Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik vind het een interessante beslissing. Ik had denk ik liever gezien dat vanaf dit moment voor altijd bijvoorbeeld maximaal 3 Un-cards in je deck legal zouden zijn.
Dordledum 01-12-2017 om 09:18
Dan zou je snel de discussie krijgen van waarom 3?
Omdat ik Grimlock als commander wil spelen!
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de mening van Ralf en Jan. Het gaat hier toch ook om 2 commander nights waar we dus unsets in onze decks mogen stoppen.
Het nadeel van Commander spelen om prijzen is dat winnen al snel "te" belangrijk wordt. En dan wil je niet verliezen omdat je eigenlijk de Hokey Pokey had moeten dansen
Maar ik ben verder voorstander. Kijk, er zijn een paar iets te maffe kaarten, en wellicht moeten die ook gebanned worden. Maar de meeste speelbare kaarten zitten volgens mij in Unstable, en die verplicht je tegenstanders al een stuk minder maf te doen.
Let op: vanaf vandaag tot in ieder geval 15 januari zijn Un-sets legaal in Commander! Een aantal kaarten zijn wel al gebanned (zie de Unofficiele aankondiging).
Tip: Hou het leuk! Het is vast hilarisch om je tegenstander enchanten met Volrath's Motion Sensor, maar ga niet te ver, niet iedereen vindt dit leuk en we houden het wel graag erg leuk .
Dus in alle Commander games op de Bazaar zijn alle Un-sets legal! Check wel de aankondiging voor de details.
Stiekem 30 Cheatyfaces onder je playmat vastymaken en dan turn 1 je playmat flippen is ook wel humor
Alle gekheid op een stokje, ben ik wel serieus aan het overwegen een contraption commander deck te maken. Die kaarten zijn vrij goed speelbaar, niet te irritant en bieden een interessante mechanic. De host/augment kaarten lijken me ook prima speelbaar met Dr. Julius Jumblemorph als commander
Ik heb persoonlijk wat moeite met de meer "interactieve" kaarten uit de Un-Sets (die je heel specifiek moeten laten opletten), maar er zijn meer dan voldoende kaarten die op een vrijwel normale manier een nieuwe dimensie aan het spel toevoegen.
Ik vind bv. The Grand Calcutron een geweldige kaart voor Commander (al was het maar voor de aangepaste speelervaring), en zo zitten er links en rechts nog wat andere mooie kaarten bij.
Ik denk dat ik links en rechts een Un- kaart zal gaan gebruiken in Commander, maar dan alleen als het zinnige toevoegingen zijn die bijdragen aan het speelplan / speelplezier.