Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Puzzel: overlappende abilities

Mango
11 dagen geleden
In Magic is het aantal creature abilities in de loop der jaar flink toegenomen. Het zijn er inmiddels zo veel, dat het kan voorkomen dat er een zekere overlap tussen twee abilities plaats vindt. Mijn vraag aan jullie is: vind zo veel mogelijk paren van abilities A en B, zodanig dat een creature met A en B precies hetzelfde functioneert als een creature met alleen A. Ik geef twee voorbeelden:

1. Flying en Reach. Een creature met Reach kan creatures blokken alsof hij Flying heeft. Dat voegt niets toe aan een creature die al Flying heeft.

2. Double Strike en First Strike. Double Strike houdt in Normal Strike en First Strike. Dus First Strike toevoegen heeft geen effect.

Het gaat er bij deze puzzel niet om, dat onder omstandigheden ability A uitgeschakeld kan worden en dat ability B dan als nog nuttig wordt. Het gaat er ook niet om dat een ability B activeerbaar is, en dat andere kaarten daar op kunnen triggeren, hetgeen de spelsituatie beïnvloedt. De twee voorbeelden hierboven geven goed aan waar het bij deze puzzel om gaat.

Succes !
TheRobinros
11 dagen geleden
Epic en iedere variant van Flashback/Jump-start/Retrace, als dat al telt... Genoeg situaties te bedenken waarin die samen wel iets doen (bvb als je de kaart millt). Kan niet echt makkelijk een andere verzinnen

Edit: Als je creatief bent: Vigilance en Inspired in een vacuüm, maar die vind ik nóg discutabeler
 bijgewerkt door TheRobinros 11 dagen geleden
Mango
11 dagen geleden
Defender als ability A schakelt in één klap alle abilities B uit die actief zouden worden als de creature aanvalt. Denk hierbij aan Trample, Vigilance, Flanking, Fear, Intimidate, Menace, Unblockable (hoewel technisch gezien geen echte ability), Battle Cry (etc).
Mango
10 dagen geleden
Unblockable (hoewel technisch gezien geen ability, maar dat is een eigenzinnige keuze van Wizards) als ability A maakt allerlei abilities irrelevant die normaal gesproken belangrijk zijn bij het al of niet blokken. Zoals Trample, Rampage, Flanking, Fear, Intimidate, Menace. Overigens kan de tegenstander met een Trap Runner een unblockable creature alsnog blokken. In dat geval is Trample wel nuttig, omdat de damage dan naar de speler gaat.
maus
10 dagen geleden
Ward is hexproof met een uitzondering.
Shroud is hexproof maar dan symmetrisch.
TheRobinros
10 dagen geleden
Indestructible zorgt ervoor dat Regenerate niks meer doet
stefke78
10 dagen geleden
Quote:
10 minuten geleden
Indestructible zorgt ervoor dat Regenerate niks meer doet


Dat is niet helemaal waar, regenerate tapped je indestructible creature.
TheRobinros
10 dagen geleden
Regenerate tapped je indestructible creature... de volgende keer dat hij destroyed zou worden. Wat niet gebeurt
Eclavyrr
10 dagen geleden
Infect maakt Poison overbodig.
Mango
9 dagen geleden
Protection from creatures maakt Unblockable overbodig en ook Prevent all combat damage to this creature.

Protection from everything zorgt er voor dat Shroud en Hexproof overbodig zijn.
Mango
9 dagen geleden
This creature comes tapped into play (overigens eerder een statement of fact dan een ability) maakt Haste nutteloos.

Ik sluit hierbij de competitie en rond af. Er waren vele interessante inzendingen dit keer. Als jury heb ik er vanzelfsprekend lang over nagedacht, maar er kan slechts één de winnaar zijn..... en dat is (tromgeroffel): Mango ! Gefeliciteerd. Je kwam met vele goede bijdragen. Het was amusant dat je aantoonde dat Defender en Unblockable als ability A vrijwel dezelfde groep van abilities B overbodig maakt.

De eerste prijs van 750 euro gaat naar Mango. Hij mag een nieuwe puzzel bedenken, maar dat hoeft niet.
Luc
9 dagen geleden
Late inzending maar toch genoeg om de jury een andere uitkomst te laten kiezen en de € 750,- naar Luc over te maken:

Kicker

Want zoals je weet is alles kicker.
Je betaalt op een of andere manier iets extra's voor een extra effect.
offspring
9 dagen geleden
Dat is altjid een beetje de text idd, dat alles kicker is.

Moest zelf nog denken aan fading en vanishing die bijna hetzelfde doen.

stefke78
2 dagen geleden
Nog een aardige Fear en Intimidate.
Mango
1 dag geleden
Dat begrijp ik niet. Naar mijn mening maakt Fear als ability A alleen maar Intimidate als ability B overbodig wanneer de creature monozwart of kleurloos is.
Blasty
1 dag geleden
Quote:
1 dag geleden
Nog een aardige Fear en Intimidate.


Daar moest ik ook aan denken, het zijn duidelijk overlappende abilities. Beste voorbeeld naar mijn mening naast Hexproof en Shroud.
Blasty
1 dag geleden
Quote:
9 uren geleden
Dat begrijp ik niet. Naar mijn mening maakt Fear als ability A alleen maar Intimidate als ability B overbodig wanneer de creature monozwart of kleurloos is.


Net als dat reach alleen volledig overbodig is op een creature met Flying.
Mango
1 dag geleden
Een groene creature met Intimidate kan alleen geblockt worden door artifact creatures en groene creatures.
Een groene creature met Fear kan alleen geblockt worden door artifact creatures en zwarte creatures.
Een groene creature met Fear en Intimidate kan alleen geblockt worden door artifact creatures en groen-zwarte creatures.
 bijgewerkt door Mango 1 dag geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post Mango 1 dag geleden
  • Gemaakt door Mango 11 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top