Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sleeves welke?

Flappie1
8 jaren geleden
Goed ik zit nu al een poosje met sleeven in mijn maag. Ik dubbel sleeve eigenlijk altijd mijn commanderdecks en gebruik dan als innersleeve de [p]Sleeves KMC Perfect Size Sleeves[/p]. Deze voldoen ook prima.

Echter de buitenste sleeve zit ik altijd mee te klooien. Ik heb tot nu toe Dragonshields geprobeerd zowel matte als de normale. Nadeel van de normale is uiteraard dat ze snel smerig worden en dat is echt heel irritant.
De matte vind ik eigenlijk net het textuur te grof en ligt mij niet echt lekker, voor mij voelt het alsof ik met het deck van een ander speel terwijl het de mijne is...
Daarbij komt dat ze bijde ietwat vervelend zijn met dubbelsleeven soms komen namelijk innersleeves tijdens het sleeven omhoog.

De normale ultra pros vind ik eigenlijk fijner voornamelijk door de wat minder grove textuur op de achterkant dit is voor mij haast de reden geen dragonshields meer te halen!. Alleen stoor ik me hier echt behoorlijk aan dat ultra pro logo en ook al gaan die na veel spelen er vanzelf af dan nog zie je een vlek waar hij zat. En ze zijn van pakje tot pakje verschillend in grote.... dat is ook een behoorlijk nadeel vooral met EDH dus ook dit is niet echt mijn ding.

Nu is eigenlijk de vraag hoe zit dat met de [p]Sleeves KMC Hyper Matte Black[/p]? Deze zijn uiteraard duur maar hoe dik is de textuur? net zoals de ultra pros? of toch wel zoals de Dragonshield mattes (iets wat ik veel te grof vind)?

Ik zit namelijk te denken aan de KMS hyper matte maar als die dezelfde structuur hebben als dragonshield matte is dat voor mij een nogo.

Eigenlijk zoek ik dus sleeves met de textuur op de achterkant van ultra pro maar dan consistenter kwa grote en niet een lelijk logo voorop. (tuurlijk is het ook fijn als ze wat langer mee zouden gaan).

Nu weet ik dat er op youtube filmpjes van de KMC hypers staan maar ik word er niet echt wijs uit hoe grof de textuur nou vergeleken met de andere 2 is.

Alvast bedankt,
Flappie
n4ppy
8 jaren geleden
Truuk voor het dubbel sleeven. Half er in en dan oud kaartje erbij steken en dan er helemaal in steken. Kaartje er weer uit en klaar
Pixie
8 jaren geleden
Hallo Flappie. Wat misschien ook kan helpen is ultra pro perfect fit sideloading sleeves... voor mij wel..
Flappie1
8 jaren geleden
Even voor de duidelijkheid met de innersleeves heb ik GEEN problemen... Ik krijg ze wel gedubbelsleeved.

Alleen het handgevoel+schudden van de dragonshields bevalt met gewoon niet door de textuur op de achterkant. Plus dat de stapel behoorlijk groot is (en ik heb kleine handen...)

Ultra pro heeft die gare logos op de front en ze hebben verschillende grotes per pakjes. En dat wil ik niet

Ik wil dus weten wat de Textuur is op de achterzijde van de KMCs matte ten opzichte van de ultra pros/dragonshield mattes.

Even offtopic die sideloading voor dubbelsleeving vind ik echt waardeloos.... maar ja goed das mijn mening...
ichi
8 jaren geleden
Hi Flappie1,

Hoewel ik erg fan ben van de Dragon Shield matte sleeves kan ik het me voorstellen dat je ze te grof vind.

De KMC Hyper matte zijn wat fijner qua textuur dan de Dragon Shield matte. (Het viel me ook op dat de Dragon Shield Matte best grof zijn).

Is het voor je mogelijk om langs de BoM te gaan? Misschien hebben ze toevallig wel een doosje Hyper Matte open staan.

Verder heb je naast de "KMC Hyper matte" ook de "KMC Matte" welke geen textuur heeft. Aan de andere kant vind ik het voordeel van textuur dat het beter schud. Dit doordat ze minder geneigd zijn om tegen elkaar te plakken. Koop in ieder geval geen "KMC Super" die plakken erg veel aan elkaar.

Als je vaker met je deck speelt zal ik -altijd- KMC of Dragon Shiels kiezen boven ultra pro omdat de kwaliteit van die 2 veel beter is. In middels heb ik redelijk wat sleeves geprobeerd om hier wel zeker van te zijn. Ultra pro's slijten / splijten sneller, al helemaal als je "mash shuffled"

Ultra pro's gebruik ik wel voor m'n duel decks (speel ik niet zo vaak); lekker goedkoop!

Ik hoop dat je er wat aan hebt

~ Ichi

Edit: Nog even iets specifieker op je vraag in: Als je de gladde achterkant zoekt van ultra pro, maar zonder het plakken, zou ik gaan voor de "KMC Matte" als je een textuur wel ok vind maar niet zoveel als de dragon shiels zou ik gaan voor de "KMC Hyper Matte".

Edit2:

Dragonshield (zwart) en KMC Hyper matte (Paars):
http://i.imgur.com/AVfzCie.jpg

KMC Matte:
https://cf.geekdo-images.com/images/pic1716316_md.jpg

Ik denk wat je zoekt zijn de "KMC Matte"
 bijgewerkt door ichi 8 jaren geleden (hur dur; even normale zinnen ervan gemaakt :))
Flappie1
8 jaren geleden
Ah kijk die plaatjes zijn handig! dank!.

Bij de BOM langs gaan??? mwah zou kunnen maar heb niet zon zin er een paar uur voor te rijden (woon vlakbij Groningen).

Kijk een beetje ruw is wel fijn (die ultra pros zijn ook niet egaal glad). Een beetje textuur is fijn.

Aan de fotos te zien zijn die KMC hyper mattes wel behoorlijk minder dus dat kan een goede optie zijn.

De KMC mattes lijken net als de 'normale' Dragonshields gewoon volledig glad... dat is iets wat ik nou eigenlijk niet wilde hebben.

Zo te zien aan de pics kan ik denk ik het beste voor de Hypers gaan omdat de KMC mattes volledig glad zijn en dat is niet mijn idee (even zeggen als ze niet volledig glad zijn maar zo ziet het er nu uit), ook zijn de Hypers minder 'ruw' dan de dragonshields wat ik graag wilde.

Dus bedankt,
Flappie
PS: En als de mattes toch textuur hebben hoor ik dat graag.
Flappie1
8 jaren geleden
Uiteindelijk gegaan voor de hyper mattes van KMC. Heerlijke sleeves dank allemaal voor de hulp de lokale winkel liet mij ook eerst even kijken/voelen aan de sleeves om te kijken wat ik vond dat was ook zeer geschikt!.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Flappie1 8 jaren geleden
  • Gemaakt door Flappie1 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL