Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ok beetje flauw misschien om ze alledrie op 1 te zetten, maar dit zijn voor mij gewoon veruit de beste commander kaarten uit de set.
Het "Return to owners hand" gedeelte is heel erg sterk.
Helemaal eens met bovenstaande vermeldingen. Ik ben vooral fan van Mirage Mirror. Lijkt me echt geweldig om random dingen te kopiëren. En wat te denken van Dark Depths kopiëren...
Een kaart die ook niet is te onderschatten is Ambuscade: dit is toch een best goede removal spell in groen! Zeker naast Beast Within
Ik ben wel erg fan van Mirage Mirror en Hour of Revelation, deze 2 berijken dan ook zeker een top 5. Wat er verder voor mij in een top 5 zou moeten komen weet ik niet.
Scavenger Grounds is niet splashy maar wel kleurloos en een landje dus die gaat veel play zien. Misschien is Uncage the Menagerie ook wel een aardige, (als je je deck er een beetje bij aanpast) groen krijgt meestal niet zo veel tutor effecten, en dit is carddraw en tutor in één.
Nr 2: Razaketh, the Foulblooded zo bonkers met Sneak Attack, laten we eerst even Mana Geyser casten voor we alle creatures uit mijn deck op tafel gooien met Haste, etb,- ltb,- combat triggers etc..
Nr 3: The Scarab God Met een ingebouwde wincondition, any graveyard reanimator en kost vrijwel altijd maar 5 mana. Is dit een mega sterke Commander. Training Grounds is dan ook de eerste kaart die erin moet!
Nr 4: Solemnity Wat deze kaart allemaal lam kan leggen (looking at you Atraxa, Praetors' Voice) is toch zeker een deckslot waard als je zelf niks met counters speelt.
1: Hour of Revelation Zo goed als elk commanderdeck speelt wel boardwipes en dit vind ik persoonlijk een van de beste opties. Het is een veel betere Planar Cleansing, wat al een redelijke wipe was.
2: Razaketh, the Foulblooded Deze kan echt veel te goed in twee van mijn commanderdecks. Er zijn genoeg mensen die tutoren stom vinden, maar zolang je niet altijd dezelfde kaarten zoekt heb ik er geen problemen mee.
3: Crested Sunmare In een dedicated life-gain deck is dit gewoon een extra winconditie. Elke beurt een extra 5/5 indestructible wordt snel moeilijk te stoppen.
4: The Locust God, The Scarab God en in iets mindere mate The Scorpion God. Alledrie de gods zijn geweldig om als commander te gebruiken, maar voor de eerste twee is ook heel makkelijk een plekje te vinden in de 99.
Ik moet zeggen dat hour of devestation best veel kaarten heeft die toch wel in zekere mate speelbaar zijn in commander. Ik heb er even over nagedacht, maar dit is mijn top 5. Ik heb geen legendary creatures in mijn lijst gedaan, omdat bijna elke legend uit deze set wel speelbaar is een de 99 of als commander. Zie deze maar als honorable mention
Nummer 5: Hour of Promise, hoewel ik niet snel desserts zal spelen in mijn edh decks (de meeste zijn niet super geweldig voor edh om eerlijk te zijn) vind ik hour of promise nog steeds heel speelbaar in elk drie of meer kleuren deck wat groen heeft. De mogelijkheid om zomaar twee landjes te pakken is gewoon enorm sterk.
nummer 4: Torment of Hailfire, Deze kaart is insane. Vooral in een mono zwart deck met wat mana verdubbelaars zoals Crypt Ghast of Cabal Coffers is dit ding echt insane. X=12, ja doe maar. Het kan functioneren als een boardwhipe, maar is especially devestating als een van je opponents zojuist besloten heeft een boardwhipe te spelen
nummer 3: Imaginary Threats Het leuke aan deze kaart is dat hij niet perse zegt dat de speler jou aan moet vallen (hoewel hij of zij dit uit spite misschien wel zal doen). Dit zorgt voor hele interesante combat scenarios en de volgende beurt ligt de speler open voor een swingback van meerdere kanten, wat mogelijk een game loss kan veroorzaken. Is ook een manier om van de threat af te komen.
nummer 2: Fraying Sanity Ik heb het idee dat mensen underastimaten hoe sterk deze kaart kan zijn. Hij kijkt naar elke permanent die play leaved van elke opponent. Een simpele boardwhipe kan zomaar ineens iedereen tien kaarten millen! Je hoeft deze kaart dus niet perse in een mill deck te stoppen. Hoewel sommige mensen beetje vies aankijken tegen mill vind ik het wel kunnen, als niet in te absurde vormen voorkomt.
nummer 1: Solemnity. Zeg maar doei doei tegen je infect deck, of je experience counters, of charge counters of whatever. Je ziet toch wel vaak dat decks toch altijd wel iets met bepaalde counters kunnen doen en deze kaart stop dat allemaal! plus op het moment zijn Atraxa, Praetors' Voice en Meren of Clan Nel Toth toch wel een paar van de meest gespeelde commanders. Tuurlijk is het afhankelijk van je speelgroep hoe goed solemnity is, maar ik denk dat deze kaart 90% van de tijd toch wel eenigzins nut heeft.