Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Altar of Dementia en Colfenor's Urn

jve
10 jaren geleden
Ik vind dit een goede combo samen met armored skaab en andere zombiekaarten.

Altar of Dementia is redelijk goedkoop (prijs en mana) en zorgt ervoor dat je de opponent kaarten van zijn library kan discarden

In combo met Colfenor's Urn kan je de ander kaarten laten discarden zonder creatures te verliezen

Als je dan ook nog creatures hebt zoals Armored Skaab of Geralf's Mindcrusher kun je de ander nog eens kaarten van zijn library laten verwijderen

Ook zijn de kaarten redelijk goedkoop en in prijs en in mana-kosten. Als je deze combo succesvol uitvoert is het mogelijk om in een beurt zestig kaarten te verwijderen en daarmee het spel te winnen.
Zoockey
10 jaren geleden
De Colfenor's Urn met de Altar of Dementia is inderdaad een goeie. Misschien dat ik die toch eens moet gaan spelen in mijn Lazav, Dimir Mastermind deck!

Geralf's Mindcrusher werkt dan inderdaad goed, maar Armored Skaab millt alleen jezelf, dus dat lijkt me niet heel voordelig.

Dingen die mij eigenlijk leuker lijken in een mill-deck met deze combo zijn bijvoorbeeld Sewer Nemesis en Mortivore
Bobst3r88
10 jaren geleden
Ik mis hier ergens de link volgens mij, Altar of Dementia is een goede mill optie, zeker. Colfenor's Urn gaat alleen op voor je eigen graveyard, dus een ander laten discarde zonder zelf creatures te verliezen ? welke kaart bedoel je hiermee ? ( Whispering Madness ofso ? )

Armored Skaab zegt ook duidelijk JOUW library, dus niet echt een mill voor je tegestander, Geralf's Mindcrusher laat je inderdaad kiezen bij wie jij wilt millen.

Ik mis toch een hoop kaarten voor een 60 mill in één beurt ?
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Wat hij bedoelt is dat hij een creature met 4+ toughness sact aan de Altar of Dementia terwijl er een Colfenor's Urn naast ligt. Dan mill je je tegenstander, en na een tijdje krijg je het gesacte creature weer terug, wanneer de Urn kapot gaat.
Zoockey
10 jaren geleden
Precies wat Magnus zegt. Sac wat fatties, stop ze in de urn, krijg ze terug aan het eind van de beurt en sac ze nog een keer!
Waus
10 jaren geleden
Zoockey
10 jaren geleden
Infinite is niet per definitie leuk Sjoerd

Beter recyclebaar inderdaad. Ook leuk
 bijgewerkt door Zoockey 10 jaren geleden
Waus
10 jaren geleden
Geen inifinite maar wel traag! Ik dacht nog even en.. Rooftop Storm + Equilibrium + Geralf's Mindcrusher = mill 5 voor
jve
10 jaren geleden
Quote:
Bobst3r88 09-09-2014 om 11:54
Ik mis hier ergens de link volgens mij, Altar of Dementia is een goede mill optie, zeker. Colfenor's Urn gaat alleen op voor je eigen graveyard, dus een ander laten discarde zonder zelf creatures te verliezen ? welke kaart bedoel je hiermee ? ( Whispering Madness ofso ? )

Armored Skaab zegt ook duidelijk JOUW library, dus niet echt een mill voor je tegestander, Geralf's Mindcrusher laat je inderdaad kiezen bij wie jij wilt millen.

Ik mis toch een hoop kaarten voor een 60 mill in één beurt ?

Doormiddel van deColfenor's Urn kun je de gesacrificede kaarten van Altar of Dementia terughalen.

Dit is ideaal met Geralf's Mindcrusher omdat die een mill ability heeft als die het spel inkomt, dus dubbel mill.

Armored Skaab heb ik verkeerd gelezen, sorry.....

En met discarden bedoel ik in de graveyard stoppen vanaf je library, omdat dat typen mij te vermoeiedn was

Dan kun je scenario's als deze krijgen:

Je hebt 4x Geralf's Mindcrusher in het spel ( met Phantasmal Image of Clone).
Je sacrificed ze allemaal om 20 kaarten te verwijderen van je opponent zijn graveyard.

Mill-ability = wanneer hij in het spel komt moet je opponent 15 kaarten wegdoen van zijn library, weer 20 kaarten weg.

Vervolgens sacrifice je er nogmaal drie: weer 18 kaarten van de opponent weg,
vervolgens haal je ze terug met Colfenor's Urn en moet de opponent weer 15 kaarten wegdoen.

Als klap op de vuurpijl kan je die drie nog een keer sacrificen met Altar of Dementia om zo weer 15 kaarten van je opponent te ontvreemden.

Dan komen ze weer terug om het leven van je opponent zuur te maken met nog minus 15 kaarten

En als het dan nog niet klaar is, kun je nog altijd die 4 die je over hebt sacrificen om er nog 24 te millen.

In totaal zo'n 103 kaarten verwijderd van de opponent's library.

Quote:
Waus 09-09-2014 om 15:20
Geen inifinite maar wel traag! Ik dacht nog even en.. Rooftop Storm + Equilibrium + Geralf's Mindcrusher = mill 5 voor

Ook al zo'n mooie combo, alleen in vind Rooftop Storm te duur, de bedoeling is dat je deze vroeg in het spel speelt zodat je in het begin al veel kaarten van de opponent weg hebt gehaald.

Met Cauldron of Souls en Rooftop Storm moet je langer wachten maar heb je wel veel kaarten weg.

En 't andere probleem is dat de combo met Rooftop Storm een kleur vereist, terwijl een combo mooier is als ie in alle deckjes kan (vind ik....)

Ik heb er trouwens nog wel een leuke kaart bij bedacht, Undead Alchemist

Zo kan je met deze combo ook zombietjes erbij krijgen, waardoor je niet persé op een manier hoeft te winnen... Topkaart

Quote:
Waus 09-09-2014 om 12:14
Waarom dan niet gewoon Cauldron of Souls + Geralf's Mindcrusher + Altar of Dementia ?

Alleen Cauldron of Souls is een beetje duur nie

Quote:
Zoockey 09-09-2014 om 11:53
De Colfenor's Urn met de Altar of Dementia is inderdaad een goeie. Misschien dat ik die toch eens moet gaan spelen in mijn Lazav, Dimir Mastermind deck!

Geralf's Mindcrusher werkt dan inderdaad goed, maar Armored Skaab millt alleen jezelf, dus dat lijkt me niet heel voordelig.

Dingen die mij eigenlijk leuker lijken in een mill-deck met deze combo zijn bijvoorbeeld Sewer Nemesis en Mortivore

Inderdaad mooie kaarten bij deze combo, alleen ik speel deze in een mono-blue deck
Vandaar dat ik deze hierbij niet heb bedacht.
Allen dit zijn de perfecte kaarten bij deze combo, je moet alleen wel eerst gemillt hebben voordat je wat hebt aan deze kaarten.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post jve 10 jaren geleden
  • Gemaakt door jve 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL