor. Dat kan nog steeds elke guild van de andere set zijn die een kleur deelt.

@Magnus Weet je zeker dat de prerelease promo er niet bij zit? Ik hoorde namelijk eerst van wel.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL