Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 32: Eternal Punchbag

JEV
8 jaren geleden
Ben erg benieuwd naar alle andere inzendingen! Komen ze ook op het forum?
AncientOne
8 jaren geleden
MagnusMagicus zit alle vermeldingen van het aantal benodigde turns voor de kill eruit te editen, dus voorlopig weet niemand wat snel (genoeg) is...
n4ppy
8 jaren geleden
Nog twee nachtjes dan weten we wie de winnaar is
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik ga bij elke inzending vertellen hoe ze het gedaan hebben, en bij de winnaar in wat meer detail . Alles uitschrijven en kaartnamen geven is me iets teveel werk, maar er komt info!
paulerikedelman
8 jaren geleden
Komt het eindresultaat morgen?
marcoboth
8 jaren geleden
aangezien mensen tot 23:59 morgen inzendingen mogen doen, denk ik dat het zaterdag of zondag duidelijk wordt.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het is niet geheel toevallig dat de eerste dag na de deadline een zaterdag is

Ik heb iets van 14 inzendingen dacht ik binnen, dus ik ben nog wel even bezig om een mooi verhaaltje te schrijven . Doel is wel om zaterdag de uitslag te doen!
n4ppy
8 jaren geleden
Deepwood Drummer roffel terwijl we in spanning wachten
paulerikedelman
8 jaren geleden
Spannendd...
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik ben druk bezig ermee, maar mensen hebben wat rekenfoutjes gemaakt, dus het gaat nog even duren .
paulerikedelman
8 jaren geleden
Dat snap ik, succes met het nakijken dan!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Alle 13 deelnemers bedankt voor het meedoen! Jullie hebben hard gepuzzeld en er zijn mooi inzendingen binnengekomen! Magnus dacht alles goed onder controle te hebben, maar dat viel toch licht tegen . Creature met islandwalk en protection from white...hoe kom je erop!

paulerikedelman gebruikte Sulfuric Vortex voor damage en Natural Orderde uiteindelijk naar een Maelstrom Wanderer die protection from white kreeg door Mother of Runes en tikte Magnus naar 0 in beurt 4.

Reynaerd ging op de enchantment toer en buffte een Yavimaya Enchantress tot 20 power en protection from white van Eight-and-a-Half-Tails en mepte Magnus van het bord in beurt 5.

Zowel AncientOne als Timarien gebruikte een Animate Dead op een Inkwell Leviathan en Reckless Chargede die naar de overwinning in beurt 3.

Maar er was één kaart die overduidelijk de inspiratie was van veel deelnemers, en die ook de winnaar is geworden van deze Prijspuzzel, en dat is:



Een deck heeft geen maximum aantal kaarten (in een toernooisetting moet je het goed kunnen randomizen in 3 minuten maximaal, maar we zijn nu niet in een toernooi ), dus je kunt alle Eternal Masterskaarten die legal zijn in Legacy 4x spelen, en toevallig heeeeeelemaal onderaan je library nog een enkele Mountain hebben liggen.

Deze oplossing is door deze mensen ingeleverd, met daarbij vermeld in welke beurt ze dat deden en hoeveel damage ze dachten te doen. Ik heb de exact damage niet helemaal nageteld, ik ben afgegaan op wat me gestuurd is .

Naam, kill turn, damage
JEV, T3, 1822 damage
Bobst3r88, T3, 1846 damage
john666, T3, 1942 damage

n4ppy, T2, 40 damage
Davy, T2, 1802 damage
SmileyMaster, T2, 1812 damage
marco, T2, 1826 damage
StanleyW, T2, 1866 damage
Twigwalker, T2, 1938 damage

Hierbij deed Twigwalker dit dus het snelste en met de meeste damage. Echter, ik vroeg me af waarom hij zoveel meer damage deed dan StanleyW en de andere T2 kills die dezelfde strategie hadden...Toen bleek dat hij 1 kaart minder gebruikte dan Stanley...maar wel vergeten was dat je niet alleen de banned kaarten uit je deck moet halen...maar ook alle landen! Want Goblin Charbelcher stopt ook als hij Karakas of Swiftwater Cliffs tegenkomt. Hierdoor moet ik helaas de oplossing van Twigwalker afkeuren.

Nou, laat ik dan voor de zekerheid de inzending van StanleyW maar checken. Hij rekent dat er 249 kaarten in Eternal Masters zitten, minus banned in Legacy en alle landen en komt uit op 235. Maar dat zijn alleen de 14 landjes...oeps! Hij vergeet de 3 kaarten die Magnus gebanned heeft en de kaarten die banned zijn in Legacy. Afgekeurd!

Daarna de inzending van marco. Die vergeet de drie kaarten die banned waren door Magnus. Nu kan het zijn dat hij zijn inzending al gedaan heeft voordat Magnus die kaarten had gebanned, maar dit is de ideale manier om stiekem een moderator uit te sluiten van deelname .

Zo, gaat lekker zo! Ok, de volgende: SmileyMaster. Oplossing: check. Gebande kaarten: check. Aantal gebruikte kaarten: check! Totaal aantal kaarten dat hij revealed...uhoh, hij zegt 228, maar het zijn er helaas 227! (249 kaarten - 5 banned in Legacy - 14 land - 3 banned door Magnus). Afgekeurd!

Dan naar de oplossing van Davy: Hij is een beetje vaag in hoeveel hij telt, maar hij zegt dit: Activate Goblin Charbelcher: reveal een playset van elke legale kaart minus lands, minus eerdergenoemde kaarten, plus een Mountain als laatste kaart voor 1802 damage. Dat teruggerekend komt uit op 227 kaarten x 4 = 908. Minus 7 gebruikte kaarten = 901. En dat maal 2 omdat je een Mountain revealed is 1802 damage. Hey, we have a winner!

En natuurlijk willen jullie exact weten hoe hij dit heeft gedaan . Dat ging zo:

Turn 1:
Speel Forest, cast Llanowar Elves.
Cast Chrome Mox, imprint een willekeurige zwart/groene kaart.
Cast Deathrite Shaman.

Turn 2:
Cast Heritage Druid. Tap je 3 Elves en cast Ashnod's Altar.
Sacrifice de Elves aan de Altar voor .
Tap Mox en cast Goblin Charbelcher en activeer deze. Je revealed 907 kaarten en dan een Mountain en doet 1802 damage!

Gefeliciteerd Davy, de 500 BoMpunten komen jouw kant op!

Tot de volgende Prijspuzzel!
JEV
8 jaren geleden
Tof! En gefeliciteerd Davy! Ik zat al te puzzelen met die 3 Elfjes, maar Ashnod's Altar was ik even vergeten.
Reynaerd
8 jaren geleden
Oh wow, nooit aan gedacht dat je zo kon winnen.
En ik dacht dat mijn oplossing snel was...
Twigwalker
8 jaren geleden
Hahah awesome. Ik dacht al dat ik wat foutjes gemaakt had, Davy gefeliciteerd! Leuke puzzel weer Magnus
AncientOne
8 jaren geleden
Oh, wow!
Geen moment aan de Goblin Charbelcher gedacht...
En ALS ik daar al aan had gedacht, dan zou ik er (waarschijnlijk) niet op zijn gekomen om een 60+(60++++++) deck te gebruiken!
Wel jammer dat het dan door foutjes wordt beslist...

Anyway: gefeliciteerd Davy!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Normaliter zou ik niet zo snel op die foutjes zitten, maar met zoveel bijna dezelfde inzendingen moest ik iets kiezen .
n4ppy
8 jaren geleden
Wij zaten het snelste aan de knakwortsjes
StanleyW
8 jaren geleden
Nice, ik ben de kaarten van Eternal Masters een aantal keer helemaal doorgegaan, met de conclusie dat mijn inzending absoluut de snelste mogelijkheid is.. maar blijkbaar waren er nog vijf anderen met dezelfde conclusie.
Fair enough dat je daarom naar de kleine foutjes hebt gekeken!.. Gefeliciteerd Davy!
 bijgewerkt door StanleyW 8 jaren geleden
n4ppy
8 jaren geleden
Er staat een typo in de laatste uitleg (907 moet 901 zijn)

En gefelicitaart voor Davy
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top