Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

What do you pick first?

kolonelnick
9 jaren geleden
Hoi allemaal,

Ik had een leuk ideetje om samen met jullie een beetje te discussiëren. Ik vindt draft een erg cool format om te spelen, maar ben me bij de eerste pack altijd af aan het vragen: wat moet ik nu als eerste pakken?
Nu wilde ik hier samen met jullie een spelletje van maken. Om de paar dagen post ik een booster in deze thread, dit kan van elke mogelijke set zijn. en vervolgens aan jullie de vraag: Welke kaart pak jij als eerste en waarom?

De eerste booster komt heel toepasselijk uit MM15:

Goblin Fireslinger
Kitesail
Sunspear Shikari
Simic Initiate
Plummet
Gnarlid Pack
Fortify
Rusted Relic
Nest Invader
Gut Shot
Stormblood Berserker
Rakdos Carnarium
Pillory of the Sleepless
Overwhelming Stampede
Wrap in Flames

mijn eerste pick hier is de stormblood berserker. Ik hou van aggresieve decks in draft en ik vind bloodthirst een leuke mechanic om iets mee te doen. nu hopen dat die fireslinger een rondje om de tafel maakt Zelfs als 2 mana 1/1 die door twee creatures geblocked mag worden vind ik hem prima speelbaar.
10000fists
9 jaren geleden
Met als andere kaarten in de pack Gut Shot en Goblin Fireslinger zie ik wel een mooie T2 Stormblood Berserker, dus deze zou ik ook pakken.
LegoRobster
9 jaren geleden
Ik zou inderdaad ook voor de Stormblood Berserker gaan. Die kaart is gewoon zo bruut, en zoals jij ook al zei, die Goblin Fireslinger blijven toch wel langskomen.
Twigwalker
9 jaren geleden
Ik heb niet gedraft met Modern Masters, maar ik zou hiervoor gaan denk ik:

1. Pillory of the Sleepless
Goede removal, wel duidelijk meteen in 2 kleuren, maar het sprit deck is best sterk geloof ik.

2. Overwhelming Stampede
Als je hier een redelijk token deck omheen draft dan is dit een echte blowout. Hij is ook makkelijker te splashen in een deck dan de Pillory.

3. Rusted Relic
Stuurt je het minst in een kleur, maar wel meteen op het artifact thema. In een puur metalcraft deck is dit denk ik wel 1 van de sterkste commons.

Edit: Ja de Stormblood Berserker is eigenlijk ook best wel sterk.
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
Thomasvdk
9 jaren geleden
Die [k]Overwhelming Stampede|mmb[/k] vin ik heel tof (niet omdat het de rare is).
Heb hem zelf in de draft ook gepakt en in combo met [k]Vines of Vastwood|mmb[/k] gebruikt. Dat ging wel redelijk af
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Het voordeel van de Gut Shot is dat je niet al aan een kleur zit, maar de Berserker is wel duidelijk de sterkste kaart in het pack mijns inziens.
Doyle
9 jaren geleden
Ik zou voor de Overwhelming Stampede gaan. Er zit een Nest Invader en een Gnarlid Pack in dus er komt vast groen terug. Samen met wat tokentjes, of zoals ik gister met een Dread Drone deed, kan het snel over zijn.
 bijgewerkt door Doyle 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Naast mij niemand die voor de Pillory of the Sleepless zou gaan? Ik denk dat ik in mijn lijstje de Rusted Relic vervang voor Stormblood Berserker.

Trouwens echt weer een goed topic idee kolonelnick!
robbertvanderkleij
9 jaren geleden
De stampede... Dat is een bom die je de game on the spot kan laten winnen.

Ik heb ook een booster, niet heel representatief voor een booster helaas:

[k]Hurkyl's Recall|mmb[/k]
[k]Qumulox|mmb[/k]
[k]Root-Kin Ally|mmb[/k]
[k]Restless Apparition|mmb[/k]
[k]Helium Squirter|mmb[/k]
[k]Stoic Rebuttal|mmb[/k]
[k]Thoughtcast|mmb[/k]
[k]Blades of Velis Vel|mmb[/k]
[k]Dragonsoul Knight|mmb[/k]
[k]Inner-Flame Igniter|mmb[/k]
[k]Tribal Flames|mmb[/k]
[k]Commune with Nature|mmb[/k]
[k]Gnarlid Pack|mmb[/k]
[k]Scatter the Seeds|mmb[/k]
[k]Cathodion|mmb[/k]

Ik vond deze ook best lastig... De beste kaart is de apparition in mijn ogen, maar dit zit gelijk in 2 kleuren... Zitten veel goede artifact-matters kaarten in.... er wheelt er misschien eentje... Daarom zou ik denk ik voor de thoughtcast gaan. De cathodion is ook heel goed, past in meerdere archetypes en houd je open voor alles kleuren....
 bijgewerkt door robbertvanderkleij 9 jaren geleden
Jeff
9 jaren geleden
De sterkste kaart in het pakje is Overwhelming Stampede, gevolgd door Stormblood Berserker en Pillory of the Sleepless. Nest Invader is ook heel erg sterk, maar is geen betere groene kaart dan de Stampede.

Ik zou de Stampede pakken. Overrun-effecten zijn altijd bommen in limited en in mijn ervaring met het draft-formaat is het niet heel moeilijk om een groot aantal beestjes te krijgen (bijvoorbeeld met Nest Invader of Kozilek's Predator, maar ook Scatter the Seeds en Bestial Menace) en het is ook niet lastig om een enkel beestje met 3 power of meer in het spel te hebben als je de Stampede cast. Convoke anders met een paar tokens eerst nog even een Kavu Primarch het spel in de beurt voor je de Stampede speelt.

Ik pak niet Stormblood Berserker, omdat de kwaliteit van deze twee-drop heel erg afhangt van of je genoeg 1-drops krijgt. Heb je weinig manieren om hem op beurt 2 met Bloodthirst in het spel te krijgen, dan is hij maar meh. Dat betekent dus dat je al gauw kaarten als Goblin Fireslinger of zelfs Gut Shot moet gaan pakken als je nog geen kleur wilt bekennen. Zwart geeft met Vampire Lacerator wel een prima 1-drop en het andere aggressieve rode archetype heeft wit erbij, waarbij je eigenlijk alleen Kor Duelist als speelbare 1-drop hebt. Ik vind daarom dat de Berserker al teveel je richting van je draft gaat bepalen, terwijl ik liever open blijf voor wat er aan me doorgegeven wordt.

Pillory of the Sleepless is een hele sterke kaart, maar wel twee kleuren. Als het een Arrest was geweest, had ik die gepakt boven de ruwe power van Overwhelming Stampede. Echter vind ik gelijk twee kleuren in geduwd worden niet heel erg fijn. Nogmaals, ik blijf graag open voor wat er aan me doorgegeven wordt.
marcoboth
9 jaren geleden
Uit de eerste booster lijken mij ook Overwhelming Stampede en Pillory of the Sleepless de beste kaarten. Stormblood Berserker is goed, maar is niet zo sterk als de eerste twee en vereist een specifiek deck. De Overwhelming Stampede is volgens mij de juiste pick, omdat het beide in een aggressief en een defensief deck voor de kill kan zorgen. De Pillory of the Sleepless is iets stabieler in de waarde die je eruit krijgt, maar wint je niet het spel, zoals stampede dat wel kan, en is twee kleuren, waardoor je meer in een richting geduwd zit.

Uit de booster van Robbert zijn denk ik de sterkste kaarten:
Tribal Flames, Scatter the Seeds, Restless Apparition, Cathodion. Met Inner-Flame Igniter heb ik geen ervaring, maar die staat er denk ik net iets onder.

Geen enkele pick is veel beter dan de ander.
De spirit is met de hybrid lastig, maar er zit verder geen wit of zwart in de booster, dus misschien kan je het vervolgens eruit halen, zodat niemand links van je erin kan gaan.
Tribal Flames is in ongeveer elk deck speelbaar denk ik, al is het soms een slechte Shock.
Scatter the Seeds heeft wel wat ondersteuning nodig om goed te zijn, maar werkt volgens mij wel.
Cathodion is een solide 3 drop, maar zit niet in een specifiek archetype.

Aangezien de drafts zich richten op het draften van een archetype, is het wel handig hier al te kijken of iets kan. Waarschijnlijk zou ik de spirit of cathodion pakken, ook aangezien de booster niet heel sterk is.
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
robbertvanderkleij 27-05-2015 om 09:44
De stampede... Dat is een bom die je de game on the spot kan laten winnen.

Ik heb ook een booster, niet heel representatief voor een booster helaas:

[k]Hurkyl's Recall|mmb[/k]
[k]Qumulox|mmb[/k]
[k]Root-Kin Ally|mmb[/k]
[k]Restless Apparition|mmb[/k]
[k]Helium Squirter|mmb[/k]
[k]Stoic Rebuttal|mmb[/k]
[k]Thoughtcast|mmb[/k]
[k]Blades of Velis Vel|mmb[/k]
[k]Dragonsoul Knight|mmb[/k]
[k]Inner-Flame Igniter|mmb[/k]
[k]Tribal Flames|mmb[/k]
[k]Commune with Nature|mmb[/k]
[k]Gnarlid Pack|mmb[/k]
[k]Scatter the Seeds|mmb[/k]
[k]Cathodion|mmb[/k]

Dit is een leuke en hele lastige booster. Er springt als je het mij vraagt niet een kaart heel erg boven uit. Ik ga daarom een voor een naar kaarten kijken.

[k]Hurkyl's Recall|mmb[/k] - Sideboardmateriaal at best.
[k]Qumulox|mmb[/k] - Zelfs in de affinity decks soms gewoon te duur. Dit soort kaarten kan je nog heel laat op pikken als je in het juiste archetype zit.
[k]Root-kin Ally|mmb[/k] - Beloning voor in een tokens deck en zelfs dan niet echt heel goed.
[k]Restless Apparition|mmb[/k] - Een ok kaart voor in het spirit-deck, maar niet echt first-pick materiaal.
[k]Helium Squirter|mmb[/k] - Een van de sterkere kaarten als je daadwerkelijk in het Graft/Proliferate deck zit, daarbuiten erg matig.
[k]Stoic Rebuttal|mmb[/k] - Een Cancel is geen first-pick materiaal en dit is niet het type powerhouse om het affinity archetype voor te draften.
[k]Thoughtcast|mmb[/k] - Aardige kaart, maar wederom redelijk gebonden aan een archetype; je wilt het toch minstens consistent een Divination laten zijn en Divination is alles behalve first pick materiaal.
[k]Blades of Velis Vel|mmb[/k] - Matige kaart. Kan ok zijn in de Graft-decks omdat de graft-beesten allemaal base P/T 0/0 hebben.
[k]Dragonsoul Knight|mmb[/k] - Ok payoff als je in het 5-kleuren deck eindigt. Zou ik niet als eerste picken om die richting in te gaan. Matige, maar net aan speelbare, kaart voor de rode aggrodecks; first strike is goed met equipments!
[k]Inner-Flame Igniter|mmb[/k] - Ok kaart voor rode aggro-decks. Leuk met groen voor de nodige tokens om te pompen.
[k]Tribal Flames|mmb[/k] - De enige removal in het pakje. Voor twee damage is hij wat matig, maar 3 damage is prima speelbaar en alles daarboven is gravy.
[k]Commune with Nature|mmb[/k] - Ik vind deze kaart niet speelbaar in limited, blijf er van weg en speel gewoon een extra beest.
[k]Gnarlid Pack|mmb[/k] - Matige kaart. Soms wil je een 2 mana 2/2 als filler tegen aggro-decks en kan ok'ish zijn in de Proliferate decks. Dit kan je prima later oprapen als je het nodig hebt.
[k]Scatter the Seeds|mmb[/k] - Ik ben geen fan, maar als je graag tokens draft, kan ik me voorstellen dat je dit pakt. Ik zou in ieder geval niet blij zijn dit te first picken.
[k]Cathodion|mmb[/k] - Altijd wel een beetje speelbaar als 3/3 voor 3. Met wat sac-outlets kan hij degelijke ramp zijn en het is een artifact mocht je richting affinity gaan. Het grootste voordeel van deze nu first picken is dat je volledig open blijft voor alle kleuren en archetypes; alhoewel ik niet blij zou zijn om deze te spelen in de aggressieve rode decks, of in het spirit-deck.

Al met al is dit gewoon een hele matige booster, waar geen kaarten in zitten die sterk genoeg zijn om je direct een archetype in te sturen. Ik denk dat ik voor Tribal Flames zou gaan, omdat deze als removal altijd speelbaar is in rood en de hoogste potentiele upside (het 5-kleuren deck) heeft. Ik zou echter ook heel erg bereid zijn met mijn volgende picks een andere richting in te sturen als er iets open blijkt te zijn. Dit is het type pick waarvoor wel eens gezegd wordt: "wees niet getrouwd met je first pick".
Dordledum
9 jaren geleden
Uit booster 1: Overwhelming Stampede, want ik hou van groen en overrun is de Bom

Uit booster 2: Cathodion, lastige keuze, maar met een prima artifact zit je bijna altijd goed.
Bobst3r88
9 jaren geleden
uit booster 1: Sunspear Shikari, er zijn aanzienlijk wat equipments in de MM2 serie, en de lifelink & first strike doet echt goede zaken in een draft waar relatief weinig removal is.

uit booster 2: Cathodion een 3/3 voor 3 mana prima, kleurloos ? nog beter, je kleurenkeuze ligt dan ook nog helemaal open
Doyle
9 jaren geleden
uit booster 2 zou ik gaan voor de Helium Squirter, een erg goede kaart in Graft deckjes. Ik zou hierna proberen Graft/Proliferate proberen op te pikken dus, iets wat me al 2 keer erg veel leuks heeft opgebracht.
Morph
9 jaren geleden
Ik zou ook voor respectievelijk Overwhelming Stampede en Cathodion gaan. Met name het pakje van robbertvanderkleij is lastig. Ik zou mijn opties openhouden en de volgende boosters afwachten.

Mag ik dan een booster uit een Unpowered Eternal Cube voorschotelen:
Wat zouden jullie kiezen?

Underground Sea
Chromatic Lantern
Ajani Vengeant
Wall of Blossoms
Waterfront Bouncer
Frantic Search
Rootbound Crag
Deranged Hermit
Sulfur Falls
Fathom Seer
Yavimaya Elder
Baleful Strix
Lightning Bolt
Spear of Heliod
Voice of Resurgence
 bijgewerkt door Morph 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Uit robbert zijn booster zou ik gaan:

1. Tribal Flames
2. Cathodion
3. Restless Apparition

Eigenlijk gewoon om de reden die Jeff noemt.

Morph zijn booster weet ik niet precies wat voor archetypes er zijn, maar ik zou hiervoor gaan:

1. Ajani Vengeant De kaart met de meeste power kan een potje domineren.
2. Lightning Bolt Kan je eigenlijk niet fout mee zitten denk ik.
3. Baleful Strix Een erg sterk kaartje, maar zit denk ik erg dichtbij Deranged Hermit

Natuurlijk niet op euro waarde gekozen.
robbertvanderkleij
9 jaren geleden
Ik zou voor de bolt gaan... cheap removal...
Dordledum
9 jaren geleden
Vooral omdat ik geen idee heb wat ik verder van de cube kan verwachten kies ik Chromatic Lantern
marcoboth
9 jaren geleden
Het is lastig te zeggen wat als eerste te kiezen voor een eternal cube waarvan je de rest van de kaarten niet weet. Volgens mij zijn naast bolt, ajani en baleful strix ook Frantic Search (reanimator/storm) en Deranged Hermit (Recurring Nightmare of gewoon als sterke kaart) ook wel goed.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL