Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Speler of verzamelaar?

MrFloydNL
12 jaren geleden
Zoals sommige van jullie waarschijnlijk al hebben opgemaakt uit mijn BoM-spot ben ik voornamelijk een verzamelaar van Magic en niet zo zeer een speler. Maar ik ben in al mijn jaren dat ik met Magic bezig ben geweest misschien 2 of 3 andere verzamelaars tegengekomen (en dat waren allemaal hardcore verzamelaars die van ALLES een playset moesten hebben).

Daarom de vraag; ben je een speler of een verzamelaar?

Het lijkt namelijk wel alsof veel mensen die tegenwoordig de hobby inrollen dat vooral via computerspelletjes doen en eigenlijk alleen oog hebben voor het win element van de hobby.
Cas146
12 jaren geleden
Ik ben een casual speler, ik hoef niet alle kaarten te hebben, maar vind het wel leuk om de leuke kaarten te hebben (eldrazi, Progenitus, dat soort beesten).

Ik doe het puur voor de lol, niet om de win, maar ben wel een speler.
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Speler, al heb ik wel 2 sets (homelands & chronicles) compleet...
Saint
12 jaren geleden
Speler.
Het gaat me om de strategie en alle mogelijke variaties in het spel.
Niet om zoveel mogelijk kartonnetjes te hebben...
Fjaulnir
12 jaren geleden
Speler; al is het verslavende verzamelelement wel aanwezig, probeer ik het wat in toom te houden want geef toch liever geld uit aan speelbare kaarten dan kaarten die mooi zitten te wezen in mn map.
Cas146
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 09-12-2011 om 16:50
want geef toch liever geld uit aan speelbare kaarten dan kaarten die mooi zitten te wezen in mn map.

Goed gesproken!
ikzegmaarzoo
12 jaren geleden
speler, aangezien ik nog maar kort speel probeer ik eerst een aantal decks bij elkaar te krijgen. Daarna is het nog altijd mogelijk om te gaan verzamelen al verwacht ik niet dat ik dat ga doen. Al lijkt een set unhinged ofzo me wel erg gaaf om te hebben.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Speler overduidelijk. Ik heb heeeeel vroeger nog wel eens wat sets gespaard, maar daar ben ik allang mee gestopt. Ik spaar wel de kaarten Lord Magnus en Imagecrafter, maar dat is meer omdat dat wel leuk is, niet omdat ik nu een enorme verzamelaar ben
Saphie
12 jaren geleden
Speler en ik ben een grote fan van de lore achter magic.
Ik verzamel de promos wel, maar die verdwijnen vaak een deck in, de rest ervan gaan een klapper in.
Fjaulnir
12 jaren geleden
@Magnus: Geen Mistform Ultimussen meer?
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
Firebolt
12 jaren geleden
Ook een speler!
Alhoewel er van spelen weinig terecht komt probeer ik wel leuke kaarten voor mijn decks te bemachtigen
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 09-12-2011 om 17:19
@Magnus: Geen Mistform Ultimussen meer?

Nee, ben ik mee gestopt toen Lorwyn uitkwam. Teveel Changelings, toen was zijn ability niet gaaf genoeg meer Ik heb er nu nog maar 2. Een en een altered
Cas146
12 jaren geleden
Quote:
Saphie 09-12-2011 om 17:15
Speler en ik ben een grote fan van de lore achter magic.

Hoe kom je aan de informatie voor die lore?
Saphie
12 jaren geleden
@Cas146 Boekjes, wizard site, planewalkers guide, guide boekjes in fatpacks, wiki, magicwiki, internet ow de comics niet vergeten.

MagnusMagicus: Maar goed terug op topic!

Ok
Victorvndoom
12 jaren geleden
beide voor mij. maar ik ben meer voor de artwork op de kaarten dan voor spelen en verzamelen. Ben ook een comicfan en hou ook van die artwork dus die kaarten-art steunt dichtbij comic art
Eclavyrr
12 jaren geleden
Speler, alhoewel ik wel engels, liliana's en tokens verzamel
Firebolt
12 jaren geleden
Engels of Angels
caingarn
12 jaren geleden
Vroeger was ik echt een verzamelaar, maar nu gaat het me toch iets meer om het spelen.
Nijntje
12 jaren geleden
Speler. Ik hoef niet zo nodig alles compleet te hebben. Er zijn wel zulke mensen, waarvan ik er 1 ben tegengekomen die beweerde dat ie: LET OP! 37.000 kaarten had en van ieder mogelijke serie een fatpack spaarde. Oké ahum, weet ik zeker dat ik me nog tussen de gewone mensen bevind? Ik vind 37.000 kaarten wel heeeeeel erg veel.
MrFloydNL
12 jaren geleden
Dat is inderdaad een fanatiek verzamelaar. Niets vreemds aan. Altijd beetje jammer dat fanatieke mensen als niet-gewoon worden gezien.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL