Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat is jouw favoriete mechanic?

MagnusMagicus
8 jaren geleden
In de afgeopen 23 jaar zijn er heel, heel veel mechanics / abilities in Magic verschenen. Van Trample tot Banding en van Cascade tot Fabricate, het gaat alle kanten op! Sommige mechanics zijn een stille dood gestorven (zoals Landwalk en Fear) en anderen zijn al vanaf Alpha veelgebruikt, zoals Flying en First Strike.

Ik ben benieuwd: Wat is jouw favoriete mechanic? En waarom? Kan best zijn dat je er meerdere graag gebruikt, maar er is vast wel een kaart of serie kaarten met een mechanic waar je altijd weer blij van wordt!

Ik denk dat ik elke week wel een ander antwoord zou kunnen geven zelf...ik denk ook niet dat ik een keiharde top10 lijst heb, maar dat die varieert. Degene die voor mij er nu uitspring, is Investigate. Ik heb wat Sealed en Draft gespeeld met Shadows over Innistrad en het is zo lekker spelen. Elke keer werd ik blij van al die Clue tokens, en ze hielpen vaak echt om te kunnen winnen.

Zoveel zelfs, dat ik een Riku of Two Reflections Commander deck heb gemaakt dat om Clues draait . Ik noem het Riku of Clue Reflections .

[d]26031[/d]

Je vindt hier een lijst van alle mechanics in Magic, met uitleg.

Dus ik stem op Investigate. En jij?
Voice
8 jaren geleden
Protection! Wat een lol heb ik daar mee gehad. Het is een moeilijke ability, maar reuze sterk. Helaas zie je de ability niet zo vaak meer. Soltari Priest wat een baas in white weenie. Al zie je het ook wel op dikzakkenEmrakul, the Promised End. Wel flink "afgezwakt".

Fietsen vind ik ook heel leuk en goed voor je.
Blasty
8 jaren geleden
Ik denk dat mijn favorietje wel Flash (a-haaaa) is. Ik heb er ook een deck omheen gebouwd:
modern
-B- Instant fun
door Blasty11 maanden geleden

Het speelt zo fijn om op elk gewenst moment en creature of enchantment of... neer te kunnen leggen en zo je tegenstander te Outmaneuveren
Top kaarten: Vedalken Orrery, Yeva, Nature's Herald, Stunt Double.
robbertvanderkleij
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 02-11-2016 om 12:33
Ik noem het Riku of Clue Reflections .

Je bedoelt natuurlijk RiClue of two reflections!

Ik vind dit heel lastig. Ik ben heel erg fan van Haste, Trample en Vigilance

En van block mechanics moet ik zo even snel aan Kicker, Undying enFlashback denken.

Maar ik denk dat mijn huidige favoriet toch is:
AncientOne
8 jaren geleden
Horsemanship!

En dan met name:

(ik heb er 3 - destijds nog zelf geopend uit boosters!)
('This effect lasts indefinitely'... - wat toch wel een apart effect is voor een sorcery)
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Horsemanship is wel cool, al gebruik ik meestal Sun Quan, Lord of Wu .

Iemand anders nog een favoriete mechanic?
kolonelnick
8 jaren geleden
Na het spoilen van Yidris, Maelstrom Wielder ben ik een nog grotere fan van Cascade geworden. Verder vind ik Madness wel cool (heb er een standard deck omheen gebouwd) en verder vind ik de mechanics van gruul wel leuk. Bloodrush en Bloodthirst
Yogho
8 jaren geleden
Waus
8 jaren geleden
Landfall komt als eerste in me op
munio
8 jaren geleden
Investigate, Ik ben het eens met Magnus, dingen kunnen blijven doen is tof!
TwanTheMagicer
8 jaren geleden
Ik vind Investigate ook wel handig. In de (beginners) decks die ik speel zit dit ook vaak.
 bijgewerkt door TwanTheMagicer 8 jaren geleden
nederland439
8 jaren geleden
Morph en Investigate zijn mijn favorieten
ebonpraetor
8 jaren geleden
Scry, Ninjutsu en Will of the Council vind ik ook wel erg leuk en zijn zeker 3 die hoog in mijn top 10 staan.
Scry is gewoonweg superhandig, en zeer relevant in (bijna?) elk deck.
Ninjutsu is gewoon veel te leuk omdat men niet meer weet wat er gaat gebeuren als men niet blokt.
Will of the council is politiek - een van mijn favoriete aspecten van EDH.

Also: can't wait voor meer kaarten met Gravestorm...
 bijgewerkt door ebonpraetor 8 jaren geleden
Jeff
8 jaren geleden
Mijn favoriete mechanic is Aviary Mechanic. Echt een Toppertje in limited!
Skywise
8 jaren geleden
De mensen uit mijn speelgroep kennen mij ondertussen vooral als 'Graveyard-speler', vanwege mijn voorliefde voor graveyard strategieën en synergieën. Mijn favoriete mechanics zijn dan ook Dredge, Retrace, Delve, Threshold/Delirium en Flashback

Andere mechanics die ik erg geslaagd vind zijn Bloodrush, Prowess, Emerge, Undying/Persist, Landfall en Cascade
LegoRobster
8 jaren geleden
is 'removal' ook een mechanic?
Net even door m'n decks gekeken, maar veel verder dan Lifelink en Menace kom ik niet. Dan is Lifelink toch wel m'n favoriet. Essentieel om fatsoenlijk te kunnen stabiliseren.
LeKrutes
8 jaren geleden
Er zijn echt zoveel ability's en vind ze allemaal wel cool.
Wat mij vooral beetje tegenstaat is dat ability's vaak maar in een zet zitten en dat het net wel net niet een deck kan worden of dat je specifiek die archetype moet spelen.

Ik speel vooral keuken tafel magic en EDH. Ik wil dan graag mechanic waar ik het hele deck omheen kan bouwen.

Investigate: vind ik bijvoorbeeld geniaal. Maar je moet specifiek wit blauw of groen spelen. Andere kleuren zit het niet in.

[help]Awekening[/help]: Vond ik een ability met veel potentie. maar het is op zo weinig goed speelbare kaarten gedrukt dat het lastig is daar een specifiek deck mee te bouwen.

Delirium: Vind ik ook cool maar in de meeste kleuren zijn het 2 t/m max 4 kaarten. dus moet je weer meerdere kleuren spelen maar die kleuren passen niet altijd goed op elkaar.

Zijn er ook ability's die goed zijn geïmplementeerd natuurlijk wel.
Morph dat is terug gekomen. kun je leuke decks mee bouwen.

Cascade is ook een goeie.

Chroma en Devotion is ook een mooie ability

Maar ja de vraag wat is je favoriete ability zou ik er zo niet een durven te zeggen.
Van de Basic ability's vind ik de volgende super handig: Trample, Lifelink, Deathtouch, First/Double Strike, Flying/Reach.

Van de set gerelateerde: Investigate(Blijft cool), Landfall, Cascade, Convoke, Morbid.
RadioDragon
8 jaren geleden
mijn favoriete mechanics zijn Cascade, Ninjutsu, Extort, Devotion (een soft spot want in dat block begon ik), en blink effecten. het laatste is ook niet echt een mechanic met een keyword, maar het komt vaak genoeg terug dat je het wel een mechanic mag noemen.
 bijgewerkt door RadioDragon 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
En, wat is jouw favoriete mechanic en waarom?
Flappie1
8 jaren geleden
Zelf ben ik echt heel erg fan van Wither een in mijn optiek 10 keer betere versie van Infect omdat het niet op spelers gaat en niet zo naar is.

Ik vind het echt heel erg jammer dat ze naar mijn mening wither een beetje de das om hebben gedaan doormiddel van infect. Van mij mag wither morgen weer in standard zitten dan ga ik misschien zelfs nog wel standard spelen!!

En van Persist ben ik ook fan omdat dit zo lekker met wither werkt. Beide zaten samen in standard en dat was echt tof!

Misschien ga ik mijn volgende deck voor EDH wel bouwen rondom deze 2 'vriendjes'.
 bijgewerkt door Flappie1 8 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 24 posts
  • Laatste post JEV 8 jaren geleden
  • Gemaakt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL