Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik heb deze set wat minder scherp in het vizier omdat ik tijdens de preview weken op vakantie was. Wat zijn volgens jullie de Commanderkaarten van deze set?
Over het algemeen denk ik dat Sigarda's Aid en Splendid Reclamation de beste kaarten in deze set zijn voor Commander. Die gaan allebei vast veel gespeeld worden.
Puur kijkend naar alle kaarten, hun speelbaarheid (groot en goede impact) en niet naar mijn eigen decks denk ik dat de volgende wel commander staples gaan worden: Bruna, the Fading Light
recurren in Angel/Human tribal decks is prima, heeft wel wat concurrentie in Reya Dawnbringer. Haar zusje Gisela vind ik minder sterk maar kan er prima bij voor de meld
Gisa and Geralf
Als ze geen commander zijn, dan zitten ze wel in de honderd van elk UB zombie deck
Hanweir Battlements
Goede aanvulling op Hall of the Bandit Lord in agro decks. Zijn meld partner is net zoals bij Bruna een goede optionele kaart maar geen potentiele staple.
Harmless Offering
Een extra Donate voor Zedruu en andere group hug decks? Hell yeah. En anders een kaart voor kitten tribal.
Identity Thief
Extra clones zijn altijd nice, maar een dikke problematische blokker bij een tegenstander verwijderen en er vervolgens zelf mee aanvallen is echt te goed. Prima toevoeging voor blauwe decks.
Imprisoned in the Moon
Ik ben normaal geen fan van single target removal in Commander maar dit is onconditionele removal is blauw en daardoor vrij uniek. De drawback in Commander is minder zwaar dan in standard or modern.
Ironclad Slayer
Prima toevoeging voor equipment of enchantment based commanders zoals Bruna of Kemba
Tamiyo, Field Researcher
Super friends decks willen deze , maar ik zie ook wel toepassingen in Bant agro of midrange decks. Zo goed als instant win met Doubling Season
Er zijn nog een aantal kaarten die ik ook wel verwacht dat play gaan zien zoals Thalia's Lancers maar ik denk dat de bovenstaande kaarten het meest gezocht/gewild gaan worden.
Meestal 3 bodies voor 3 mana, en als iemand op t5 nog geen defense heeft neergelegd wellicht 5 bodies.
En een op die 5 games heb je rond turn 5 je meld. (zie: http://stattrek.com/online-calculator/hypergeometric.aspx met pop size = 99, num success = 2, draws = 11, ok stuk minder aangezien je ook landjes moet hebben en dus handen weg mulligand waar deze combo in zit maar te weinig mana). heb je rond turn 5 je meld. Ik wens de tegenstanders succes dan
Emrakul's Evangel in Prossh om alle tokens te saccen, al mijn 'sac' en 'die' Triggers te triggeren en van al mijn kleine tokentjes 3/2 beestjes te maken.
Shreds of Sanity in Mizzix als probeersel. Ben niet heel blij met de exile clause.