Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
weet iemand waar ik de regels kan vinden van de grand prix brussel,
ik bedoel dan bijvoorbeeld, hoeveel legendary creatures mag je spelen, hoe groot mag je sideboard zijn? etc.
Ik kan je wel vertellen dat er geen aparte regels zijn voor legendary creatures. Je mag daar gewoon 4 van spelen, net zoals elke andere kaart. De sideboard regels zijn ook gewoon de standaard regels: maximaal 15 kaarten en als je gaat sideboarden moet je deck na sideboarden minimaal 60 kaarten bevatten en je sideboard mag niet groter worden dan 15 kaarten.
Helpt dit je genoeg? Als je nog meer vragen hebt: stel ze
ik weet niet waar je de regels kan vinden, maar op die twee vragen wil ik wel antwoord geven:
je sideboard is een maximum van 15 kaarten en er is geen limit aan de hoeveelheid legendary kaarten in je deck zelf, alleen op het battlefield maakt dat uit : )
super bedankt! dus gewoon 15 kaarten in me sideboard, + een deck van 60 kaarten. Met de legendary creatures bedoel ik je mag er toch geloof ik maar 1 op de battlefield hebben? of mag je er 4 tegelijk in het spel hebben. en hoe zit dat precies met planeswalkers? mag je er maar 1 in het spel hebben ?
Regels over Planeswalkers vind je hier en hier: Planeswalker types. Je mag inderdaad maar 1 Legendary creature in het spel hebben. Zodra het er meer zijn moet je het overschot opofferen. Gaat dit de eerste keer worden dat je mee doet aan een Grand Prix? Of aan een Standard toernooi? Misschien kan je dan voor de Grand Prix een keertje meedoen met een FNM. Daar valt ook veel te leren. Maar hier vragen stellen is natuurlijk ook goed
Check inderdaad die pagina's, daar staat het uitgelegd. In het kort:
- Een legendary creature mag 4x in je deck
- Een Planeswalker mag 4x in je deck
- Als jij twee of meer legendary creatures met dezelfde naam op de battlefield hebt, moet je ze allemaal op eentje na in de graveyard leggen
- Als jij twee of meer Planeswalkers met hetzelfde type op de battlefield hebt, moet je ze allemaal op eentje in de graveyard leggen
Een Grand Prix is open voor iedereen en ik zou zeker meedoen, maar je klinkt vrij onervaren als ik zo vrij mag zijn . Ik zou zeker, zoals Twigwalker al zegt, eens aan wat Standard toernooitjes op een lokale FNM meedoen. Of probeer eens een Grand Prix Trial. Dat zijn toernooien waarbij de winnaar - als hij meedoet aan de Grand Prix - de eerste paar rondes daar automatisch al wint. Maar daar krijg je een voorproefje wat je te wachten kan staan .
Veel plezier in ieder geval alvast (ga sowieso naar de Grand Prix, het is een gaaf evenement!) en blijf vragen stellen!
De regels in het spel, zijn hetzelfde als anders. Elke speler mag maximaal 1 bepaalde planeswalker (planeswalker types) of legendary creature (kaart naam) in het spel hebben. Als het er meer zijn moet je kiezen welke blijft liggen en de rest gaat naar de graveyard.
De regels die anders zijn hebben betrekking met tot wat je mag spelen (Formats) en hoe problemen tijdens het spelen aangepakt worden.
Heb je al aan een toernooi zoals FNM, gameday of een prerelease meegedaan?