Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Advies en tips om een wit en rode Angel tribal commander dec

Alkansus
4 jaren geleden
Hallo,

Ik had het idee om een red/white angel tribal commander deck te maken, maar dit lijkt me moeilijk aangezien de meeste angels een hele hoge mana cost hebben. Via kaalia of the vast zou je ze snel en gemakkelijk kunnen spelen, maar ik zou liever een echte angel hebben als commander, en als het mogelijk is zelfs alleen maar angels. Ik weet niet of dit doenbaar is maar ik vroeg me af of jullie enig advies hadden om dit te laten werken.

Als er iemand een soortgelijke deck heeft ben ik ook geïnteresseerd om de kaartlijst eens te zien.

Alvast bedankt.
Saint
4 jaren geleden
Met Feather, the Redeemed, Aurelia, Exemplar of Justice, Aurelia, the Warleader of Gisela, Blade of Goldnight kan je best redelijke decks bouwen.

Rood/wit is niet de beste kleuren combinatie in Commander maar laat dat je niet tegenhouden.
Wel zul je moeite hebben met ramp/carddraw dus daar zul je iets op moeten verzinnen.

Ook moet je voor jezelf bepalen wat voor soort strategie je wil toepassen en welke kaarten daar goed bij zouden kunnen passen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Hoi!

Dat is zeker wel haalbaar! De kleurencombinatie staat nu niet echt bekend om het feit dat ze veel mana kunnen maken, maar er is altijd wel een mouw aan te passen. Je hebt twee opties (en je kunt ze beiden doen): zorg dat je meer mana kan maken, en zorg dat je Angels minder mana kosten. Sol Ring, Boros Signet, Commander's Sphere, Thran Dynamo, Arcane Signet, Mind Stone, speel die mana rocks! Wit heeft ook wat kaarten waarmee je land mag zoeken als je minder land hebt dan anderen. Land Tax, Knight of the White Orchid, Tithe, Boreas Charger, Weathered Wayfarer, Smothering Tithe, Endless Horizons. Er zijn er nog wel iets meer.

Je spells goedkoper maken kan bv. met Urza's Incubator, Pearl Medallion, Helm of Awakening, Herald's Horn, Oketra's Monument, Seal of the Guildpact, Semblance Anvil, The Immortal Sun. Een alternatief hiervoor is ook nog: maak spells van je tegenstanders duurder of lastiger te casten . Tithe Taker, Aura of Silence, Elspeth Conquers Death, Glowrider, Angelic Arbiter, Drannith Magistrate, Grand Abolisher, Linvala, Keeper of Silence, Platinum Angel, Ward of Bones.

Als Commander denk ik dat Aurelia, Exemplar of Justice en Aurelia, the Warleader goede keuzes zijn. Kosten niet al te veel mana en hebben redelijk nuttige abilities.

Heb je zelf al een (deel van) een decklijst? Je kunt het deck al op de Bazaar zetten, dan kunnen we nog makkelijker tips geven over wat je zelf al bedacht had!

Er zijn wel een paar Aurelia Commander decks op de Bazaar, die kun je alvast even checken voor ideeen: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks?name=aurelia&format=5
BluezamX
4 jaren geleden
Je zou ook Naya () kunnen spelen, met Rienne, Angel of Rebirth aan het roer. Die geeft je toegang tot groene ramp en de geweldige Shalai, Voice of Plenty.

Verder heeft Boros wel wat zwakke punten, maar is het uitstekend in creature / enchantment removal (zowel single target als boardwipes), en kan veel met aura's en equipments doen. Sunforger is zeker aan te raden!
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat vind ik wel een goede optie. Als je Rienne of Shalai als Commander speelt, kun je best groen alleen gebruiken voor mana ramp, en kun je eventueel ook Sigarda, Heron's Grace en Sigarda, Host of Herons spelen. Ok, en Gabriel Angelfire, maar dat is niet echt de moeite waard .

Voordeel van groen is dat die snel veel land op tafel kan krijgen. Rampant Growth, Cultivate, Harrow, Kodama's Reach, Sakura-Tribe Elder, Exploration, Explore, Skyshroud Claim, Courser of Kruphix, Mirari's Wake, Burgeoning, Boundless Realms, Verdant Confluence, Traverse the Outlands.
Panoramix
4 jaren geleden
Ik speel in mijn Aurelia, the Warleader deck bijvoorbeeld ook Palladium Myr, Pilgrim's Eye en Sword of the Animist. Vooral de Sword i.c.m. Aurelia kan best hard gaan vanwege de ability van Aurelia.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL