Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
In totaal zijn er meer dan 70 landen die strijden om kampioen te worden. Het toernooi is dit jaar in Indianapolis. Elk land heeft een 4-man team, dat bestaat uit de Pro Player van dat land (meeste Pro Points) en 3 andere mensen die een qualifier gewonnen heeft.
Het gehele toernooi is live te volgen via Wizards.
Tijden (Nederlandse tijd)
Vrijdag: 16:45 (staat deze bij BoM aan op de TV? )
Zaterdag: 15:45
Zondag: 14:45
Ronden Dag 1
Ronde 1 - 3: M13 Boosterdraft (teamleden zitten niet bij elkaar aan de tafel)
Ronde 4 - 7: Standard
Dag 2(Top 32 teams, beste 3 spelers van elk team)
Ronde 8 - 10: Team Sealed M13
Ronde 11 - 13: Team Constructed (Standard, Block, Modern)
Dag 3(Top 8 teams)
Single Elimination Top 8: Team Constructed
Het Nederlandse Team Captain: Jelger Wiegersma
Roy Oever
Bart van Etten
Floris de Haan
Ik ga het zo wel aanzetten denk ik; als ik thuis ben. Ben op zich wel benieuwd. Ook wel benieuwd hoe ze de draft hebben geregeld; er zjin 71 teams en dus 284 spelers, wat niet deelbaar is door 8. Wel jammer dat het interessante gedeelte van dag 1, standard, sowieso tijdens de FNM valt...
Ja, dat zou ik ook denken, 2 tafels van 6, maar dat is dus eigenlijk net niet eerlijk, omdat met 6 man draften gewoon echt anders is en je dan gekke dingen krijgt met downpairs enzo. Zo kun je met 6 man aan een tafel 2 spelers met 9 punten hebben...
Volgens mij kan je aan een tafel van 6 nooit twee man met 9 punten hebben. Onderstaand schema met max. wins voor mensen die aan het winnen zijn
Ronde 1:
3 perosnen met 3
3 perosnen met 0
Ronde 2:
2 perosnen met 6
2 perosnen met 3
2 perosnen met 0
Ronde 3:
1 persoon met 9
2 personen met 6
1 persoon met 3
2 personen met 0
Maar in principe maakt het ook niet uit, want het gaat erom hoe vaak je wint, niet tegen wie. De punten komen bij je teamtotaal erbij en pas na de Standard ronden worden er teams gecut.
Ik vraag me echter af wat de tiebreakers zijn bij gelijk aantal punten
Jeff 17-08-2012 om 15:14
Ja, dat zou ik ook denken, 2 tafels van 6, maar dat is dus eigenlijk net niet eerlijk, omdat met 6 man draften gewoon echt anders is en je dan gekke dingen krijgt met downpairs enzo. Zo kun je met 6 man aan een tafel 2 spelers met 9 punten hebben...
Dat kan volgens mij niet als je volgens de normale pairings werkt.
Edit: juist ja wat hij kv zegt.
Ik vraag me echter af wat de tiebreakers zijn bij gelijk aantal punten
Normala wordt zoiets gebaseerd op weerstand/resistance, dus dat zal vermoedelijk hier niet anders zijn?
Iedereen krijgt bij events normaal ook een weerstand-score, dit is gebaseerd op de personen van wie je won en verloor, hoeveel zij gewonnen/verloren hebben.
In je voorbeeld van de 6-man draft bv, zal de winnaar in ronde 2 van de twee winnaars van ronde 1, dus een hogere weerstand hebben dan degene die in ronde 2 gepaird was tegen iemand met 0 spelers, en toch ook 6 punten had behaald in totaal.
Ik betwijfel dat het echt voorkomt dat mensen op zo'n lang en groot toernooi ook effectief een gelijke weerstands-score zouden hebben
Jeff 17-08-2012 om 15:14
Dat kan volgens mij niet als je volgens de normale pairings werkt.
Edit: juist ja wat hij kv zegt.