Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sterke aggro/beatdown Commanders

Left4Doner
2 jaren geleden
Hoi! Ik speel graag Commander decks die zich richten op de combat fase, want agressie en meppen bevalt me goed

Zonder infinite combos te overwegen, vraag ik me af welke Commanders jullie sterk vinden hiervoor. Ik weet dat een écht hoog powerlevel onmogelijk is wanneer je 3 tegenstanders van 40 naar 0 probeert te meppen, maar wat is het beste wat we kunnen doen?
stefke78
2 jaren geleden
Pako en Haldan is zeker dan een optie. MagnusMagicus heeft dit deck; , dat er stevig op gaat.
 bijgewerkt door stefke78 2 jaren geleden
Archranex
2 jaren geleden
Er zijn op zich heel veel opties. Ik ben even naar EDHREC gegaan en heb de thema's eruit gekozen die mij het meest relevant leken voor jou. In elke link zit een oplijsting van commanders die bij dat thema kunnen passen:

Equipment decks: https://edhrec.com/themes/equipment
Aura decks: https://edhrec.com/themes/auras
+1/+1 counter decks: https://edhrec.com/themes/p1-p1-counters
Token decks: https://edhrec.com/themes/tokens en https://edhrec.com/themes/populate
Decks die grote creatures cheaten of reanimaten: https://edhrec.com/themes/big-mana en https://edhrec.com/themes/reanimate
Vehicle decks: https://edhrec.com/themes/vehicles
Extra combat decks: https://edhrec.com/themes/extra-combats
Voltron (commander damage) decks: https://edhrec.com/themes/voltron
Polymorph decks (kleine creatures in grote veranderen): https://edhrec.com/themes/polymorph
Decks die toughness voor damage gebruiken: Doran, the Siege Tower en Arcades, the Strategist

Zoals je ziet veel richtingen waar je nog uit kan gaan als je een deck wilt bouwen rond combat. Veel succes bij het kiezen en brewen!
 bijgewerkt door Archranex 2 jaren geleden
maus
2 jaren geleden
Als het om fair magic gaat komen bij mij de commanders naar voren die voor mana zorgen en zich focusen of grote creatures zoals Magda, Brazen Outlaw en Nikya of the Old Ways. Zo kan je creatures eruit pompen die stuk voor stuk een drijging zijn.

Als je wat mee op combo's wilt spelen zonder infinite te gaan is Satoru Umezawa of Zada, Hedron Grinder deze decks gaan meer voor een "btw je bent dood" speelstyle.
 bijgewerkt door maus 2 jaren geleden (Typo's)
Jeff
2 jaren geleden
Ik vind Marisi, Breaker of the Coil altijd een opvallend sterke aggro commander. Vul het deck met Mire Boa/River Boa achtige kaarten en het kan verbazingwekkend lastig zijn om van te winnen!
Netjes
2 jaren geleden
Justian2002
2 jaren geleden
Ikzelf speel heel graag met mijn Sythis, Harvest's Hand deck (link). Op zichzelf is Sythis wellicht niet heel sterk, maar ik heb gemerkt dat zij al heel snel een bedreiging kan worden voor mijn tegenspelers.
Zo heb ik bijvoorbeeld een klein rijtje aan auras die +X/+X geven per enchantment (Sage's Reverie, Ancestral Mask, ect) daarbij een aantal auras met protection from creatures (Spirit Mantle, Unquestioned Authority). Duw er dan nog een aura met vigilance erop en je bent vrijwel unstoppable!

Hoewel ik hier heel erg bezig ben in de main fase (ik heb al wel eens tot 25 kaarten getrokken in deze fase, oops... was toch al end game), kan je in de combat fase echt flink rammen en mensen gewoon oneshotten met Sythis, Harvest's Hand. Hoewel wingarantie niet 100% is, kan ik bijna altijd wel één tegenstander uitschakelen met deze build kaarten!
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Blijkbaar ben ik wel een beetje van dit type decks, zowel Pako / Haldan als Marisi heb ik ook! Momenteel echter ben ik ook erg blij met mijn Bruse Tarl, Boorish Herder / Tymna the Weaver deck (list). Ben er nog niet helemaal mee uitgepuzzeld, maar de 2x dat ik hem gespeeld heb mepte hij wel een paar keer goed door en stiekem loopt je lifetotal ook aardig op.

Een ander redelijk recent deckje van me is Kyler, Sigardian Emissary (list). Al vind ik dit deck een beetje te afhankelijk van de commander, als het een beetje loopt heb je zomaar opeens een aantal enorme creatures liggen.
offspring
2 jaren geleden
Ik moet meteen denken aan:

Left4Doner
2 jaren geleden
Bedankt voor de reacties!

stefke78 Iedere keer dat ik Pako gespeeld zie worden bij Game Knights of andere shows, verbaast het me weer hoe snel die een grote bedreiging wordt

Archranex Bedankt voor het opzoeken en al je inzet. Ik ben goed bekend met EDHREC, fijne website. Hier was ik vooral benieuwd naar iedereens persoonlijke ervaringen en mening Doran lijkt me interessant om te bouwen.

maus Nikya is cool, maar niet zo sterk in mijn ervaring. Magda lijkt me wel wat! Zada is inderdaad best sterk, zelfs op een laag budget. Wel kwetsbaar helaas, als Zada 2 keer verwijderd wordt dan kun je niet zoveel

Jeff Marisisi spreekt me erg aan. Evasive creatures zoals die slangen had ik niet bedacht, bedankt voor de tip. Kun je toevallig nog meer vertellen over hoe het deck meestal speelt?

Netjes Haha, origineel! Uit je decklist maak ik op dat je Traxos veel equipment geeft óf een van je Infect creatures.

Justian2002 Yesss, Sythis Die heb ik toevallig ook liggen. Gaat meestal niet zo snel bij mij, maar de card draw is erg robuust.

Veekeren Haha, zo ontdek je nog eens iets! Kan jij vertellen over jouw Marisi deck hoe die werkt en hoe effectief die is?
Kyler lijkt me inderdaad vrij afhankelijk van de Commander.

offspring Ah ja, Yuriko is misschien wel de sterkste combat based Commander. Niet helemaal mijn smaak, maar ik heb er veel respect voor
MagnusMagicus
2 jaren geleden
stefke78 begint al meteen met mopperen als ik mijn Pako deck tevoorschijn haal . Ik speel redelijk wat ramp, dus soms komt Pako beurt 3 al tevoorschijn, en bijna altijd wel beurt 4. En hij valt dan direct aan, meestal als een 4/4 tot 6/6. En dat gaat gewoon hard, zeker omdat je met Haldan ook het land dat je exiled mag spelen (en ik speel ook kaarten die je meer land per beurt laten spelen), dus je krijgt snel veel mana waarmee je makkelijker Pako kunt boosten zodat die meer damage doet en kaarten blijft exilen. En dat kan goed uit de klauwen lopen . En mocht Pako even uitgelaten moeten worden in de Command zone, dan heb je bakken mana waardoor je ook gewoon andere enge grote threats kan spelen. Een van mijn favoriete decks!
Left4Doner
2 jaren geleden
Leuk om te lezen, Magnus! Die interactie met landjes spelen dankzij Haldan, Avid Arcanist had ik me niet beseft. Dat compenseert wel voor de hogere mana cost als Pako een (paar) keer terug naar z'n mand wordt gestuurd
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Veekeren Haha, zo ontdek je nog eens iets! Kan jij vertellen over jouw Marisi deck hoe die werkt en hoe effectief die is?
Kyler lijkt me inderdaad vrij afhankelijk van de Commander.

Dit is mijn list. Als het gaat om afhankelijk zijn van de commander: dit is er ook zo een Nog wel erger dan Kyler wellicht.

Ik heb hem budget gebouwd (de paar duurdere kaarten had ik toevallig nog liggen). Het is een grappig deck, maar heeft wel z'n beperkingen. Het is niet zo leuk met maar 2 tegenstanders, het politieke en puzzelende deel van het deck wordt dan lastig. Het is redelijk te doen om bij de laatste 2 te eindigen, maar zodra goading geen nut meer heeft wordt het lastig. Tot slot, en dat zal ook wellicht aan mijn budget liggen, is het niet een enorm divers deck qua gameplay. Maar om het om de zoveel maanden er weer eens uit te halen is het toch wel erg tof
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja, dat kan hard gaan! Stel dat je na twee aanvallen 3 landjes exiled hebt, plus wat andere dingen. Je cast Haldan, cast Summer Bloom en speelt de drie landen uit exile en eentje uit je hand, hoppa!

Ik heb mijn deck net aangepast (link in de post van stefke78 ) naar hoe ik het nu speel!
Left4Doner
2 jaren geleden
MagnusMagicus Dat klinkt als een lekkere sequence
Heb je deck bekeken, ziet er leuk uit.

Veekeren Grappig om kaarten te zien die ik nooit verwacht had te zien in EDH, zoals Bladetusk Boar. Jouw deck is erg politiek ingesteld he, misschien dat het daarom ook wat afhankelijker is van de Commander? Ik zat te denken over een Marisi deck dat harder leunt op zijn eerste ability, met pumpspells en dergelijke, met de Goad meer als bonus. Geen idee of dat zou werken haha.

Leuk om speelervaringen te lezen, dat geeft mij veel meer een beeld van het deck dan enkel een decklist
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
33 minuten geleden
Veekeren Grappig om kaarten te zien die ik nooit verwacht had te zien in EDH, zoals Bladetusk Boar. Jouw deck is erg politiek ingesteld he, misschien dat het daarom ook wat afhankelijker is van de Commander? Ik zat te denken over een Marisi deck dat harder leunt op zijn eerste ability, met pumpspells en dergelijke, met de Goad meer als bonus. Geen idee of dat zou werken haha.

Voor mij is het goaden juist wat dit een interessante commander maakt! Op een keer een targeted removal na, is in mijn ervaring de eerste ability praktisch vrij nutteloos.
Jeff
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Jeff Marisisi spreekt me erg aan. Evasive creatures zoals die slangen had ik niet bedacht, bedankt voor de tip. Kun je toevallig nog meer vertellen over hoe het deck meestal speelt?

marcoboth heeft het deck wat ik omschreef. Weet niet of hij hem ook op zijn spot heeft staan. Het idee is in ieder geval te proberen iedere beurt iedere speler te raken, zodat de Goad van Marisi, Breaker of the Coil jezelf beschermt van alles behalve een haste-beestje hier en daar. En omdat de tegenstanders allemaal aanvallen... wordt er een hoop damage gedaan bij iedereen! Bovendien kan je commander geregeld door komen waarbij je dus ook iemand op commander damage uit kan schakelen. Je moet alleen wel in het achterhoofd houden dat aan het eind van een game, je waarschijnlijk in een 1v1 situatie komt, waar Goad niet meer helemaal doet wat je wilt. Omdat het deck met veel creatures speelt die individueel wat underwhelming zijn, moet je zorgen dat je op dit punt wel iets voor staat in leven. Het deck is ook heel afhankelijk van Marisi, dus een goed getimede Imprisoned in the Moon is echt heel vervelend; daar moet je dus antwoorden op in je deck hebben.

Edit:
Dit is het deck in kwestie volgens mij
commander
Marisi
door marcoboth1 jaar geleden
 bijgewerkt door Jeff 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Jeff Dank voor de uitleg. Ik zie dat marcoboth ook een paar beefy creatures speelt én een aantal hatebear-achtige creatures. Kan me zo voorstellen dat die helpen als het aantal spelers af neemt, zodat je 1v1 niet overrompeld wordt. The Akroan War past mooi in dit deck.
Netjes
2 jaren geleden
Netjes Haha, origineel! Uit je decklist maak ik op dat je Traxos veel equipment geeft óf een van je Infect creatures.

Ja idd enige waar ik soms tegenaan loop is te weinig card draw, maar ja, er zijn niet veel opties in colorless
Luc
2 jaren geleden
Ik zie Kaalia of the Vast nog niet voorbij komen. Deze past ook wel in dit lijstje.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Luctor 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Left4Doner 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL