Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

1e commander deck (budget)

Truytske
6 jaren geleden
Hallo iedereen,

Ik speel al een aantal maanden casual aan de keukentafel met vrienden en mijn vriendin.
Recent ben ik eens mee gaan doen met draft en zag toen andere mensen commander spelen.
Ik heb bij hen wat informatie ingewonnen en ik zou graag mijn eigen commander deck bouwen.

Ik zoek echter (omdat het mijn eerste deck is dat ik zelf ga bouwen voor commander) naar toffe budget commander decks zodat ik voor niet teveel centjes toch een tof deck kan bouwen en meespelen.

Ik speel graag GROEN. Meestal in combinatie met rood en/of blauw. Ik ben eveneens enorm van de laatste merfolks en helemaal fan van Elves.

Kunnen jullie mij misschien helpen en een precontructed aanraden die ik dan kan tweeken? Of weten jullie misschien een leuke decklist?

Ik sta open voor alle advies en commentaren.

Alvast bedankt,
Maarten
Magicfreak
6 jaren geleden
Tana, the Bloodsower is misschien een leuke commander voor jou. Hij heeft partner, wat wil zeggen dat je twee commanders kan hebben als je beide partner hebben.
MarcelN
6 jaren geleden
Goed dat je aan commander gaat beginnen! Leukste format naar mijn bescheiden mening. Als t je eerste deck is zou ik aan een pre-constructed deck denken.

Commander 2015: Swell the Host

Is een cool deck, met 2 leuke commanders (Ezuri, Claw of Progress en Prime Speaker Zegana.

Die kun je dan gaan uitbreiden/verbouwen tot een deck wat helemaal bij jou past. Sowieso is ie uit t doosje speelbaar en je krijgt voor 40,00 voor 100,00 BoM kaartwaarde.. good stuff!
Truytske
6 jaren geleden
De precontructed leken me inderdaad al goede value. Maar ik was helemaal niet zeker of ze wel iets voor mij zouden zijn.

Vooral Zegana lijkt me wel leuk.

Zelf had ik Commander 2014: Guided by Nature al eens gezien. Maar een 1 kleurig commander deck lijkt me heel beperkt.

Bedankt
bartist
6 jaren geleden
Doe vooral onderzoek naar verschillende preconstructed decks, en vergelijk ze vooral met wat je casual leuk vind om te spelen.
Wat vind je het leuke aan groen?
Truytske
6 jaren geleden
Groen is geweldig omdat ik fijn vind waar groen voor staat. Grote creatures. Die vervolgens ng groter maken met counters. Elves en treeman(elementals) zijn helemaal mijn ding.
Landfall en trample bijvoorbeeld vind ik een leuke combinatie
Nissa is men favoriete planeswalker. Vooral voor de lore, artwork en de groene kleur.

En groen heeft voor mij de leukste setting en artwork
bartist
6 jaren geleden
Je bent iemand naar m'n hart Landjes voor het leven!

Er is volgens mij niet echt een pre-con die iets met landjes doet. Veel van de precons hebben wel grote creatures, maar niet als een specifiek thema.

Je zou kunnen kijken naar groene legendaries die iets met landjes doen.
Je zou er aan kunnen denken om Omnath, Locus of Rage te kopen, en dan kaart voor kaart je decks bouwen. Ik heb mijn eerste commanderdeck (Borborygmos Enraged) op dezelfde manier gemaakt, met common ramp, wat grote creatures en een landbasis bestaande voornamelijk uit basics. Bij Omnath kun je wat grote Elementals toevoegen, die vaak niet veel kosten om te kopen. Het 1-voor-1 kopen heeft er bij mij voor gezorgd dat het echt mijn deck werd.
n4ppy
6 jaren geleden
Van de laatste set zou je eens naar Commander 2017: Feline Ferocity kunnen kijken. Dat komt in de buurt en is toch wel redelijk verwante kleuren en zit vol met groene mana tricks en Mirari's Wake en Sword of the Animist.
Zo uit de doos een lastig deck om tegen te spelen weet ik

Zeker een goede basis om verder uit te bouwen en dan heb je een berg standaard commander kaarten in een klap in huis.

En in wit Jareth, Leonine Titan
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Ik ben tevreden over Dosan the Falling Leaf als commander voor een groen deck dat gewoon grote beesten wil neerleggen, ze trample geven, en iedereen wil meppen. Maar hij is niet erg interessant. Maar misschien vind je dat wel ok om mee te beginnen?

Alternatief: Titania, Protector of Argoth, een goede commander met een thema 'landen'. Trample is daar ook een aardige toevoeging (Overrun e.d.).
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Als je van elfen houdt en je speelt groen voor de grote beesten, dan is Mayael the Anima een hele goede optie! Zie gelijk mijn decklist voor inspiratie:

Toch niet helemaal je ding? Misschien dat Selvala, Explorer Returned dan meer voor je doet. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de kaart, omdat ze ook een politiek aspect heeft. Jij krijgt ramp, maar je tegenstanders krijgen er kaarten voor. Ik heb er nog geen deck mee, maar ze staat hoog op m'n lijstje met kaarten waar ik nog eens omheen wil bouwen!
AndelionK
6 jaren geleden
Welkom bij Commander my man!

Ik ben zelf ooit begonnen met een Omnath, Locus of Rage deck en ik denk eerlijk dat het een van de betere commanders is om het format mee in te komen. Voor relatief weinig geld kan je een deck bouwen dat toch een grote bedreiging weet te presenteren, en als het deck je bevalt kan je er nog een hoop verschillende kanten mee op. Ik heb er een tijd terug zelfs een decktech over geschreven! Het is dan misschien geen elf, maar het is wel een laagdrempelige commander die je de ruimte biedt om eerst de compexiteit van het format te leren, waarna je misschien behoefte hebt aan een meer complexe commander.

Wat je ook kiest, veel speelplezier toegewenst!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL