Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Algemene manabase vraag

jeroen3h
11 jaren geleden
Even een algemene manabase vraag, voor zover daar één antwoord op is..

Welke landjes zouden sowieso in de manabase van ieder (of de meeste) decks moeten komen?

- landjes als Blood Crypt
- landjes als Misty Rainforest
- landjes als Rootbound Crag
- landjes als Darkslick Shores
- basiclands als Forest
Waus
11 jaren geleden
Er bestaan zoveel landjes om mana base te fixen, maar ook zat utility lands.

Wat zoek je precies? is het voor legacy, standard, modern of commander?
jeroen3h
11 jaren geleden
Casual maar dan wel gericht om te winnen en niet zo zeer om de meest rare combo just for fun op tafel te leggen. Vaak semi-budget variaties op standard of modern
JimC
11 jaren geleden
Ik ken de Mirrodin landjes niet zo goed (Darkslick Shores), maar verder denk ik dat de landjes ongeveer op deze volgorde worden gewaardeerd:

1. fetchlands Misty Rainforest, omdat ze je deck uitdunnen en landfall triggeren
2. shocklands Blood Crypt, omdat ze meerdere basic land types hebben (kan nuttig zijn)
3. checklands Rootbound Crag, weinig drawback en wel 2 kleuren
4. basic lands Forest
 bijgewerkt door JimC 11 jaren geleden
jeroen3h
11 jaren geleden
Quote:
JimC 14-06-2013 om 14:06
Ik ken de Mirrodin landjes niet zo goed (Darkslick Shores), maar verder denk ik dat de landjes ongeveer op deze volgorde worden gewaardeerd:

1. fetchlands Misty Rainforest, omdat ze je deck uitdunnen en landfall triggeren
2. shocklands Blood Crypt, omdat ze meerdere basic land types hebben (kan nuttig zijn)
3. checklands Rootbound Crag, weinig drawback en wel 2 kleuren
4. basic lands Forest

Snap ik en mee eens. Ben denk ik meer op zoek naar een standaard verdeling van de type landje in een deck.
x% fetch, x% shock, x% basic.
Jeff
11 jaren geleden
Daar kun je echt niets over zeggen, zonder een deck erbij te pakken. "Hoeveel kleuren speel je? Hoe lang verwacht je dat de pot zal duren? Heb je op instant-speed landfall nodig? Hoe is de kleurverdeling in je deck?" zijn zo al wat vragen die een enorme invloed gaan hebben op het antwoord van hoe de verdeling er uit gaat zien.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Inderdaad. En een deck met alleen basics hoeft echt niet slechter te werken dan eentje tjokvol fetch en shocks. Het ligt helemaal aan het deck, aantal kleuren, strategie, etc.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL