Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik nog maar een beginner. Heb een paar startdecks en recent de core set van 2021 gekocht. Ongeveer 2 jaar geleden speelde ik ook Magic met 2 planewalker decks, maar had nooit echt de tijd genomen om me verder in de game te verdiepen.
Ik vroeg mij af of een coreset het hele jaar relevant blijft, of wordt die er ook weer uit geroteerd?
Verder zag ik op de website nog geen deck builder kit van de coreset 2021 en vroeg mij af of die nog komt of welke deck builder kit jullie anders aanraden?
Sorry voor deze verschrikkelijke beginners vragen, hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden! Bedankt alvast
Je bent geen verschrikkelijke beginner hoor . En als je bedoelt dat je verschrikkelijke vragen stelt: die bestaan ook niet .
Welke kaarten relevant zijn, hangt af van het format je speelt. De meeste spelers spelen casual Commander of Standard. In het eerste geval maakt het niet uit hoe oud je kaarten zijn; in het laatste geval wel.
Volgens mij is er geen deck builders toolkit voor de 2021 Core Set. Maar welke formaat wil je spelen? Afhankelijk daarvan kunnen we je denk ik wel in de juiste richting helpen!
bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Helpdesk linkjes gemaakt)
Je bent geen verschrikkelijke beginner hoor . En als je bedoelt dat je verschrikkelijke vragen stelt: die bestaan ook niet .
Welke kaarten relevant zijn, hangt af van het format je speelt. De meeste spelers spelen casual Commander of Standard. In het eerste geval maakt het niet uit hoe oud je kaarten zijn; in het laatste geval wel.
Volgens mij is er geen deck builders toolkit voor de 2021 Core Set. Maar welke formaat wil je spelen? Afhankelijk daarvan kunnen we je denk ik wel in de juiste richting helpen!
Hey offspring,
Thanks voor je aardige reactie
Tot nu toe heb ik alleen standard gespeeld en denk om het spel goed te leren ik dat voorlopig zal blijven doen. (Is er trouwens een handig overzicht ergens om te zien welke kaarten wel en niet meer gebruikt mogen worden?)
Ik zal ook eens opzoeken wat commander precies is, misschien ook nog interessant voor later!
tl;dr Waarschijnlijk hou ik het voorlopig bij standard
Het standard format roteert elke herft, op het moment dat de "herfst set" uit komt. Dat zal 17 september zijn met de release van Innistrad: Midnight Hunt.
Momenteel zijn legal:
Throne of Eldraine
Theros: Beyond death
Ikoria: Lair of Behemoths
Core set 2021
Zendikar Rising
Kaldheim
Strixhaven
In de zomer komt Adventures in Forgotten realms uit. Deze vervangt een core set en is ook legal in standard zodra deze uit komt.
In de herft komt, zoals eerder aangegeven, de nieuwe innistrad set uit. Dan roteren de volgende sets uit standard, deze zijn daarna niet meer legal: (De nieuwe innistrad natuurlijk wel)
Throne of Eldraine
Core set 2021
Zo roteren elk jaar in de herfst de oudste 4 sets uit standard. De coreset is, op het moment van uitkomen, ongeveer 1 jaar en 3 maanden legal in standard. De core-set komt altijd in de zomer.
Het standard format roteert elke herft, op het moment dat de "herfst set" uit komt. Dat zal 17 september zijn met de release van Innistrad: Midnight Hunt.
Momenteel zijn legal:
Throne of Eldraine
Core set 2021
Zendikar Rising
Kaldheim
Strixhaven
In de zomer komt Adventures in Forgotten realms uit. Deze vervangt een core set en is ook legal in standard zodra deze uit komt.
In de herft komt, zoals eerder aangegeven, de nieuwe innistrad set uit. Dan roteren de volgende sets uit standard, deze zijn daarna niet meer legal: (De nieuwe innistrad natuurlijk wel)
Throne of Eldraine
Core set 2021
Zo roteren elk jaar in de herfst de oudste 4 sets uit standard. De coreset is, op het moment van uitkomen, ongeveer 1 jaar en 3 maanden legal in standard. De core-set komt altijd in de zomer.
Thanks voor deze handige lijst! Welke website raadt je aan om dit soort dingen bij te houden over Magic?
Ik kende de link van Blasty nog niet, maar dat is inderdaad een mooie website.
Als je zelf lekker aan de keukentafel met je vrienden speelt en ook oudere kaarten gebruikt kan je natuurlijk zelf afspreken wat er mag en wat niet. Legality geld voornamelijk voor de toernooien in dat format.
Ik kende de link van Blasty nog niet, maar dat is inderdaad een mooie website.
Als je zelf lekker aan de keukentafel met je vrienden speelt en ook oudere kaarten gebruikt kan je natuurlijk zelf afspreken wat er mag en wat niet. Legality geld voornamelijk voor de toernooien in dat format.
Dat is ook weer zo. Ik zal zelf niet zo snel aan een toernooi deelnemen, dus dan kan ik mijn oude kaarten er ook bij pakken.
Daarover gesproken, hoe zit het dan eigenlijk met reprints? Een kaart als Shock zie ik altijd wel terug komen, moet je dan perse een van de nieuwe sets gebruiken?
Daarover gesproken, hoe zit het dan eigenlijk met reprints? Een kaart als Shock zie ik altijd wel terug komen, moet je dan perse een van de nieuwe sets gebruiken?
Als een reprint van een bepaalde kaart momenteel in Standard zit mag je elke oudere printing ook gebruiken, wat wel belangrijk is dat je de kaart dan moet lezen als de nieuwste print (Een Shock moet je dus lezen alsof er staat 'any target' ipv 'target creature or player')
Als een reprint van een bepaalde kaart momenteel in Standard zit mag je elke oudere printing ook gebruiken, wat wel belangrijk is dat je de kaart dan moet lezen als de nieuwste print (Een Shock moet je dus lezen alsof er staat 'any target' ipv 'target creature or player')
@TwanusMcMad Ah oke duidelijk! Dankje voor je uitleg