Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke sleeves...

Yossip
11 jaren geleden
Zijn jullie favoriet? Ik heb de laatste tijd geprobeerd om zoveel mogelijk sleeves te testen. Meerdere soorten Ultra Pro, Dragon Shields, KMC en voor alle varianten zowel dubbel als solo gesleeved. Ben van mening dat de KMC (zwart matte) het beste zijn. Zowel voor het shuffelen, zichtbaarheid en contrast van de kaarten. Geen lijmresten, perfecte pasvorm en erg duurzaam. Ultra pro's zijn van slechtere kwaliteit (vooral die met backprint gaan snel stuk) en Dragonshields krassen enorm snel. Dus perfect fit en matte sleeves van KMC zijn naar mijn mening het beste. Het is alleen zo jammer dat ze bijna nergens te krijgen zijn. Hoe komt dat?
DarkLight
11 jaren geleden
Ik heb zelf een deck metSleeves Dark Ascension: Deadly Alure
En een deck met Sleeves Avacyn Restored: Avacyn, Angel of Hope

Ze zijn bij mij nog heel en ben er ook zeer tevreden over.
Soms heb ik met schudden wel eens moeite.
Maar zonder sleeves werkt altijd beter in mijn ogen.
Saint
11 jaren geleden
Ik vind de UltraPro sleeves met backprint het erg goed doen hoor.
Wellicht zijn ze een tikkeltje duur voor hoesjes maar goed, je wilt je betere kaarten/decks toch wel van een mooi hoesje voorzien.

En anders zijn er nog altijd soft sleeves. Niets mis mee
Blasty
11 jaren geleden
Ik vind Dragon shields super omdat ze goed schudden, en je deck "floept" niet uit elkaar, en ze hebben geen logo.
Als je bang bent dat je krassen op je sleeves krijgt, ben je misschien iemand voor een speelmatje...
Tholy
11 jaren geleden
Ik gebruik zelf juist alleen maar UltraPro sleeves met backprint.

Ten eerste om mijn eigen deck te onderscheiden van de behoorlijk florerende community in mijn omgeving. Omdat de effen matte hoesjes hier in de stad verkrijgbaar zijn, zie je die ook een stuk sneller.
Maar ten tweede en niet onbelangrijk, vind ik dat ze juist wel langer meegaan dan de meeste andere hoesjes.
Op het moment gebruik ik de M13/Bolas Horns sleeves, die zijn net een stukje kleiner dan de wat oudere sleeves waardoor de kaarten fijn passen en ze gaan behoorlijk goed mee voor wat ze doorstaan.
paulvanboxtel
11 jaren geleden
Moet eerlijk zeggen dat ik voornamelijk gewoon Ultra Pro gebruik en daar ben ik prima tevreden over.
ichi
11 jaren geleden
Ik heb zelf alleen ervaring met Ultra Pro's Normale, Matte en Plaatje.

Schudbaarheid:
De Matte vind ik duidelijk het lekkerst schudden. Ze glijden fijn in elkaar en ik heb er weinig last van als ik ze langs elkaar steek. Daarna komt de Normale en dan pas de gene met het plaatje. Op een of andere manier vind ik die het meest lastig schudden.

Duurzaamheid:
Ook bij duurzaamheid gaat bij mij de matte het langst mee; dat is ook mede dankzij de schudbaarheid. Op plek twee komt degene met het plaatje en dan pas de Normale; daar heb ik af en toe een hoesje (licht) beschadigd. Ik denk dat de sleeves met een plaatje beter gelijmd zijn?

Looks:
Hier staat duidelijk diegene met het plaatje bovenaan de lijst; ik vind dit simpelweg gewoon een stuk leuker uitzien en ik geniet er echt van (klinkt misschien raar). Daarna zitten de Normale en Matte dichtbij elkaar maar ik stem toch voor de Normale. Doordat die glimt laat hij kaarten mooier doorschijnen waardoor de kleuren beter naar voren komen.

Praktijk:
Ligt eraan waar je ze voor gebruikt; bij FNM's, Toernooitjes etc stem ik duidelijk voor de Matte. Ze schudden goed en snel, gaan niet snel kapot en zijn goedkoop (!).

Echter als ik casual speel stem ik zeker weten voor degene met het plaatje; al helemaal als ik mono colored speel dan speel ik graag met de "mana symbol hoesjes".

sidenote hoe ik schud: Beetje lastig uitleggen maar ik schud door ze langs elkaar te steken. Uiteraard doe ik dat door de achterkanten tegen elkaar aan te doen (via de bovenkant sloop je de hoesjes sneller). Af en toe schud ik ook "poker stijl" door twee stapeltjes te maken en met mn duimen er langs te gaan. Ps. zo schud ik alleen met mn eigen kaarten
 bijgewerkt door ichi 11 jaren geleden
vinnystams
11 jaren geleden
Uiteindelijk vind ik de transparante toch het fijnst!
ilustra
11 jaren geleden
Ik speel zelf met Dragon shields, vind ze heel stabiel, stevig en flexibel om mee te spelen en te shuffelen. Het enige vreemde aan dragon shields is, dat er per kleur nog al verschil zit in de dikte en hoe ze aanvoelen.

Ik heb 4 verschillende soorten kleuren en elke kleur is anders inzake dikte en hoe ze aanvoelen,.. best wel apart
RealityFirst
11 jaren geleden
ik gebruik zelf de gewone zwarte ultrapro sleeves, en die werken gewoon prima, heb geen last van krassen of van verkleuring
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik gebruik voor bijna al mijn decks deze hoesjes:



Prima hoesjes, prima prijs . Ik speel er wel alleen casual mee, dus ik let minder goed op de staat van mijn hoesjes.
Bittemommy
11 jaren geleden
Ik speel zelf alleen maar met KMC hoesjes, iets duurder merk alleen hoogwaardig en erg fijn. Dragonshields en ultra pro is verder absoluut niks mis mee
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Bittemommy 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Yossip 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top